Po 28 latach od debiutu, Super Mario 64 pobito bez używania skoku nawet raz. Wystarczyło „tylko” 86 godzin

Czy da się przejść grę bez używania jej podstawowej i wydawać by się mogło niezbędnej funkcji? Tak to możliwe, ale potrzeba było prawie 30 lat by tego dokonać i w końcu jednemu streamerowi się udało.

cooldown.pl

Michał Serwicki

Po 28 latach od debiutu, Super Mario 64 pobito bez używania skoku nawet raz. Wystarczyło „tylko” 86 godzin, źródło grafiki: Nintendo.
Po 28 latach od debiutu, Super Mario 64 pobito bez używania skoku nawet raz. Wystarczyło „tylko” 86 godzin Źródło: Nintendo.

Maty do tańczenia, gra z zasłoniętymi oczami, czy kontrolery głosowe. Historia gamingu pokazuje, że gracze nie znają granic jeśli chodzi o kolejne podnoszenie sobie poprzeczek i przechodzenie gier w całkowicie nietypowy sposób.

A co w przypadku, gdy zamiast dodawać sobie kolejne utrudnienia, zwyczajnie przestaniemy korzystać z podstawowego guzika, który jest odpowiedzialny za główną mechanikę gry? Wtedy otrzymamy wyzwanie, które trwało prawie 28 lat i właśnie zostało po raz pierwszy wykonane.

A Button Challenge trwało 28 lat

Aby w pełni docenić ostatni wyczyn, należy poznać historię kryjącą się za jednym z największych wyzwań w historii gier wideo. Super Mario 64 zadebiutowało w 1996 roku i z marszu stało się rewolucją w grach 3D, głównie za sprawą sterowania. Płynna i dynamiczna kamera podążająca za skaczącym we wszystkie strony Mario spodobała się graczom, którzy tytuł ogrywają do dziś.

Od samego początku, fani zastanawiali się jednak, czy ta wersja przygód hydraulika jest możliwa do przejścia bez naciśnięcia guzika „A” odpowiedzialnego właśnie za skok. Po premierze gry i wraz z początkiem lat 2000. gracze rozważali różne sposoby, aby jak najbardziej zniwelować skakanie w grze lub całkowicie z niego nie korzystać.

Analizowano każdy fragment, przeciwnika, gwiazdkę i monetę, które musiały zostać zdobyte, tyle że bez wykorzystania skoku. Tego typu miejsc w grze jest mnóstwo, ale pomysłowość graczy szczęśliwie nie zna granic. Skorupy, mniejsi przeciwnicy, ścianki, rzucanie się do przodu, a także wykorzystywanie różnych przedmiotów pozwoliło w końcu osiągnąć oczewkiwane rezultaty. Wciąż jednak pozostawały miejsca, w których nie było innego wyjścia niż naciśnięcie „A”.

Gracz przeszedł Super Mario 64 nie skacząc ani razu

Całe wyzwanie i ukończenie gry bez skakania trwało prawie 28 lat. Pod koniec zeszłego roku streamer Marbler ukończył Super Mario 64 skacząc jedynie dwa razy podczas całej rozgrywki. Jak podaje serwis Games Radar, powiedział on wówczas, że jednego kliknięcia da się uniknąć korzystając z wersji na wirtualną konsolę Wii, jednak ominięcie ostatniego skoku wymagałoby od gracza niesamowitych umiejętności i ruchu.

Widocznie sam gracz nie doceniał swojej zręczności, bo 21 maja 2024 roku przeszedł on grę nie nasickając „A” ani razu. Ukończenie Super Mario 64 zajeło mu 86 godzin, a on sam korzystał nie tylko z wirtualnej konsoli Wii, ale przede wszystkim z zebranych przez lata sposobów na uniknięcie skakania, glitchy, a także swoich własnych umiejętności. Historyczny moment z pokonania Bowsera i koniec gry, został zarejestrowany przez jednego z użytkowników i możecie go obejrzeć poniżej:

Osiągnięcie zdecydowanie jest imponujące, a sam fakt ukończenia prawie trzydziestoletniego wyzwania sprawia, że jest ono jeszcze lepsze. Czy to koniec szalonych sposobów na przejście Super Mario 64? Prawdopodobnie nie. Pozostaje więc pytanie, co jeszcze wymyśli społeczność fanów gry?

Podobało się?

0

Michał Serwicki

Autor: Michał Serwicki

Niedoszły fizyk, który został dziennikarzem. Współpracę z GRYOnline.pl nawiązał jesienią 2021 roku. W pracy dziennikarskiej lubi rolę człowieka orkiestry i sam podejmuje się różnych tematów i zagadnień. Gry towarzyszą mu od dzieciństwa. Wychował się na Heroes III, a w przerwach od budowania kapitolu przechodził kolejne generacje Pokémonów, zarywając noce z handheldami. W grach ceni przede wszystkim dobrą historię oraz emocje. Obok wirtualnej rozrywki, grywa w fabularne gry RPG, gdzie jako mistrz gry prowadzi przygody w licznych systemach, na czele z Dungeons & Dragons. Czas wolny od gier spędza przy komiksach Marvela i DC Comics. Jest wielkim fanem twórczości Stephena Kinga i sam próbuje swoich sił w pisaniu.

Obcy 3 mógł być hitem na miarę Dnia Niepodległości, gdyby tylko studio nie odrzuciło oryginalnego pomysłu na ten film sci-fi

Następny
Obcy 3 mógł być hitem na miarę Dnia Niepodległości, gdyby tylko studio nie odrzuciło oryginalnego pomysłu na ten film sci-fi

Szef Epic Games prześmiewczo skomentował ostatnie plotki o przejęciu Valve i Steama przez Microsoft

Poprzedni
Szef Epic Games prześmiewczo skomentował ostatnie plotki o przejęciu Valve i Steama przez Microsoft

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl