Dobra optymalizacja Kingdom Come Deliverance 2 to zasługa Xbox Series S
Menadżer ds. PR w Warhorse, Tobias Stolz-Zwilling, podzielił się kulisami produkcji Kingdom Come Deliverance 2. Wynika z nich, że to Xbox Series S pomógł w optymalizacji tytułu.

Xbox Series S budzi skrajne opinie. Ze względu na swoją niską wydajność, wielu deweloperów otwarcie krytykowało decyzje Microsoftu i wskazywało, że to właśnie ta konsola powoduje opóźnienia w wydaniach gier. Nie wszyscy twórcy jednak patrzą na to w taki sposób. Według Warhorse, urządzenie pomogło zoptymalizować Kingdom Come: Deliverance 2 na wszystkich platformach.
XSS pomogło w optymalizacji Kingdom Come: Deliverance 2
Premiera KCD2 była zdecydowanie jednym z pozytywnych zaskoczeń tego roku. Stan techniczny okazał się bowiem wyjątkowo dobry jak na współczesne standardy. Menadżer ds. PR w Warhorse, Tobias Stolz-Zwilling, wystąpił w podcaście Iron Lords. Tam podzielił się on garścią informacji na temat procesu kulisów produkcji gry. Dowiedzieliśmy się z nich między innymi, dlaczego zdecydowano się na CryEngine.
- Według deweloperów Unreal Engine ma problem z radzeniem sobie z otwartymi światami. Dlatego też zdecydowano się postawić na inny silnik graficzny, który lepiej poradzi sobie z rozległymi lokacjami. Ostatecznie wybór padł właśnie na CryEngine.
- Optymalizacja gry ma być natomiast zasługą konsoli Xbox Series S. Jej sprzętowe ograniczenia miały bowiem zmusić deweloperów do przemyślenia, w jaki sposób można ograniczyć zużycie zasobów. To natomiast pozwoliło poprawić optymalizację na wszystkich platformach.
Trzeba przyznać, że decyzje podjęte przez twórców opłaciły się. Szczególnie w obecnych czasach brakuje twórców, którzy wypuszczają gry z dobrą optymalizacją. Dodatkowo wiele wskazuje, że w najbliższej przyszłości się to nie zmieni.
Więcej:PS6 będzie gorszy od Xboxa Magnusa; nowa generacja konsol przekroczy barierę 30 GB RAM
- gaming
- optymalizacja (gry)
- Warhorse Studios
- PC