Po premierze Elden Ring: Nightreign może otrzymać tryb, którego już w momencie zapowiedzi brakowało graczom
Czy Elden Ring: Nightreign zachowa ducha swobodnej eksploracji, który był dla wielu graczy jednym z kluczowych aspektów Elden Ringa? Reżyser gry udziela odpowiedzi.

Kolejna produkcja studia FromSoftware, Elden Ring: Nightreign, otrzymała wczoraj datę premiery i kolejny zwiastun. Zagramy w nią już 30 maja, a w tej chwili można ją zamówić w przedsprzedaży. Wciąż nie wiadomo jednak, jak dokładnie będzie wyglądać gameplay, a jedną z kluczowych kwestii pozostaje swoboda eksploracji. Głos w tej sprawie zabrał reżyser gry, Junya Ishizaki.
W grupie, ale osobno
Nightreign ma stawiać na kooperacyjny, sieciowy model rozgrywki. Nie oznacza to jednak, że wszystkie wyzwania będziemy musieli realizować wspólnie z innymi – co jest dobrą wieścią dla tych graczy, którzy cenią sobie autonomię i wolność wyboru strategii rozgrywki, bez ciągłej konieczności dostosowywania się do pozostałych uczestników sesji.
Nie musicie się wzajemnie pilnować, ale ostatecznie wszystko sprowadzi się do wspólnego starcia z bossem. Chociaż to gra multiplayer, chcemy, aby było to luźne i elastyczne doświadczenie, które jednocześnie zachowuje poczucie izolacji oraz samotnej wyprawy w nieznane – wyjaśnił Junya Ishizaki w wywiadzie dla serwisu GameSpot.
Tryb 2-osobowy jest „rozważany”
Wiadomo, że w Elden Ring: Nightreign będzie dostępny tryb rozgrywki solowej oraz 3-osobowy co-op. Ten pierwszy może okazać się pożądanym wyzwaniem dla weteranów „Soulsów”, bowiem nic nie wskazuje, by wrogowie mieli się skalować – zostaną zbalansowani pod 3 graczy.
Dlatego też studio FromSoftware nie zamierzało wprowadzać 2-osobowego wariantu zabawy. Wprawdzie da się przystąpić do matchmakingu z jednym znajomym, ale gra dobierze nam losowo trzeciego uczestnika sesji.
Co ciekawe, może tak być tylko na premierę i krótko po niej. W innym wywiadzie, dla serwisu UnGeek, Ishizaki powiedział bowiem, że tryb dla dwóch graczy jest „rozważany”. Jak dotąd nie zaimplementowano go do gry i najpewniej nie zmieni się to do jej debiutu. Niewykluczone jednak, że FromSoftware pójdzie społeczności na rękę, implementując go do Elden Ring: Nightreign w jednej z popremierowych aktualizacji.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Sir klesk Legend

Ja tam bede cisnal z ekipa od day 1. :D
Vati wypuscil fajny film, w ktorym opowiada o swoich wrazeniach po 6h obcowania z Nightreign.
https://youtu.be/7xjW5oGlcUM?si=TKOE_Ec6eC_HWNBv
Mam dwie obawy - podobno w rozgrywce jest duza presja czasu wymuszajaca na graczu pospiech - mozna bylo sie tego spodziewac znajac gatunek battle royale ale mimo wszystko skipowanie bossow brzmi jakos tak dziwnie. :p
Druga kwestia to powtarzalnosc. Boje sie, ze gracze dosyc szybko rozszyfruja jaka jest optymalna meta i ze kazda rozgrywka bedzie wygladala z grubsza tak samo. Podobno juz teraz sa lokacje, ktore wydaja sie byc niezbedne na drodze do wzmocnienia postaci i zabicia Night Lorda.
A tak poza tym to uwazam, ze ten tryb mial byc obecny w podstawowym Elden Ringu ale uznano, ze nie ma na to czasu. :P
Szlugi12 Senator

Ciekaw jestem co z tego wyjdzie, ale raczej sobie odpuszczę jak na razie.
makaronZserem Generał
Czyli to taki fortnite tylko w klimatach soulslike XD