Koniec problemów z VRAM? Technologia Nvidii na ratunek
Nowa technologia Nvidii – Neural Texture Compression – może rozwiązać problem z zapotrzebowaniem gry na VRAM.

Nvidia pracuje nad kolejną technologią bazującą na sztucznej inteligencji. Nosi ona nazwę Neural Texture Compression i ma pozwolić na lepszą kompresję tekstur wysokiej jakości. Może to być rozwiązaniem na problemy z dużym zapotrzebowaniem gier na VRAM.
Należy mieć jednak na uwadze, że na ten moment technologia nadal wymaga dopracowania i w obecnym stanie trudno byłoby ją zastosować w praktyce. Musi więc upłynąć trochę czasu, zanim NTC wejdzie do powszechnego użytku.
Co do szczegółów związanych z najnowszą technologią Nvidii. Neural Texture Compression jest algorytmem opartym o sztuczną inteligencję.
- Zapewnia ona lepszą kompresję tekstur. Jej zastosowanie sprawa, że przy zachowaniu tej samej jakości, rozmiar jest szesnaście razy mniejszy.
- NTC ma przeganiać używane obecnie algorytmy nie tylko pod względem jakości. Technologia Nvidii ma bowiem działać na kartach graficznych i nie wymagać żadnego dodatkowego oprogramowania. Ma również dokonywać dekompresji plików w czasie rzeczywistym.
Zastosowanie tej technologii okazałoby się zbawienne dla osób, które lubią grać w najnowsze produkcje. Łatwo bowiem zobaczyć dość problematyczny trend. Większość tytułów wychodzących obecnie na PC posiada skrajnie wysokie wymagania sprzętowe – szczególnie, jeśli chodzi o karty graficzne. Nawet The Lord of the Rings: Gollum, który wygląda jakby miał się ukazać kilka lat temu, na średnich ustawieniach graficznych ma potrzebować RTX-a 3060 z 8 GB VRAM. Zmniejszenie zapotrzebowania na pamięć w najnowszych produkcjach wydaje się więc koniecznością.
Więcej:Jest nieźle, ale cena nie zachęca nikogo do zakupu. Pierwsze recenzje ROG Xbox Ally trafiły do sieci
Komentarze czytelników
Legalizex Generał
Jakieś kombinacje z upscalowaniem gry przez AI, kompresją tekstur przez AI, generowaniem klatek przez AI zamiast po prostu dać graczom dobrze wyceniony mocny sprzęt jak dawniej, który sobie będzie radził ze wszystkim bez żadnych sztuczek.
Obecne czasy to prawdziwy smród
quark Generał

Jak zwykle GOLowi eksperci wszystko wiedzą najlepiej. Po co to chciwa Nvidia wymyśla jakieś algorytmy, które przy tym samym użyciu pamięci dają tekstury o 4x albo i większej rozdzielczości. Przecież to oczywiste że zamiast tego powinni oferować wszystkie, nawet budżetowe GPU z co najmniej 32 GB pamięci xD
BTW nikomu nie przyszło do głowy, że lepsze algorytmy kompresji tekstur to i mniejsze rozmiary gier? Rozumiem, że ten problem też najlepiej rozwiązać dokupując większy dysk?
bmwbmw2 Generał

nvidia robi 4070 z 12 gb ram. ALE PROBLEM . też nvidia z 16 gb ram w 4060 ti ... No panie to specjalna karta
keeper_4chan Generał

A jak by tak zrobić kartę graficzną z opcją rozszerzenia VRAM.
Chyba nie zabiło by to branży, prawda? XD
noobmer Generał
Problem leży u wydawców bo sie nie chce optymalizować, poza tekstury do 4k wcalenie nie muszą ważyć nie wiadomo ile jak sie je dobrze skompresuje czy tam podzieli