Polskie studio Flying Wild Hog pracuje nad strzelaniną FPP
że produkcja trafi wyłącznie na komputery osobiste
...i to tyle, przestalem czytac dalej. Kiedy polscy tworcy sie naucza, ze na PC sie nie zarabia?
yazz - Kiedy polscy tworcy sie naucza, ze na PC sie nie zarabia?
Może wtedy kiedy to będzie prawda? :)
yazz_aka_maish: A masz konsolowcu! [CIACH!]
Mam nadzieję, że wyjdzie im coś ciekawego. :)
yazz_aka_maish:
To raczej na konsolach się nie zarabia, gra potrafi sprzedać się w nakładzie miliona kopii i nie przynieść dochodu. Koszty devkit-ów i dziesięciny dla Sony i MS robią swoje. Większe produkcje nie mają także możliwości sprzedaży elektronicznej która na PC przynosi znacznie większy zysk za egzemplarz niż sprzedaż pudełkowa.
Był już nie raz na tym forum poruszany temat Darksiders, Enlaved, ostatnio też L.A Noir który nie okazał się taki dochodowy. Tym czasem na PC są gry typu Sins of a Solar Empire potrafiące na siebie zarobić znacznie mniejszym nakładem.
Co do samej gry to myślę że to świetny pomysł na wstrzelenie się w niszę. Nie ma obecnie gier w klimatach cyber panku oprócz zapowiadanego Deus ex, a fanów tego typu klimatów jest wielu.
[7]: Dokladnie. Na PC duzo latwiej zarobic niz na konsoli, bo mozesz dostosowac koszty do szacowanych zyskow, a na konsoli na dzien dobry musisz wylozyc nie mala kase + to co jest ci pozniej zabierane.
-> yazz - powiedz to Markowi Tyminskiemu, ktory jakis czas temu wszedl do grona 100 najbogatszych Polakow. Albo Notchowi, ktory sprzedal 2,5 miliona egezmplarzy Minecrafta. Blizzarda i WoWa juz ci odpuszcze.
Nie wiem czy koś czytał książkę Kolory Sztandarów ale kiedy zobaczyłem grafikę na stronie od razu mi się skojarzyła z tą książką...
>Kartis myto dla Sony czy M$ nie ma znaczenia, bo te koszty ponoszą gracze (to jest właśnie ta różnica cenowa pomiędzy PC i konsolami).
yazz_aka_maish
...i to tyle, przestalem czytac dalej. Kiedy polscy tworcy sie naucza, ze na PC sie nie zarabia?
Miałem coś napisać, ale szkoda odpowiadać na Twoje bzdury.
Kartis
Co do samej gry to myślę że to świetny pomysł na wstrzelenie się w niszę. Nie ma obecnie gier w klimatach cyber panku oprócz zapowiadanego Deus ex, a fanów tego typu klimatów jest wielu.
Będziesz miał jeszcze E.Y.E. (też zapowiedziane tylko na pecety).
b4r4n
>Kartis myto dla Sony czy M$ nie ma znaczenia, bo te koszty ponoszą gracze (to jest właśnie ta różnica cenowa pomiędzy PC i konsolami).
Ma znaczenie, podobnie jak wyższe koszty produkcji gier na konsole.
komenty - powiedz to tworcom CODow (myszka podobno rox), Darksiders PC (jakos nic nie slyszec o wynikach, sama wersja konsolowa miala ~ 1mln), itd
Kartis - a czemu tu sie dziwic, te gry to nie sa zwyklymi masowkami jak te topsellery jak Fify, NFSy, CODy, itp. Nie od dzisiaj wiadomo ze wiekszosc dzisiejszych graczy nie lubi myslec podczas grania
"powiedz to tworcom CODow (myszka podobno rox), Darksiders PC (jakos nic nie slyszec o wynikach, sama wersja konsolowa miala ~ 1mln), itd "
DWA kiepskie przykłady a na końcu ITD :)
A tak właściwie to o co chodzi? :>
b4r4n:
>Kartis myto dla Sony czy M$ nie ma znaczenia, bo te koszty ponoszą gracze (to jest właśnie ta różnica cenowa pomiędzy PC i konsolami).
