Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 30 października 2014, 16:26

autor: Kamil Zwijacz

Oculus Rift - Facebook rozkręci biznes przy 100 mln sprzedanych urządzeń

Mark Zuckerberg, współzałożyciel serwisu społecznościowego Facebook, wyjawił, że Oculus Rift musi trafić do 50 - 100 mln osób, by stać się znaczącą platformą. Dopiero taka społeczność pozwoli na rozkręcenie biznesu.

Kilka miesięcy temu społecznościowy gigant Facebook zainwestował astronomiczną kwotę 2 mld dolarów w przejęcie firmy Oculus VR, odpowiedzialnej za okulary rzeczywistości wirtualnej Oculus Rift. Mark Zuckerberg, jeden z założycieli popularnego „fejsa”, podczas ostatniej rozmowy z inwestorami zdradził, iż ma nadzieję, że w ciągu najbliższych lat urządzenie trafi do 50 – 100 mln osób. Dopiero wtedy gadżet stanie się znaczącą platformą.

„Jest to ciężkie do przewidzenia, ale wydaje mi się, że na rynek trafi 50 – 100 mln egzemplarzy w ciągu następnych lat. By osiągnąć taki rezultat potrzebnych będzie kilka cykli (…) Gdy już wejdziemy na taką skalę, zacznie się robić interesująco, jeżeli chodzi o biznes i tworzenie ekosystemu. Kiedy więc mówię o tym, jako o 10-letnim projekcie, to chodzi o stworzenie pierwszych urządzeń, pozyskanie społeczności i zbudowanie wokół niej ekosystemu. Dopiero wtedy stanie się to prawdziwym biznesem”– stwierdził Zuckerberg.

Oculus Rift zyska na znaczeniu, gdy trafi do 50 - 100 mln osób - ilustracja #1

Krótko pisząc, 2 mld dolarów wydane na Oculus VR nie było inwestycją, która miała się zwrócić w krótkim czasie. Mało tego, z powyższych słów wynika, że Facebook cały czas zamierza inwestować w rozwój tej technologii i być może dopiero za 10 lat rozkręci na niej biznes. 100 mln sprzedanych egzemplarzy wydaje się być przesadzoną ilością, ale pamiętajmy, że już w momencie przejęcia firmy Oculus VR stwierdzono, że rzeczywistość wirtualna to przyszłość i nie chodzi tu tylko o gry wideo.

„To nowa platforma komunikacji. Przez wywołanie uczucia obecności, możesz dzielić się nieograniczoną przestrzenią i doświadczeniami z ludźmi obecnymi w Twoim życiu. Wyobraź sobie dzielenie się nie tylko określonymi momentami ze swoimi znajomymi online, lecz całymi doświadczeniami i przygodami” – powiedział Zuckerberg w marcu 2014 roku.

Czekamy zatem na dalszy rozwój sytuacji. Na koniec warto jednak wspomnieć, że Oculus Rift cieszy się wielkim zainteresowaniem wśród deweloperów i do tej pory rozesłano już ponad 100 tys. egzemplarzy. Jednym z nich mogliście się pobawić podczas naszej imprezy GRYOffline.