Protagoniści Digimonów mają pewną cechę wspólną, która jest wynikiem niepisanej zasady podtrzymywanej przez twórców serii, choć są pewne wyjątki.
Część z nas dorastała na Dragon Ballu, który wrócił do telewizji, a inni na Digimonach, które były dostępne w polskiej ramówce telewizyjnej. Seria zrobiła furorę i sprawiła, że małe stworki, które rywalizowały z Pokemonami w nierównej walce, zyskały sporą popularność. Seria anime doczekała się zaś aż dziewięciu sezonów, w których nigdy nie koncentrowano się tylko na jednej grupie, w związku z czym w Digimonach pojawiali się różni protagoniści.
I właśnie ich dotyczy pewna specyficzna niepisana zasada, panująca między autorem mangi Digimon Adventure V-Tamer 01 z 1998 roku a twórcami anime, którą spełniła większość głównych bohaterów. Być może nie zwróciliście na to uwagi, ale wielu protagonistów Digimonów nosiło gogle lotnicze.
I są one nieprzypadkowym gadżetem, który wprowadzono nie ze względów estetycznych. Autor Digimon Adventure V-Tamer 01, Ten'ya Yabuno, tworząc Taia Kamiyę, uwzględnił je w jego projekcie, myśląc o bitwach powietrznych, które mogłyby mieć miejsce w Digimonach. W takich okolicznościach gogle mogłyby być niezbędnym przedmiotem dla bohatera.
Później gogle stały się pewnym znakiem rozpoznawczych protagonistów Digimonów i nie miało ich tylko dwóch z dziewięciu, Marcus Damon oraz Hiro Amanokawa. Jednakże główny bohater dziewiątego sezonu anime początkowo miał je nosić, zostały uwzględnione w pierwszym projekcie postaci. Dopiero później Yabuno doszedł do wniosku, że mogą nie mieć sensu, a zakładanie ich bohaterowi tylko po to, żeby je miał, mija się z celem, dlatego zrezygnowano z tego pomysłu.
Zwróciliście uwagę na to, że główni bohaterowie Digimonów charakteryzują się noszeniem gogli lotniczych?
Więcej:Jedno z najbardziej wyczekiwanych anime 2025 roku właśnie przebiło Jujutsu Kaisen w znaczący sposób
7

Autor: Edyta Jastrzębska
Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kulturoznawstwa. W GRYOnline.pl zaczynała jako jeden z newsmanów w dziale filmowym, obecnie dogląda newsroomu filmowego, gdzie zajmuje się również korektą. Świetnie odnajduje się w tematyce filmowo-serialowej zarówno tej osadzonej w rzeczywistości, jak i w fantastyce. Na bieżąco śledzi branżowe trendy, jednak w wolnym czasie najchętniej sięga po tytuły mniej znane. Z popularnymi zaś ma skomplikowaną relację, przez co do wielu przekonuje się dopiero, gdy szum wokół nich ucichnie. Wieczory uwielbia spędzać nie tylko przy filmach, serialach, książkach oraz grach wideo, ale też przy RPG-ach tekstowych, w których siedzi od kilkunastu lat.