Olbrzymia mapa Bannerlorda została powiększona i mocno zmieniona na potrzeby nowego DLC. W War Sails porażka w bitwie morskiej skończy się bardzo źle
Studio TaleWorlds ujawniło szczegóły dotyczące pierwszego rozszerzenia do Mount & Blade 2: Bannerlord.

Studio TaleWorlds opublikowało nowy wpis z dziennika dewelopera, w którym zdradza szczegóły dotyczące War Sails – pierwszego dodatku do Mount & Blade II: Bannerlord. Twórcy podkreślają, że Calradia, świat gry, musiała zostać znacząco przeprojektowana, by wprowadzić nową mechanikę żeglugi i bitew morskich.
Nowości nie tylko na morzu
Zmiany objęły nie tylko otwarte wody, ale także kontynent – rzeki zostały poszerzone, by mogły pomieścić żaglowce, a kilka miast przeniesiono bliżej wybrzeża, integrując je z rozwijającym się systemem handlu morskiego.
Ponadto powiększono granice mapy. Na północy znajdziemy nierówny pas wybrzeża Nordvyg, który wyróżnia się mroźnymi zimami. Tereny te pełne są skalistych gór i gęstych lasów. Na zachód od Nordvyg znajduje się tajemnicza wyspa Beinland – kraina kości – zaś na wschodzie rozciąga się obszar rzeki Jumne z dawnymi grobami zapomnianych ludów.
Bitwy morskie, oblężenia i życie portowe – nowe możliwości dla graczy
Miasta nadmorskie będą bardziej narażone na ataki, a jednostki wojskowe zyskają możliwość przemieszczania się i walki na morzu. Armie wypływające z portu przekształcą się we floty, zachowując większość funkcji lądowych, choć – jak podkreślają twórcy – z pewnymi ograniczeniami.
Ważną rolę w oblężeniach nadmorskich odegrają frakcje dysponujące statkami. Ich siła będzie wykorzystywana głównie do blokad morskich, odcinających dostęp do zaopatrzenia i drogę ucieczki. Utrzymanie blokady wiązać ma się jednak z ryzykiem – wrogie floty mogą ruszyć z odsieczą, a gracz będzie musiał zdecydować, czy podjąć bitwę morską, czy się wycofać. Pojawi się również opcja wsparcia oblężonego miasta od strony morza, przełamując blokadę lub atakując flotę przeciwnika.
W przerwach od bitew morskich czekać będzie port, w którym można kupować, naprawiać i ulepszać statki, a także przekazywać je swojemu klanowi.
Jeśli zaś chodzi o samą mechanikę żeglugi – różne typy statków mają różnić się szybkością i zwrotnością, a na ich prędkość wpłyną między innymi załoga, ładunek, czy warunki pogodowe. Uszkodzenia okrętów będą natomiast uzależnione od sił natury, wielkości jednostki oraz jej przystosowania do żeglugi.
Podczas burz konieczne okaże się wykazanie się ostrożnością, choć możliwe ma być przemieszczanie się po obrzeżach sztormu, by nabrać prędkości bez doznania uszkodzeń. Jeśli te osiągną punkt krytyczny, a flota zostanie zniszczona, ocalałe jednostki będą zmuszone do ucieczki tratwami do najbliższego brzegu, co ma nieść ze sobą ryzyko strat i osłabienia wojsk. Podobna sytuacja dotyczy ucieczki z niewoli na morzu – gracz będzie dryfował samotnie, próbując dotrzeć do lądu.
Przypomnijmy na koniec, że pierwotnie Mount & Blade II: Bannerlord – War Sails miało trafić na rynek 17 czerwca. Debiut dodatku został jednak przesunięty, a nowa data premiery nie została jeszcze ogłoszona. Wiadomo jedynie, że rozszerzenie zadebiutuje „wczesną jesienią”.