Nvidia Shield będzie kosztować 299 dolarów
Pierwotna cena konsoli Shield została ustalona na poziomie 350 dolarów, jednak na kilka dni przed premierą urządzenia firma Nvidia postanowiła obniżyć ją o 50 dolarów. Sprzęt ukaże się w Stanach Zjednoczonych 27 czerwca.
Firma Nvidia poinformowała, że konsola Shield zadebiutuje na amerykańskim rynku 27 czerwca w cenie 299 dolarów (około 980 zł bez podatku VAT). Wcześniej była mowa o 350 dolarach (około 1150 zł), więc jeszcze przed premierą urządzenie doczekało się pokaźnej obniżki.

- Konsola przenośna działająca pod kontrolą systemu operacyjnego Android
- Urządzenie umożliwiać będzie zabawę z grami znanymi z tabletów, smartfonów i ekskluzywnymi produkcjami, a także strumieniowanie PC-towych tytułów
- Sprzęt ukaże się 27 czerwca w cenie 299 dolarów
Nowa cena została w gruncie rzeczy ustalona przez graczy. Manager projektu, Jason Paul, stwierdził, że do koncernu dotarło wiele głosów, że sprzedaż za 299 dolarów byłaby strzałem w dziesiątkę, więc postanowiono się do tego dostosować.
Sprzęt został zapowiedziany na początku bieżącego roku. Dowiedzieliśmy się wówczas, że konsola wyposażona będzie w układ Tegra 4, składający się z czterordzeniowego procesora ARM Cortex-A15 i GPU wyposażonego w 72 rdzenie graficzne. Shield posiada kilka ciekawych funkcji. Z jednej strony jest handheldem, działającym w oparciu o system Android. Z drugiej urządzenie umożliwia strumieniowanie gier z komputerów PC wyposażonych w karty grafiki z serii GTX 650 lub nowsze. Można je też podłączyć do telewizora, gdyż wspiera wyświetlanie obrazu w rozdzielczości 720p.
Shield można już zamawiać na oficjalnej stronie i w wybranych amerykańskich sklepach, niestety obecnie mogą ją nabyć jedynie mieszkańcy Kanady i Stanów Zjednoczonych. Nie wiemy także, kiedy, i czy w ogóle, urządzenie trafi do Polski.
Nvidia to kalifornijska firma technologiczna, specjalizująca się w produkcji kart grafiki. Koncern został założony w 1993 roku przez Jen-Hsun Huanga, Chrisa Malachowsky’ego i Curtisa Priemia. Obecnie firma najbardziej znana jest z układów GeForce i podzespołów Tegra dedykowanych urządzeniom mobilnym.
Więcej:NVIDIA App 11.0.5.266 z DLSS Override w Borderlands 4 i Dying Light: The Beast
Komentarze czytelników
sparrow_93 Konsul

Zawsze mnie zastanawiało jaki jest sens tworzenia konsoli na androidzie...
PortalGta Generał
Nvidia mogłaby zrobić swoją własną konsolę stacjonarną - sam bym jej nie kupił, ale byłoby ciekawie (swoją drogą, zastanawiam się, jak długo jedynie M$ i Sony będą produkować konsole...)
john_himself Senator

[7] Nie tylko oni produkują konsole, oni po prostu są najsilniejsi na rynku. Jest jeszcze Nintento, które w Polsce dużo nie zwojowało (a przynajmniej nie konsolami stacjonarnymi), była SEGA z Dreamcastem. A perspektywie najbliższych miesięcy/lat powinno się też wyjaśnić co z tym Steamboxem. Czym to faktycznie będzie.
Osobiście patrząc na to iż AMD zapewnia CPU+GPU do PS4/Xbox One w formie APU, to nVidia mogła by rozwinąć swoją Tegrę (która też jest architekturą APU) i postawić "swoją" konsolę. Tyle tylko że na konsolach jako sprzęcie to bardziej dostawcy podzespołów zarabiają niż samo Sony czy Microsoft.
Lutz Legend
podzespoły mocniejsze niz w vicie a nawet rozdzielczośc na ekraniku ready hd
ludzka ignorancja nie przestaje mnie zadziwiac.
chcialoby sie krzyknac "android glupcze", ale moze lepiej zostawic ta dyskusje na kiedy indziej.
Thun Senator
john_himself -> "Tyle tylko że na konsolach jako sprzęcie to bardziej dostawcy podzespołów zarabiają niż samo Sony czy Microsoft."
W początkowym stadium życia konsoli, tak. Po jakimś czasie, gdzie podzespoły tanieją - zaczynają zarabiać na każdej sprzedanej konsoli.
A to ile zarabiają za profity ze sprzedaży gier, licencje na pozwolenie wydania gry na konsolę, i inne pierdoły to zupełnie inna bajka.