Koniec problemów z VRAM? Technologia Nvidii na ratunek

Nowa technologia Nvidii – Neural Texture Compression – może rozwiązać problem z zapotrzebowaniem gry na VRAM.

futurebeat.pl

Agnieszka Adamus

Komentarze

Koniec problemów z VRAM? Technologia Nvidii na ratunek, źródło grafiki: Unsplash |  Christian Wiediger.
Koniec problemów z VRAM? Technologia Nvidii na ratunek Źródło: Unsplash | Christian Wiediger.

Nvidia pracuje nad kolejną technologią bazującą na sztucznej inteligencji. Nosi ona nazwę Neural Texture Compression i ma pozwolić na lepszą kompresję tekstur wysokiej jakości. Może to być rozwiązaniem na problemy z dużym zapotrzebowaniem gier na VRAM.

Należy mieć jednak na uwadze, że na ten moment technologia nadal wymaga dopracowania i w obecnym stanie trudno byłoby ją zastosować w praktyce. Musi więc upłynąć trochę czasu, zanim NTC wejdzie do powszechnego użytku.

Co do szczegółów związanych z najnowszą technologią Nvidii. Neural Texture Compression jest algorytmem opartym o sztuczną inteligencję.

  1. Zapewnia ona lepszą kompresję tekstur. Jej zastosowanie sprawa, że przy zachowaniu tej samej jakości, rozmiar jest szesnaście razy mniejszy.
  2. NTC ma przeganiać używane obecnie algorytmy nie tylko pod względem jakości. Technologia Nvidii ma bowiem działać na kartach graficznych i nie wymagać żadnego dodatkowego oprogramowania. Ma również dokonywać dekompresji plików w czasie rzeczywistym.

Zastosowanie tej technologii okazałoby się zbawienne dla osób, które lubią grać w najnowsze produkcje. Łatwo bowiem zobaczyć dość problematyczny trend. Większość tytułów wychodzących obecnie na PC posiada skrajnie wysokie wymagania sprzętowe – szczególnie, jeśli chodzi o karty graficzne. Nawet The Lord of the Rings: Gollum, który wygląda jakby miał się ukazać kilka lat temu, na średnich ustawieniach graficznych ma potrzebować RTX-a 3060 z 8 GB VRAM. Zmniejszenie zapotrzebowania na pamięć w najnowszych produkcjach wydaje się więc koniecznością.

14

Agnieszka Adamus

Autor: Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

Gry największym beneficjentem AI, EA ma plan

Następny
Gry największym beneficjentem AI, EA ma plan

Bannerlord wymieszany z Battlefieldem. Ta strzelanka tylko brzmi dobrze

Poprzedni
Bannerlord wymieszany z Battlefieldem. Ta strzelanka tylko brzmi dobrze

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl