Oto wszystkie nowości, jakie wprowadzi WoW: Midnight. Na niektóre z nich gracze czekali nawet 20 lat
World of Warcraft: Midnight wprowadzi wiele nowej zawartości do gry. Najważniejsza będzie możliwość posiadania własnego domu, ale to nie wszystko co ma do zaoferowania nadchodzący dodatek.

Podczas wczorajszego pokazu gamescom 2025 Opening Night Live Blizzard zaprezentował pierwszy cinematic trailer dodatku Midnight do World of Warcraft. Jedenaste rozszerzenie wprowadzi wiele nowej zawartości do tego kultowego MMORPG. W tym tekście znajdziecie wszystko, co powinniście o nim wiedzieć.
WoW: Midnight – data premiery i cena
World of Warcraft: Midnight nie posiada jeszcze dokładnej daty premiery. Blizzard podał jedynie, że dodatek zadebiutuje w 2026 roku. Na stronie gry widnieje jednak informacja, że stanie się to najpóźniej 30 czerwca.
Chętne osoby mogą już zakupić rozszerzenie w przedsprzedaży. Jest ono dostępne na platformie Battle.net w trzech edycjach – podstawowej (179 zł), Heroicznej (309 zł) i Epickiej (389 zł). Poniżej możecie zapoznać się z ich zawartością.
WoW: Midnight – najważniejsze informacje
Fabuła
Fabuła WoW: Midnight stanowi kontynuację wydarzeń z The War Within. W drugim rozdziale Sagi Serca Świata Xal’atah przejmie kontrolę nad armią mrocznych istot, które wykorzysta do inwazji na elfie królestwo Quel’thalas. Jej celem będzie kradzież mocy Studni Słońca i użycie jej do zniszczenie Serca Świata Azeroth. Zadanie gracza ma polegać na zebraniu sojuszników i powstrzymaniu jej.
Własne cztery ściany
Prawdopodobnie najważniejszą funkcją, jaką wprowadzi dodatek, jest system „housingu”, o który fani prosili Blizzard od 20 lat. Pozwoli on na zakup własnego domu, a następnie ozdobienie go meblami i różnymi dekoracjami zdobytymi w trakcie przygód. Gracze będą mogli również tworzyć wspólnie sąsiedztwa do maksymalnie 50 osób.
System „Prey”
Kolejna ważna funkcja rozgrywki nazwana została „Prey”. Jest to aktywność ekskluzywna dla obszarów z dodatku Midnight, polegająca na wyśledzeniu i upolowaniu potężnych celów, na które wystawione zostały zlecenia.
Potwory dzielą się na trzy poziomy trudności: normalny, trudny i koszmar. Każdy zaoferuje unikalne wyzwania oraz nagrody w postaci przedmiotów kosmetycznych, wierzchowców, tytułów i elementów ozdobnych do wykorzystania w domu.
Trzecia specjalizacja dla Łowcy Demonów
Midnight wprowadzi także trzecią specjalizację dla Łowcy Demonów nazwaną Pożeracz (ang. Devourer). Zaoferuje ona świeży styl gry, rozszerzając rolę i możliwości klasy. Pożeracz skupi się na atakach na średnim i krótkim dystansie, a do tego wykorzysta zebraną w czasie walki Pustkę, aby zasilać niszczycielskie umiejętności.
Nowa rasa
Następną nowością jest kolejna grywalna rasa – Haranir. To tajemniczy lud, żyjący w osamotnieniu w pierwotnej dżungli Harandar. Ma on wyjątkową więź z naturą, która znajdzie odzwierciedlenie w wykorzystaniu przez jego przedstawicieli bioluminescencji – rozświetli ona ich zbroje oraz bronie. Ich zdolność rasowa pozwoli natomiast na przekształcenie się w gigantyczne nietoperze.
Pozostałe nowości
Poza wyżej wymienionymi elementami rozgrywki, Midnight wprowadzi także:
- cztery nowe strefy do odkrycia;
- trzy rajdy, osiem lochów oraz jedenaście Delves – te ostatnie zwiedzimy z legendarną elfką Valeerą Sanguinar;
- świeży PvP Battleground o nazwie Slayer’s Rise, na którym gracze wezmą udział w bitwach 40 na 40, a celem będzie podbicie bazy rywali;
- usprawniony proces zdobywania poziomów dla nowych i powracających graczy.
Warto wspomnieć, że Blizzard zaplanował także kilka transmisji na żywo z WoW-a w czasie targów gamescom 2025. Jeżeli jesteście zainteresowani, polecam śledzić kanał gry na YouTube.