Oblivion Remastered trafił do sprzedaży. Techniczna strona niestety na powala na kolana

Bethesda nieoczekiwanie wypuściła na rynek Oblivion Remastered. Niestety odświeżona wersja gry, boryka się z problemami technicznymi.

futurebeat.pl

Agnieszka Adamus

Oblivion Remastered trafił do sprzedaży. Techniczna strona niestety na powala na kolana, źródło grafiki: The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered.
Oblivion Remastered trafił do sprzedaży. Techniczna strona niestety na powala na kolana Źródło: The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered.

Trzeba przyznać, że Bethesda zaskoczyła dziś wiele osób. W czasie pokazu po raz pierwszy mieliśmy okazję oficjalnie zobaczyć The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered. To jednak nie wszystko, bo odświeżona wersja kultowego RPG trafiła do graczy już w momencie zapowiedzi. Każdy zainteresowany (a trzeba przyznać, że jest ich wiele) może już cieszyć się produkcją. Niestety jednak, jak przystało na współczesny tytuł, gra boryka się pewnymi problemami technicznymi. I na własnej skórze się o tym przekonałam.

Zacznijmy jednak od tego czym właściwie jest Oblivion Remastered. Właściwie jest to kompletnie odświeżona wersja klasycznego RPG z 2006 roku. Chociaż logiką świata nadal zarządza stary silnik, to oprawa graficzna została oparta o Unreal Engine 5. Pozwoliło to nie tylko zaoferować całkiem ładną warstwę wizualną, ale również wzbogacić tytuł o nowe animacje.

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered

Niestety wybór silnika ma również negatywne efekty. Jakiś czas temu twórcy Kingdom Come: Deliverance 2 stwierdzili, że UE nie nadaje się do otwartych światów. I szczerze mówiąc ciężko nie przyznać im racji.

  1. Gracze skarżą się na stuttery. Gra potrafi chodzić płynnie przez większość czasu i w losowych momentach zanotować dość mocny spadek w liczbie wyświetlanych FPS-ów. Co najważniejsze, takie zachowanie gry występuje również u posiadaczy mocniejszych kart graficznych takich jak RTX 4090.
  2. Sama zauważyłam również, że włączenie generowania klatek FSR 3.0 powoduje, w niektórych przypadkach dość zauważalne artefakty graficzne. Przykładowo podczas animacji przycelowania z łuku obraz staje się rozmazany.
  3. Część osób ma również problemy z crashami podczas uruchamiania. Sama doświadczyłam również błędu podczas zmieniania wykorzystywanej technologii upscalingu.

Oczywiście nie jest to najgorsza gra jaka wyszła na Unreal Engine 5 w ostatnim czasie. Warto tutaj bowiem przypomnieć sobie premierową wersję STALKER-a 2 ze jej ogromnym zapotrzebowaniem na zasoby, masą błędów i spadkami wydajności.

Podobało się?

1

Agnieszka Adamus

Autor: Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl