Czy Elden Ring: Nightreign zachowa ducha swobodnej eksploracji, który był dla wielu graczy jednym z kluczowych aspektów Elden Ringa? Reżyser gry udziela odpowiedzi.
Kolejna produkcja studia FromSoftware, Elden Ring: Nightreign, otrzymała wczoraj datę premiery i kolejny zwiastun. Zagramy w nią już 30 maja, a w tej chwili można ją zamówić w przedsprzedaży. Wciąż nie wiadomo jednak, jak dokładnie będzie wyglądać gameplay, a jedną z kluczowych kwestii pozostaje swoboda eksploracji. Głos w tej sprawie zabrał reżyser gry, Junya Ishizaki.
Nightreign ma stawiać na kooperacyjny, sieciowy model rozgrywki. Nie oznacza to jednak, że wszystkie wyzwania będziemy musieli realizować wspólnie z innymi – co jest dobrą wieścią dla tych graczy, którzy cenią sobie autonomię i wolność wyboru strategii rozgrywki, bez ciągłej konieczności dostosowywania się do pozostałych uczestników sesji.
Nie musicie się wzajemnie pilnować, ale ostatecznie wszystko sprowadzi się do wspólnego starcia z bossem. Chociaż to gra multiplayer, chcemy, aby było to luźne i elastyczne doświadczenie, które jednocześnie zachowuje poczucie izolacji oraz samotnej wyprawy w nieznane – wyjaśnił Junya Ishizaki w wywiadzie dla serwisu GameSpot.
Wiadomo, że w Elden Ring: Nightreign będzie dostępny tryb rozgrywki solowej oraz 3-osobowy co-op. Ten pierwszy może okazać się pożądanym wyzwaniem dla weteranów „Soulsów”, bowiem nic nie wskazuje, by wrogowie mieli się skalować – zostaną zbalansowani pod 3 graczy.
Dlatego też studio FromSoftware nie zamierzało wprowadzać 2-osobowego wariantu zabawy. Wprawdzie da się przystąpić do matchmakingu z jednym znajomym, ale gra dobierze nam losowo trzeciego uczestnika sesji.
Co ciekawe, może tak być tylko na premierę i krótko po niej. W innym wywiadzie, dla serwisu UnGeek, Ishizaki powiedział bowiem, że tryb dla dwóch graczy jest „rozważany”. Jak dotąd nie zaimplementowano go do gry i najpewniej nie zmieni się to do jej debiutu. Niewykluczone jednak, że FromSoftware pójdzie społeczności na rękę, implementując go do Elden Ring: Nightreign w jednej z popremierowych aktualizacji.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Danuta Repelowicz
Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.