Oficjalna prezentacja Valve Index, nowych gogli VR
Valve zapowiedziało dziś swoje nowe gogle VR – Valve Index. W czasie prezentacji zdradzono cenę oraz szczegółową specyfikację urządzenia. Sprzęt trafić ma do pierwszych odbiorców 28 czerwca tego roku.

Valve zdecydowało się samodzielnie wkroczyć na rynek gogli VR. Firma Gabe’a Newella zaprezentowała dziś swoje autorskie dzieło w tym segmencie – Valve Index. W założeniu przeznaczone jest ono dla zaawansowanych użytkowników tej technologii. Ma także ułatwić tworzenie nowych produkcji dedykowanych wirtualnej rzeczywistości. Pierwsze egzemplarze mają trafić do nabywców już w czerwcu tego roku.
Valve Index – specyfikacja techniczna
Valve Index pretenduje do miana najnowocześniejszych gogli VR. Wśród zastosowanych technologii znajdą się nowe rozwiązania techniczne. Nacisk ma być położony na jakość elementów. Poniżej znajduje się lista najważniejszych parametrów:
Parametr | Specyfikacja |
Rozdzielczość | 1440x1600 pikseli na oko, co daje łącznie 2880x1600 pikseli |
Częstotliwość odświeżania | Domyślnie 120 Hz. Oferowana jest także wsteczna kompatybilność do 90 Hz i 80 Hz oraz eksperymentalne 144 Hz |
Kąt widzenia | Średnio 130°. Dzięki regulowanym soczewkom możliwe jest dostosowanie kąta widzenia |
Dźwięk | Głośnik o zakresie częstotliwości od 40Hz do 24KHz, oddalony od ucha; wbudowany układ dwóch mikrofonów o paśmie przenoszenia od 20 Hz do 24 kHz |
Śledzenie | Czujniki SteamVR 2.0 |
W powyższym zestawieniu wyraźnie widać kilka unowocześnień technologii VR. Kąt widzenia w Valve Index jest większy o około 20° niż w HTC Vive. Czujniki SteamVR 2.0 mają zapewnić natomiast większy zasięg oraz poprawić czułość sprzętu.
Zadbano również o kompatybilność sprzętu. Gogle działać będą z podzespołami HTC Vive, HTC Vive Pro, Oculus Rift oraz Windows Mixed Reality. Stacje bazowe natomiast, ze względu na zastosowaną technologię SteamVR Tracking 2.0, współpracować będą tylko z Valve Index i HTC Vive Pro.
Valve Index – wymagania sprzętowe
Minimalne wymagania
- Procesor: Dual Core z obsługą Hyper-Threading
- Pamięć RAM: 8 GB RAM
- Karta grafiki: NVIDIA GeForce GTX 970/AMD RX480
- System operacyjny: Windows 10
Zalecane wymagania
- Procesor: Quad Core
- Karta grafiki: NVIDIA GeForce GTX 1070
Valve Index – cena i data premiery
Za kompletny zestaw Valve Index VR Kit, w którym znajdują się gogle, dwa kontrolery oraz dwie stacje bazowe, zapłacić będzie trzeba 4669 złotych. W przypadku zakupu samych okularów VR cena wyniesie 2339 złotych. Wszystkie dostępne opcje znaleźć można na platformie Steam. Zważywszy na konkurencję, cena nie wydaje się przesadnie wysoka. Zestaw HTC VIVE Pro Full Kit to obecnie koszt ok. 6000 złotych.
Początkowo Valve Index pojawi się jedynie w USA i Europie. Przedsprzedaż ruszyć ma w maju, a pierwsze egzemplarze trafić mają do klientów 28 czerwca tego roku.
Więcej:Steam w 5 lat podwoił bazę użytkowników. Najnowszy rekord to ponad 41 milionów graczy jednocześnie
Komentarze czytelników
Jane_od_Batmana Generał

Nie wszystko jest dla każdego, ale by nie dostrzegać nowych możliwych interakcji w grach dzięki goglom? Chyba aż tak długo ich na sobie nie miałeś, by być tak krótkowzrocznym?
panZDZiCH Generał

Miałem na głowie i nie grał bym na tym nawet gdyby za darmo dodawali do kart graficznych i wątpię by w takiej formie to się w ogóle przyjęło kiedykolwiek.
Jane_od_Batmana Generał

^ Bo VR w przeciwieństwie do 3D faktycznie oferuje coś nowego? Wirtualna rzeczywistość jeszcze długo nie będzie konkurować z tradycjonalnymi grami, ale uważanie, że jest nieistotna to przejaw ignorancji osoby, która nigdy nie miała gogli na głowie.
zanonimizowany146624 Legend
@k8vt800 - Chciałbyś taki, nie zazdrośniku? :) Tylko nie zaprzeczaj, bo nic to nie da :)
@Malaga - nie, bo raz, że działa tylko ze Steam VR
Dwa - Nie ma informacji, czy są przewodowe czy nie, ale pewnie nie
Trzy - za małe konty widzenia
Cztery - Pimax8k ma 2x wyższa rozdziałkę, 200 stopniowe pole widzenia, co pozwala na granie w każdy tytuł poprzez vorpx widząc cały obszar. Dodatkowo działa na wszystkich istniejących platformach, w tym na Oculus Store.
Pięć - teraz nie mam siana. :)
Sześć - wszystkie ważniejsze gry VR już ogralem i z racji, że mało kto to widział, nie rozpowszechniło się to, przez co nowych gier wspierających vr szybko nie doczekam (za co winni są sprzedawcy ze swoimi cenami i sami klienci, którzy w ogole w tym nie pomogli i w zasadzie dzięki którym sprzedałem Rifta), a do zwykłych treści w 2D mam inny ekran
Generalnie vr jest mega, podobnie jak 3D i pomimo, że te technologie się nie przyjęły niczego nie żałuję, bo mialem w domu coś, czego prawie nikt nie doznał :)