PlayStation po cichu zmienia strategię działania. Jeden usunięty wskaźnik z raportu mówi nam bardzo wiele
To by było ciekawe po wolcie w ostatnich latach i praktycznie niemalże całkowitej rezygnacji z ekskluzywów...
Nie rozumiem, co chwila słyszę że gry Sony na PC przewyższają sprzedaż tych samych gier na PS5, a teraz piszecie że to raptem 2% przychodów? Coś się tu nie klei.
Ja ostatnio czytałem, że Helldivers 2 na Xboxa sprzedał się lepiej niż na PS5 i to od tak w ciągu kilku dni:
h ttps://www.ppe.pl/news/381628/helldivers-2-rozbil-bank-gears-of-war-reloaded-i-ps5-w-cieniu-sukcesu-xboxa.html
Dam wam radę przestańcie wierzyć w te wszystkie oficjalnie i nieoficjalne korporacyjne statystyki bo to jedna wielka fikcja.
Tobie też ciężko ufać, w końcu miałeś dać sobie spokój z tym serwisem, a jednak ciągle wracasz.
No dobrze, a jakie to gry Sony wyprodukowało samodzielnie, nie zlecając produkcji zewnętrznym firmom od czasu powstania PS5.
Demon’s Souls (remake), Astro’s Playroom, Ratchet & Clank: Rift Apart, Returnal, Horizon Forbidden West, Gran Turismo 7, The Last of Us Part I (remake),
God of War Ragnarök, Marvel’s Spider-Man 2, Stellar Blade, Concord.
Cała reszta gier to gry zewnętrznych studiów, niewielka część to te, które na zlecenie $ony wyprodukowały dla nich grę inne firmy, a największą cześć studiów, które stworzyły gry to te multi platformowe na PC i konsole.
Czyli zdecydowana większość zysków $ony nie pochodzi ani od ich własnoręcznie wyprodukowanych gier, ani od studiów, które wynajęli, tylko od całej reszty gier, których twórcy nie są powiązani z $ony.
Więc tak 2% procent jest możliwe, ale właśnie pod względem tego, że liczą wyłącznie gry, które własnoręcznie stworzyli, by potem wydać je na PC. A trzeba pamiętać, że zdecydowane większość z nich wpierw wychodziła na konsole by po pół roku czy roku wyjść na PC. Wiec te wyniki też nie są w 100% miarodajne, skoro sami priorytetowo traktują swoje konsole.
Innymi słowy „2%” nie oznacza, że PC nie ma znaczenia. Oznacza tylko, że Sony samo ustawiło model, w którym PC jest uzupełnieniem, a nie równorzędnym rynkiem.Gdyby odwrócili priorytet (np. równoczesne premiery PC/PS5), ta liczba byłaby większa – ale wtedy osłabiliby unikalną pozycję konsoli.
Ten raport według mnie trzeba traktować nie jako realny udział PC w wartości IP Sony, tylko jako efekt polityki „najpierw konsola, potem reszta”.
Skoro chcą się skupić na ilości sprzedanych konsol to będą ten wskaźnik poprawiać grami na wyłączność, bardzo prosta i logiczna taktyka zwłaszcza, że pewnie im się portfolio na najbliższe lata klaruje po nicości, którą zaoferowali w obecnej generacji.
Jeśli całkowicie zaprzestaną wydawania gier na PC to ja jako gracz z Niepełnosprawnością gdzie granie na Padach i konsolach jak Sony i Xbox jest niewygodne i nieużywalne.
I jak gram to tylko na PC wygodniej używam klawiatury i myszki z moją Niepełnosprawnością.
To oby kiedyś im coś wyszło bokiem,bo nie licząc gier jak Sackboy: Wielka Przygoda,Until Dawn,Ratchet & Clank: Rift Apart,LEGO® Horizon Adventures które nie są do mojej grupy docelowej.
To reszte gier które do tej pory wydali na PC z wielką chęcią zakupiłem i ograłem.
Już kiedyś o tym pisałem gdy była informacja, że Xbox będzie wydawał swoje gry na wszystkie platformy.
Moim zdaniem to jest jedyną słuszna droga jaką powinno obrać Sony, czyli iść mocno w gry ekskluzywne. Xbox sam się zaorał, tak naprawdę to nie ma sensu kupować ich konsoli, więc jeśli Sony będzie wydawać więcej dobrych gier to mają szansę być takim Nintendo w segmencie konsol stacjonarnych. A też nic nie stoi na przeszkodzie aby wydawali swoje gry ekskluzywne na inne platformy, ale po 3-5 latach.
Tak że jeśli pójdą w multiplatformowość to można powiedzieć, że zrobią dokładnie to czego oczekuje Microsoft.