Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 stycznia 2012, 12:50

autor: Marcin Skierski

O systemie flankowania przeciwników w grze XCOM: Enemy Unknown

Na łamach serwisu Game Informer pojawiła się druga część opisu prezentacji gry XCOM: Enemy Unknown. Tym razem dowiedzieliśmy się więcej na temat opcji flankowania przeciwników.

Redakcja serwisu Game Informer ujawniła drugą część prezentacji gry XCOM: Enemy Unknown. Podobnie jak poprzednio, także tym razem pokaz powstał we współpracy z Garthem DeAngelisem, producentem nadchodzącej produkcji. W tym przypadku na warsztat wzięto opcję flankowania pozycji przeciwników.

O systemie flankowania przeciwników w grze XCOM: Enemy Unknown - ilustracja #1
O systemie flankowania przeciwników w grze XCOM: Enemy Unknown - ilustracja #2

Prezentacja została opisana przy pomocy kilku screenów ukazujących kolejne ruchy oddziału, nad którym gracz obejmie kontrolę. Trzeba było zabić Sectoidów ukrywających się za samochodami na stacji benzynowej. W tym celu jednostka szturmowa udała się za jeden z pojazdów stojących blisko wrogów, a ciężki żołnierz z innego miejsca otworzył ogień zaporowy w ich stronę.

O systemie flankowania przeciwników w grze XCOM: Enemy Unknown - ilustracja #3
O systemie flankowania przeciwników w grze XCOM: Enemy Unknown - ilustracja #4
O systemie flankowania przeciwników w grze XCOM: Enemy Unknown - ilustracja #5

Dzięki temu pierwszy z wojaków mógł nieco zmienić swoją pozycję i namierzyć przeciwnika. Niestety, w tym miejscu szansa na jego zabicie wynosiła tylko 65%. Wszystko przez to, że przytłoczony ostrzałem Obcy wykorzystał umiejętność Mind Merging, dzięki której zwiększył swoją odporność i posiadaną ilość zdrowia.

Właśnie w takich chwilach bardzo przydatna okazuje się opcja flankowania. Przygwożdżony ogniem zaporowym Sectoid nie może zbyt wiele zrobić, co potrafi wykorzystać jednostka szturmowa, przesuwając się jeszcze bliżej przeciwnika. Z nowej pozycji szansa na jego zabicie wzrosła do 91% - to idealny moment na atak i zakończenie misji powodzeniem.

O systemie flankowania przeciwników w grze XCOM: Enemy Unknown - ilustracja #6
O systemie flankowania przeciwników w grze XCOM: Enemy Unknown - ilustracja #7

Tego typu zagrania taktyczne mają stać na porządku dziennym w pełnej wersji XCOM: Enemy Unknown. Jest to tylko przykład pokazujący, że umiejętne oflankowanie wroga może przynieść zdecydowanie lepsze rezultaty, niż próba frontalnego ataku. Warto bowiem zauważyć, że w ten sposób Obcy nawet nie zagrozili oddziałowi gracza i tak naprawdę nie mieli zbyt dużego pola manewru.

Na łamach serwisu Game Informer znajdziecie więcej screenów prosto z prezentacji. Pokazują one jeszcze dokładniej, jak wyglądała wyżej opisana sytuacja. Zapraszamy także do przeczytania naszej wcześniejszej wiadomości, gdzie opisaliśmy pierwszą część pokazu, ukazującą m.in. walory snajpera.

O systemie flankowania przeciwników w grze XCOM: Enemy Unknown - ilustracja #8

XCOM: Enemy Unknown ukaże się jesienią bieżącego roku na PC, PlayStation 3 oraz Xboksie 360. Gra jest tworzona przez studio Firaxis Games i powstaje równolegle ze strzelaniną XCOM autorstwa zespołu 2K Marin. Są to jednak dwie różne produkcje, których nie należy ze sobą mylić.