No jednak na dzień dobry z 60$ producent oddaje 10$ dla samego właściciela konsoli. Poza tym to właśnie dlatego ceny gier konsolowych są takie stabilne (w przeciwieństwie do PC), im mniej sobie będziesz liczył za kopie tym stałe koszty będą stanowiły większy procent zabieranych tobie dochodów.
Zero-Cool:
Będziesz miał jeszcze E.Y.E. (też zapowiedziane tylko na pecety).
Dobrze wiedzieć ze coś się rusza w tym temacie.
Koktajl Mrozacy Mozg:
Kartis - a czemu tu sie dziwic, te gry to nie sa zwyklymi masowkami jak te topsellery jak Fify, NFSy, CODy, itp. Nie od dzisiaj wiadomo ze wiekszosc dzisiejszych graczy nie lubi myslec podczas grania
Seria Down of War sprzedała się w nakładzie 6 mln egzemplarzy jako całość, Starcraft 2 pod koniec 2011 roku sprzedał 4 mln egzemplarzy. Heroes of Might and Magick 5, Cywilizacja 5, Shogun 2 też sprzedawały się dobrze, więc myślę że rynek na produkcje wymagające myślenia jednak jest.
Panowie (i może Panie?) z Flying Wild Hog, nie spieprzcie tego.
Geez, jaki flame :P
Nie bede nawet odpowieadal na prywatne zaczepki bo nie o to chodzilo.
Chyba mnie nie zrozumieliscie, zycze tworcom jak najlepiej, ale sprzedaz FPS tylko na PC? Nawet rozchwytywany na calym swiecie Crytek poszedl po rozum do glowy. Prosze mi nie wyjezdzac z WoW czy Sins of Solar Empire, to sa gry stricte na PC...
Za sprzedaz FPS wylacznie na PC zwroca sie koszta produkcji i cos tam oczywiscie skapnie, ale rynek zachodni wciaz bazuje na konsolach, jesli chce sie miec srodki na projekty w przyszlosci nie mozna bagatelizowac konsol.
EDIT: Kartis - nadal podajesz przyklady gier, ktre sa przeznaczone na platforme PC, FPS to zupelnie inna para kaloszy...
Ciekawe co z tego będzie, o studiu nie słyszałem nigdy.
yazz - Battlefield dobrze się sprzedał na PC.
STALKER:
- Czarnobyl ponad 2mln
- Czyste Niebo nie dobiło do 2mln
- Zew przebił 2mln jak i wynik Czarnobyla przez co stał sienajlepiej sprzedającym się stalkerem :)
Crytek płakał, a sam Crysis też miał dobry wynik. Crysis ponad 3mln, a Warhead przekroczył 1.5mln egzemplarzy. Wiele gier na konsole nie osiąga takich wyników.
Farcry pierwszy poszedłw 2.5mln na PieCu :)
Fakt CoD, ale ile strzelanek na konsolach ma takie wyniki jak CoD? Nawet Halo takich nie osiąga :)
Wiec pytanie, jaki FPS na konsole, sprzedał sie tak dobrze jak CoD i Halo?
Resistance powyżej 3mln, czyli porównywalnie z Crysisem.
Resistance 2, ponad 2 mln, porównywalnie ze STALKERem.
Killzone 2 prawie 3mln też porównywalne do PCtowych FPSów.
Killzone 3 jak na razie nie ma nawet 2mln.
MAG nieco ponad 1mln nawet gorzej niż PCtowe strzelanki.
Albo gry od Valve. Strzelanki, multiplatformy, a jakoś potrafią się sprzedać w większych ilościach niż na konsoli :)
yazz_aka_maish:
Przecież pierwsza część Crisisa dostępna wyłącznie na PC sprzedała się w nakładzie 3 mln egzemplarzy do końca 2011, Crytek narzekał po pierwszym roku kiedy to sprzedaż sięgnęła ledwo 1 mln, później przestał o tym wspominać.
Stalker też osiągnął 6 mln kopii, więc nie widzę przeszkód oby dobra gra polskiego studia uzyskała ten pułap. Są za to tytuły multiplatformowe z gatunku fps które cienko przędą: metro 2033, singularity, dead space 2 został okrzyknięty sukcesem po sprzedaniu 2 mln pudełek.
Tak więc bum na pierwszoosobowe strzelaniny na konsolach miną, gry tego typu były rozchwytywane na początku tej generacji ponieważ fps-y były nowością na konsolach. Tak jak miało to miejsce na PC w czasach Queaka 3, UT2000 czy counter strike'a.
Pewnie wyjdzie jak zawsze czyli średnio,ale obym się mylił.
Kartis - a skąd ty masz takie dane że Crysis sprzedał się w 3mln a Stalker 6? ty chyba mnożysz dane raze 3 a przy stalkerze to chyba z 5 razy
-> koktajl - teza byla taka - na PC sie nie zarabia - na co odpowiedzialem przykladami niezwykle rentownych produkcji wydanych tylko na PC. CoD tez sie niezle sprzedal na PC, to ze sie sprzedal lepiej na konsole nie oznacza ze na PC byl nieoplacalny. O sprzedazy Darksiders na PC nie mowiono. Czy mamy od razu zakladac ze sprzedal sie zle? Dlaczego dwojka wychodzi rowniez na PC w takim razie? Dlaczego wiekszosc wspolczesnych hitow wychodzi rowniez wlasnie na pieca? Czemu portuja LA Noire? Moim zdaniem mlode studio na dorobku wlasnie na PC ma najwieksze szanse.
-> yazz - Arma II sie sprzedala niezle na PC, wygladajaca oblednie ARMA III tez wychodzi tylko na PC. Tak samo nowa Red Orchestra.
yazz_aka_maish chciałeć być fajny i ci nie wyszło. Teraz nie płacz i nie próbuj tego poprawiać, bo i tak już po jabłkach.
Twórcom życzę, aby zrobili coś genialnego. Nie musi być super grafika, nie musi być dużo nowości (sporo rzeczy mogą wziąć z innych cyberpunkowych gier, których zresztą dużo nie ma); ważne, żeby grało się w to przyjemnie, sama gra nie była prosta, poziomy nie były liniowe jak to teraz często robią - i jestem 'kupiony'.
capicho
Kartis - a skąd ty masz takie dane że Crysis sprzedał się w 3mln a Stalker 6? ty chyba mnożysz dane raze 3 a przy stalkerze to chyba z 5 razy
Crysis, Warhead i FC...
http://www.techpowerup.com/51439/Crysis_has_Sold_over_1_Million_Copies_in_Less_than_3_Months.html
http://www.overclock.net/video-game-news/340045-pc-gamer-uk-crysis-sells-3-a.html
http://boards.ign.com/pc_general_board/b5027/199011368/p1/
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=417692
Call of Pripyat
http://forums.gametrailers.com/thread/wow-call-of-pripyat-has-alread/1060676
http://cop.stalker-game.com/?page=news&subpage=2
Cień Czarnobyla
http://en.wikipedia.org/wiki/Shadow_of_chernobyl#cite_note-37
"As of September 2008, S.T.A.L.K.E.R. has sold 2 million copies worldwide. GSC Game World CEO Sergiy Grygorovych has said "We are very pleased that S.T.A.L.K.E.R. became so popular among players from all over the world. Financial success will allow us to develop S.T.A.L.K.E.R. in different directions as a brand.""
hmmm że niby Call od Pripyat sprzedał się 2 baniach na PC i Cień czarnobyla tak samo...
chciałbym zobaczyć oficjalnie to na papierze lub chociażby na Vgchartzie - ale oczywiście nie ma tam sprzedaży o Stalkerze.
ale napiszę w ten sposób: wy piszecie o sprzedaży jako takiej, a tu jest ważny drugi czynnik - za jaką kase się ta ilość sprzedała. bo to że na steamie Shadow of Charnobyl jest teraz za 7 euro a Call of pripiat za 10 euro to juz nie piszecie.. i nawet jesli ta ilosć sprzedała się tylu milionach, to pewnie 80 procent sprzedaży jest właśnie po tych niższych cenach.
wiec podzielcie tą sprzedaż przez 3 to wyjdzie wam prawdziwa wartość sprzedaży gierki.
podobnei z crysis
capicho
hmmm że niby Call od Pripyat sprzedał się 2 baniach na PC i Cień czarnobyla tak samo...
chciałbym zobaczyć oficjalnie to na papierze lub chociażby na Vgchartzie - ale oczywiście nie ma tam sprzedaży o Stalkerze.
Przecież nie od dzisiaj wiadomo że rynek USA i UK jest niemal wyłącznie konsolowy, nie znajdziesz wiarygodnych danych odnośnie światowej sprzedaży gier bazującej wyłącznie na tych rynkach. Stalker sprzedał się łącznie jako seria w 6 mln egzemplarzy wliczając wszystkie 3 części serii, przynajmniej według ostatnich danych które były publikowane na Golu jakiś czas temu.
ale napiszę w ten sposób: wy piszecie o sprzedaży jako takiej, a tu jest ważny drugi czynnik - za jaką kase się ta ilość sprzedała. bo to że na steamie Shadow of Charnobyl jest teraz za 7 euro a Call of pripiat za 10 euro to juz nie piszecie.. i nawet jesli ta ilosć sprzedała się tylu milionach, to pewnie 80 procent sprzedaży jest właśnie po tych niższych cenach.
I z tych 7 euro Valve pobiera 10% a pozostałe 90% idzie do kieszeni producenta. Na stronie eurogamer jakiś czas temu był artykuł o wydaniach pudełkowych z których producentowi z 60$ zostają 3-5$. Niemal cały zysk pochłania: wydawca, reklama, opłaty dla właściciela platformy, koszt wyprodukowania i dystrybucji wersji pudełkowych, marża sklepów wielkopowierzchniowych.
Także 6 euro z hakiem na czysto to wcale nie jest tak mało. Poza tym w sprzedażach konsolowych też wlicza się kopie które znalazły klienta już po obniżce
wiec podzielcie tą sprzedaż przez 3 to wyjdzie wam prawdziwa wartość sprzedaży gierki.
podobnei z crysis
Dlaczego mamy cokolwiek dzielić? Bo dla ciebie sprzedaż cyfrowa nie jest dochodem? No cóż widocznie dla producentów jest skorą nią nie gardzą.
capicho
Ciekawa matematyka, nie ma co. Ja sądzę, że nie 80%, a dokładnie 90 i pół.
ŻEBY jeszcze to co piszesz jakoś logicznie kupy się trzymało to ok..
<------------------- yazz_aka_maish chciałeć być fajny i ci nie wyszło.
Ty tak na serio?
Czas pokaze jak sie sprzeda gra na pecetach.
capicho - hmmm że niby Call od Pripyat sprzedał się 2 baniach na PC i Cień czarnobyla tak samo...
Za badania sprzedaży był odpowiedzialny bitComposer Games.
chciałbym zobaczyć oficjalnie to na papierze lub chociażby na Vgchartzie - ale oczywiście nie ma tam sprzedaży o Stalkerze.
Się dziwisz? VGChartz i NPD nie prowadzą liczenia sprzedaży gier na PC, wiec ogólnie wyniki jakie się tam podaje, jak już oczywiście są jakieś, można w rzyci schować.
ale napiszę w ten sposób: wy piszecie o sprzedaży jako takiej, a tu jest ważny drugi czynnik - za jaką kase się ta ilość sprzedała.
No to ja Ci coś powiem. Skąd mam wiedzieć po ile Czarnobyl stał w 2008 roku, ale właśnie w owym roku już dobił do 2mln.
Charnobyl jest teraz za 7 euro a Call of pripiat za 10 euro to juz nie piszecie...
Teraz, kiedy Czarnobyl dobił do 2mln był droższy. Zew teraz po 10 euro,a ile gra na konsole kosztuje tyle po premierze?
Killzone 2 kosztuje 20 euro, a nie zapominaj, że twórcy jeszcze płacą z tej kwoty producentowi konsoli, więc w ogólnym rozrachunku z tych 20 euro dostaną mniej więcej co twórcy STALKERa za 10 euro.
Ile kosztuje Killzone 3? 40 euro plus strata na rzecz producenta konsoli i różnice są, ale czy spore. Nie zapominaj, że gry na konsole od zawsze są droższe w każdym kraju. Zawsze jest ta różnica 10-15 euro, bo tyle właśnie inkasuje od kopii SONY, NINTENDO i MS. Przez to, z 20 euro z 10 dostaną twórcy Killzone 2, czyli mniej więcej tyle co twórcy STALKERa.
A nie zapominaj jeszcze o innych wydatkach które są za gry pudełkowe.
No i to co napisał Kartis, 10% dla Valve.
i nawet jesli ta ilosć sprzedała się tylu milionach, to pewnie 80 procent sprzedaży jest właśnie po tych niższych cenach.
Tak, tak. Twórcy sprzedali grę kiedy wyszła w 200tysiacach, by po rapu miesiącach nagle sprzedała się w ponad 1.8mln bo cena spadła. Skąd tyś chłopie wyszedł O.o
To co napisałeś to niezłe bajki są właśnie.
wiec podzielcie tą sprzedaż przez 3 to wyjdzie wam prawdziwa wartość sprzedaży gierki.
podobnej z crysis
Pierwszy 1mln sprzedał się na cenie premierowej, bo to był miesiąc, potem cena spadła, ale nie była tak niska jak dziś, sprzedawało się i do dziś przy niskiej cenie zyskali sporo mln za tą grę.
Czyli ogólnie tak jak wyżej. Pewnie se myślisz, że wszyscy kupowali jak gra kosztowala już z 7euro a na początku nikt. Śmieszne bajki piszesz.
Fajnie ze pierwszy prokekt studia i od razu ambitna produkcja. I na dodatek na wlasnym silniku.
Tylko pogratulowac.
capicho
...lub chociażby na Vgchartzie - ale oczywiście nie ma tam sprzedaży o Stalkerze.
Vgchartz - czy to nie czasem ta organizacja, która zawyżyła sprzedaż Halo 3 o ponad 2 miliony? To chyba ich wyniki (jeśli chodzi o sprzedaż wersji konsolowych) powinieneś dzielić o jakiś współczynnik.
Dodam swoje trzy grosze do całej dyskusji PC vs konsola, bo widzę, że niektórzy ślepo zapatrzeni w PCty mają pewne problemy ze zrozumieniem pewnym mechanizmów. Nie widzę sensu w tłumaczeniu wam, że gry konsolowe sprzedają się lepiej i przynoszą większe zyski, bo i tak tego nie zrozumiecie. Mimo wszystko przytoczę wypowiedź Carmacka z jednego z ostatnich wywiadów z nim przeprowadzonych. Powiedział on coś w tym stylu:
"Możesz zrobić grę na konsolę za 100 mln dolarów i zarobić na tym. Możesz również zrobić grę wyłącznie na PC za 100 mln dolarów, ale nie dożyjesz kolejnego projektu."
No cóż, gry za 100 mln dolarów nie trafiają się zbyt często, ale ważna jest idea - możesz zrobić grę z niewielkim budżecie i wydać ją an PC i na niej zarobić, ale jeśli chcesz inwestować sporo kasy to niestety, ale bez wersji konsolowej nie dasz rady. Jeśli więc nadal uważacie, że jest inaczej i nawet taki autorytet jak Carmack was nie przekonuje, to dalsza dyskusja nie ma sensu.
Nowa firma, nowy silnik, nowa gra. Zapowiada się ciekawie, może w końcu jakiś powiew świeżości na tym lekko nudnawym, przepełnionym sequelami rynku gier komputerowych. Stworzenie gry od podstaw na autorskim silniku nie łatwa sprawa. Z całego serca (i z nadzieją) życzę powodzenia!
