Otwarty świat The Blood of Dawnwalker będzie ograniczony podobnie jak Górnicza Dolina z Gothica

Twórcy The Blood of Dawnwalker opowiedzieli o strukturze świata w swoim projekcie. Jednym ze źródeł inspiracji jest dla nich Gothic.

Adrian Werner

Otwarty świat The Blood of Dawnwalker będzie ograniczony podobnie jak Górnicza Dolina z Gothica, źródło grafiki: Rebel Wolves.
Otwarty świat The Blood of Dawnwalker będzie ograniczony podobnie jak Górnicza Dolina z Gothica Źródło: Rebel Wolves.

Aktualizacja (20 stycznia, godz. 17:30)

Studio Rebel Wolves opublikowało dziś grafikę koncepcyjną opuszczonej tawerny, na którą natkniemy się w otwartym świcie gry The Blood of Dawnwalker. Możecie ją zobaczyć poniżej.

Źródło: X / Dawnwalker.

Oryginalna wiadomość (18 stycznia, godz. 9:47)

W poniedziałek oficjalnie zapowiedziano projekt The Blood of Dawnwalker, czyli RPG polskiego studia Rebel Wolves, założonego przez reżysera Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu, Konrada Tomaszkiewicza. Następnych kilka dni autorzy spędzili na ujawnianiu kolejnych konkretów na temat tej produkcji. Najnowsze dotyczą struktury świata i pochodzą z wywiadu, jakiego twórcy udzielili naszemu serwisowi.

W rozmowie zapytaliśmy Konrada Tomaszkiewicza, czy w kampanii będziemy odwiedzać wiele różnych miejsc, czy też może skupi się ona głównie na tym jednym regionie. Twórca odpowiedział:

Dla nas najważniejsza jest fabuła i emocje, które z niej płyną. W zwiastunie pokazaliśmy, jak klika wampirów obaliło króla rządzącego w tej dolinie i przejęło władzę. Wysyłając bohatera w podróż po innych regionach i krajach, nie osiągnęlibyśmy tego efektu, w który celujemy – chcemy pokazać, jak wyglądałby ten świat pod opresyjnymi rządami kogoś innego. To jest dla nas kluczem. Ja bardzo miło wspominam Gothica, który też był osadzony w zamkniętej lokacji – chcemy iść w tę stronę, bo wierzymy, że w ten sposób opowiemy fajniejszą historię. Natomiast trzeba pamiętać, że to dopiero początek większej sagi i będziemy podróżować przez epoki, więc na to wszystko przyjdzie czas.

Informacja o tym, że twórcy inspirują się m.in. pierwszym Gothiciem, jest jak miód na serca polskich fanów gier RPG. Ponadto taka struktura ma sens, biorąc pod uwagę, że cała kampania rozegra się w ciągu 30 dni, więc bohater nie miałby raczej czasu na długie podróże w inne regiony.

Na razie nie wiemy, kiedy możemy spodziewać się premiery The Blood of Dawnwalker.

  1. "Polscy gracze są dla nas niezwykle ważni, więc lokalizacja musi być najwyższej jakości" - rozmawiamy z reżyserem The Blood of Dawnwalker, Konradem Tomaszkiewiczem
  2. The Blood of Dawnwalker wkracza na scenę z przytupem - to ambitne RPG wygląda mi na dopełnienie Wiedźmina 4
The Blood of Dawnwalker

The Blood of Dawnwalker

PC PlayStation Xbox
przed premierą

Data wydania: 2026

Informacje o Grze
Przed premierą
100
graczy czeka na grę.
Czekasz?
Podobało się?

5

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
4
5
11
12
25

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2025-01-21
00:04

boy3 Legend

😂

Całkowicie się zgadzam, a hejterzy gothica i tak twierdzą że to słaba gra

Komentarz: boy3
2025-01-20
17:49

Assassinek06 Konsul

😍

No i bardzo dobrze, że widzą jakim błędem było zrobienie z Wieśka 3 fabularnego sandoboxa z pustym światem i pierdyliardem znaczników. Gdy wtedy fani Gothica mówili, że nie tędy droga to było hur dur, że się się nie znają. A tu okazuje się, że sami twórcy widzą, że to był błąd. Niech jeszcze więcej ściągają z Gothica, bo on zjada Wieśka bez popitki. Rozwój postaci, frakcje, nauczyciele, brak prowadzenia za rączkę, naturalni wrogowie na różnych poziomach (a nie wilk na 1 i wilk na 30 wyglądają tak samo a gryzą inaczej). Niech ściągają od najlepszych. Od Piranii i Lariana.

Komentarz: Assassinek06
2025-01-19
19:19

[Gammorin] Generał

[Gammorin]

Otwarte światy i swoboda działania jest fajna, ale też po czasie to może męczyć i dłużyć niepotrzebnie. Zwłaszcza jak nawalą jakiś znajdźków czy fedexów od groma. Wiem, że są gracze którzy to lubią, ale sam nie jestem jakimś fanem tego typu rozwiązań.

Komentarz: [Gammorin]
2025-01-19
18:51

zanonimizowany1404108 Generał

Gothic 3, TES Morowind, Oblivion, DA; Inkwizycja, DA :Veilszajs :P (którego nawet nie kupiłem po obejrzeniu recenzji) oraz ME Andromeda miały ogromne, przesadzone światy, gdzie eksplorując szło po prostu skisnąć... - kompletnie nie jest to prawda jeśli chodzi o Andromedę i TES Morrowind. Nie nudziły nawet przez chwilę a aktywności w nich były idealną odskocznią od misji głównych.

Komentarz: zanonimizowany1404108
2025-01-19
18:35

zanonimizowany1408867 Legionista

Gothic 3 był dość nudną grą w porównaniu do dwójki, Arcania miała ograniczony świat, Riseny były całkiem ok.
Ale tutaj bazują na jedynce więc jest wszystko pod kopułą, więc musi być ograniczony.

Komentarz: zanonimizowany1408867

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl