World of Warcraft: Midnight wprowadzi wiele nowej zawartości do gry. Najważniejsza będzie możliwość posiadania własnego domu, ale to nie wszystko co ma do zaoferowania nadchodzący dodatek.
Podczas wczorajszego pokazu gamescom 2025 Opening Night Live Blizzard zaprezentował pierwszy cinematic trailer dodatku Midnight do World of Warcraft. Jedenaste rozszerzenie wprowadzi wiele nowej zawartości do tego kultowego MMORPG. W tym tekście znajdziecie wszystko, co powinniście o nim wiedzieć.
World of Warcraft: Midnight nie posiada jeszcze dokładnej daty premiery. Blizzard podał jedynie, że dodatek zadebiutuje w 2026 roku. Na stronie gry widnieje jednak informacja, że stanie się to najpóźniej 30 czerwca.
Chętne osoby mogą już zakupić rozszerzenie w przedsprzedaży. Jest ono dostępne na platformie Battle.net w trzech edycjach – podstawowej (179 zł), Heroicznej (309 zł) i Epickiej (389 zł). Poniżej możecie zapoznać się z ich zawartością.
Fabuła WoW: Midnight stanowi kontynuację wydarzeń z The War Within. W drugim rozdziale Sagi Serca Świata Xal’atah przejmie kontrolę nad armią mrocznych istot, które wykorzysta do inwazji na elfie królestwo Quel’thalas. Jej celem będzie kradzież mocy Studni Słońca i użycie jej do zniszczenie Serca Świata Azeroth. Zadanie gracza ma polegać na zebraniu sojuszników i powstrzymaniu jej.
Prawdopodobnie najważniejszą funkcją, jaką wprowadzi dodatek, jest system „housingu”, o który fani prosili Blizzard od 20 lat. Pozwoli on na zakup własnego domu, a następnie ozdobienie go meblami i różnymi dekoracjami zdobytymi w trakcie przygód. Gracze będą mogli również tworzyć wspólnie sąsiedztwa do maksymalnie 50 osób.
Kolejna ważna funkcja rozgrywki nazwana została „Prey”. Jest to aktywność ekskluzywna dla obszarów z dodatku Midnight, polegająca na wyśledzeniu i upolowaniu potężnych celów, na które wystawione zostały zlecenia.
Potwory dzielą się na trzy poziomy trudności: normalny, trudny i koszmar. Każdy zaoferuje unikalne wyzwania oraz nagrody w postaci przedmiotów kosmetycznych, wierzchowców, tytułów i elementów ozdobnych do wykorzystania w domu.
Midnight wprowadzi także trzecią specjalizację dla Łowcy Demonów nazwaną Pożeracz (ang. Devourer). Zaoferuje ona świeży styl gry, rozszerzając rolę i możliwości klasy. Pożeracz skupi się na atakach na średnim i krótkim dystansie, a do tego wykorzysta zebraną w czasie walki Pustkę, aby zasilać niszczycielskie umiejętności.
Następną nowością jest kolejna grywalna rasa – Haranir. To tajemniczy lud, żyjący w osamotnieniu w pierwotnej dżungli Harandar. Ma on wyjątkową więź z naturą, która znajdzie odzwierciedlenie w wykorzystaniu przez jego przedstawicieli bioluminescencji – rozświetli ona ich zbroje oraz bronie. Ich zdolność rasowa pozwoli natomiast na przekształcenie się w gigantyczne nietoperze.
Poza wyżej wymienionymi elementami rozgrywki, Midnight wprowadzi także:
Warto wspomnieć, że Blizzard zaplanował także kilka transmisji na żywo z WoW-a w czasie targów gamescom 2025. Jeżeli jesteście zainteresowani, polecam śledzić kanał gry na YouTube.
3

Autor: Marcin Bukowski
Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).