Nowa technologia Nvidii – Neural Texture Compression – może rozwiązać problem z zapotrzebowaniem gry na VRAM.
Nvidia pracuje nad kolejną technologią bazującą na sztucznej inteligencji. Nosi ona nazwę Neural Texture Compression i ma pozwolić na lepszą kompresję tekstur wysokiej jakości. Może to być rozwiązaniem na problemy z dużym zapotrzebowaniem gier na VRAM.
Należy mieć jednak na uwadze, że na ten moment technologia nadal wymaga dopracowania i w obecnym stanie trudno byłoby ją zastosować w praktyce. Musi więc upłynąć trochę czasu, zanim NTC wejdzie do powszechnego użytku.
Co do szczegółów związanych z najnowszą technologią Nvidii. Neural Texture Compression jest algorytmem opartym o sztuczną inteligencję.
Zastosowanie tej technologii okazałoby się zbawienne dla osób, które lubią grać w najnowsze produkcje. Łatwo bowiem zobaczyć dość problematyczny trend. Większość tytułów wychodzących obecnie na PC posiada skrajnie wysokie wymagania sprzętowe – szczególnie, jeśli chodzi o karty graficzne. Nawet The Lord of the Rings: Gollum, który wygląda jakby miał się ukazać kilka lat temu, na średnich ustawieniach graficznych ma potrzebować RTX-a 3060 z 8 GB VRAM. Zmniejszenie zapotrzebowania na pamięć w najnowszych produkcjach wydaje się więc koniecznością.
Więcej:PS5 dostało lepsze chłodzenie; najnowsza wersja konsoli ma system z PlayStation 5 Pro
14

Autor: Agnieszka Adamus
Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.