Czyżby inspiracja do People Can Fly ? O samej firmie nie słyszałem nigdy , ale na hit pewnie nie ma co liczyć .
fan realu madryt i raula:
Tylko chodzi o to że taka sama produkcja która na konsoli będzie kosztowała 100 mln na PC może kosztować 50 mln. Rock Star był ucieszony wykazując w tym roku zysk na poziomie 1/5 strat z roku ubiegłego, i mówimy to o firmie która wypuściła taki konsolowy hit jak Red Dead Redemtion. Jeżeli firma takiego kalibru ledwo wychodzi na plus to nie dziwię się dlaczego mniejsze firmy tak często bankrutują.
Swoją drogą FPS-y nie są obecnie najmocniejszym gatunkiem na PC i na konsolach też powoli odsuwają się w cień, mamy przecież grę innego typu - Star Wars: The Old Republic - która dobiła kosztem produkcji do 100 mln $ a nie wyjdzie na konsole. Myślę też że Blizzard w Tytana ładuje nie małe pieniądze, gdzieś ten dochód z WoWa musi iść.
Kartis - pisalem o mysleniu na konsolach - wiele ciekawych gier odpada na rzecz run'n'gun....
fan realu - ale spójrz na to z tej strony.
Po pierwsze co coś napisał na początku.
Powiedzmy porównajmy choćby MAGa i jego 1mln nabywców z STALKERem i jego 2mln nabywców. Nie mów mi, że z MAGa będą większe zyski.
MAG kosztował znacznie więcej niż STALKER. STALKER to gra niszowa, nie ma budżetu jak gra konsolowa. Sprzedała się dobrze, twórcy mniej stracili na marketing i na stworzenie samej gry. Sprzedali więcej pudelek/wersji elektronicznych. Nie płacą procentu twórcom konsoli. Maja z tego nie dość że większy zysk, to jeszcze więcej sprzedali, wiec nie mów, że gry na konsole się sprzedają lepiej :)
Piszesz, że my nic nie zrozumiemy, co można zrozumieć, że mnie szufladkujesz pod PCtowca :)
Nie twierdze, że na PC wszystko się lepiej sprzedaje, ale nie twierdze tez, że na PC sprzedaje siewszystko gorzej niż na konsoli, bo to by było zakłamywanie rzeczywistości. Wyżej porównałem FPSy z PC jak i te z konsol. PCtowe mają porównywalne i czasem lepsze wyniki w sprzedaży niż te z konsol.
Cena niższa? Na konsoli też sie robi niższa. Dochody są bardzo podobne.
Tylko w PL jest chyba taka spora różnica i w Czechach jak zauważyłem miedzy grami na PC i konsole.
A co do drugiego co napisałeś i podałeś cytat.
Około 100mln kosztował Starcraft 2. Zwróciło się 48 godzin po premierze!
Ponad 100mln kosztuje Old Republic, a ktoś tam wyliczył, że EA się zwróci ta kwota jak grę kupi 1mln ludzi i opłaci miesięczny abonament. Bodaj na GOLu o tym kiedys nawet było pisane. A wierz mi, do 1mln takiego wielkiego MMORPGa, w dodatku w takim uniwersum na pewno dobije :)
Czyli co mam na myśli.
Gry na PC się opłacają co udowadnia wiele eksów, ale porty z konsol lepiej sprzedają się na konsolach. Ciekawe czemu? Eeee, są portami? Nie są grami stworzonymi pod PC?
Jeśli więc nadal uważacie, że jest inaczej i nawet taki autorytet jak Carmack was nie przekonuje, to dalsza dyskusja nie ma sensu.
Przekonałby mnie gdyby nie 2 przykłady które wyżej podałem.
Co więcej gry na konsoli z takim budżetem też mogą zrobić źle dla wydawcy.
GTA jak pamiętam tyle kosztował. Co jeszcze?