Według niepotwierdzonych informacji (przecieków) GeForce RTX 4060 Ti może wyjść także w wersji z 16 GB pamięci. Jeśli tak się stanie, może to być dobra karta graficzna dla gier wymagających sporych ilości VRAM.
Temat ilości pamięci VRAM na kartach graficznych ostatnio jest dość gorący. Nowe gry wymagają jej coraz więcej i nawet 8 GB może już nie wystarczyć do grania w wysokich detalach w przypadku niektórych tytułów. Tym bardziej może ucieszyć graczy informacja (nieoficjalna), że nowa karta Nvidia GeForce RTX 4060 Ti może wyjść w wersji z 16 GB pamięci.

Wiarygodny insider MEGAsizeGPU opublikował wiadomość na Twitterze, z której możemy się dowiedzieć o premierze RTX 4060 Ti 16 GB w lipcu 2023 roku. Miałoby to mieć miejsce miesiąc po premierze „zwyczajnego” GeForce RTX 4060 Ti z 8 GB VRAM. Razem z nim zadebiutować ma słabsza, podstawowa wersja RTX 4060 bez „Ti” w nazwie. Dotąd poznane dane techniczne, zarówno te oficjalne jak i nieoficjalne, najlepiej prezentuje tabelka przygotowana przez serwis VideoCardz:

Warto zauważyć, że te 16 gigabajtów pamięci nie będzie się wiązało z gorszą jakością kości lub słabszą przepustowością. Obie wersje urządzenia są oparte o taki sam rodzaj pamięci. Choć 16-gigabajtowy RTX 4060 Ti zapewne będzie droższy od 8-gigabajtowego. Być może warto jednak poczekać troszkę dłużej i dopłacić, aby mieć pewność, że żadna gra nie będzie „klatkować” przez niedostateczną ilość pamięci na karcie graficznej. GeForce RTX 4060 Ti z 16 GB GDDR6 może być szczególnie łakomym kąskiem dla graczy w średniej półce cenowej. Być może nawet częściej będą oni wybierać tę kartę zamiast RTX 4070, które ma „tylko” 12 GB pamięci.
Może Cię zainteresować:
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
8

Autor: Arkadiusz Strzała
Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.