Ostatnia aktualizacja sterowników AMD 24.1.1. dodaje obsługę generatora klatek dla gier korzystających z DirectX 11 i 12

Fluid Motion Frames od AMD wreszcie dostępne dla użytkowników w najnowszej aktualizacji sterowników. Duże obietnice dotyczące poprawy wizualnej gier.

futurebeat.pl

Anita Zych

Ostatnia aktualizacja sterowników AMD 24.1.1. dodaje obsługę generatora klatek dla gier korzystających z DirectX 11 i 12, źródło grafiki: unsplash | Syed Ali.
Ostatnia aktualizacja sterowników AMD 24.1.1. dodaje obsługę generatora klatek dla gier korzystających z DirectX 11 i 12 Źródło: unsplash | Syed Ali.

Jakiś czas temu mówiliśmy o planowanej premierze najnowszej aktualizacji sterowników, wyznaczonej na 24 stycznia tego roku i w końcu mamy okazję zapoznać się z działaniem Fluid Motion Frames (AFMF). Teraz to rozwiązanie staje się dostępne dla każdego posiadacza kart graficznych AMD serii Radeon.

Co dostaniemy?

Gracze korzystający z tych sterowników będą mogli doświadczyć technologii generowania dodatkowych klatek w grach opartych na DirectX 11 oraz DirectX 12 przy wykorzystaniu technologii HYPR-RX. Według oficjalnego komunikatu opublikowanego na stronie producenta, AMD obiecuje znaczące zmiany i poprawę jakości obrazu w grach, dzięki tej aktualizacji, prognozując średni wzrost wydajności do 97% przy rozdzielczości 1080p oraz do 103% przy rozdzielczości 1440p.

Nowa funkcjonalność będzie działać, gdy AFMF jest aktywne i przeskalowane za pomocą FidelityFX Super Resolution 2 (FSR 2). Choć AMD zaleca korzystanie z AFMF na systemach z częstotliwością odświeżania obrazu wynoszącą przynajmniej 60 Hz, to jednak nowa funkcja będzie działać niezależnie od tego zalecenia. Może to jednak nie zawsze przynieść oczekiwane rezultaty.

W tej aktualizacji dodano również wsparcie dla Video Upscaling, obsługiwane przez większość aplikacji korzystających z DirectX 11. Skalowanie jakości filmów będzie działać w przeglądarkach, takich jak Microsoft Edge oraz Google Chrome, choć może wymagać dodatkowych kroków konfiguracyjnych.

AFMF będzie współpracować z kartami Radeon RX 7000, Radeon RX 6000, iGPU Radeon 700M oraz z mobilnymi GPU, obejmując tym samym także posiadaczy konsoli przenośnych. Jednak warto pamiętać, że technologia generowania dodatkowych klatek może skutkować opóźnieniami w odświeżaniu obrazu, dlatego zaleca się uruchomienie programu Anti-Lag przez graczy. Poniżej znajduje się lista wszystkich rzeczy, które zapewnia aktualizacja.

  • Ręczne uruchomienie AFMF i współpraca z tytułami opartymi na DirectX 11 oraz DirectX 12
  • AFMF wymaga, aby gra działa w trybie pełnoekranowym
  • Użytkownicy mogą kontrolować aktualną liczbę FPS dzięki nakładce programu Adrenalin
  • Dodanie technologii generowania klatek w celu zwiększenia liczby FPS poza silnikiem gry
  • Technologia AMD Video Upscaling działa w aplikacjach opartych na DirectX 11 i na niektórych przeglądarkach internetowych

Wszystko zapowiada się obiecująco, ale...

Niemniej jednak, istnieją pewne ograniczenia - Fluid Motion Frames obecnie działa tylko w grach uruchomionych w trybie pełnego ekranu z włączonym V-Sync, co może być niekorzystne dla graczy, preferujących tryb okna bez ramek. Problemy z wykrywaniem tej technologii również się pojawiają, stąd AMD sugeruje korzystanie z wbudowanej nakładki sterownika Adrenalin do monitorowania liczby generowanych klatek na sekundę.

Podobało się?

0

Anita Zych

Autor: Anita Zych

Zainteresowanie technologią oraz światem gier komputerowych rozwijała od najmłodszych lat, rozpoczynając ją od największych klasyków w branży. Zafascynowana rozgrywką w Diablo II, przygodami Bezimiennego w Górniczej Dolinie oraz rozwijaniem cywilizacji w Age Of Empires, chciała kreować własne historie nieustraszonych bohaterów dzięki rysunkowi i pisaniu pierwszych komiksów. W późniejszych latach pogłębiała swoją wiedzę na temat technologii dzięki podjęciu studiów ściśle związanych z inżynierią oprogramowania. Dzięki temu poznała nowe możliwości, jeśli chodzi o gamedev – projektowanie modeli 3D, rysunki koncepcyjne oraz budowanie świata wirtualnego stały się dla niej bardziej przystępne dzięki zrozumieniu zasad programowania. W przyszłości chciałaby stworzyć własną grę.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
14
21
27

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl