Premiera Age of Respair, czyli strategii inspirowanej Twierdzą, została opóźniona. Niemniej w międzyczasie doczekamy się zamkniętych testów i wersji demo tej produkcji.
Choć gry spod szyldu Twierdza cieszą się statusem kultowych, to jednak na przestrzeni lat nie doczekały się zbyt wielu naśladowców. Do tego wąskiego grona należy Age of Respair, czyli średniowieczny RTS z elementami city buildera, zapowiedziany w październiku zeszłego roku.
Dzieło studia Respair Games miało ukazać się jeszcze przed tegoroczną Gwiazdką, lecz ostatecznie twórcy uznali, że potrzebują więcej czasu na jego dopracowanie. W efekcie podjęto decyzję o przeniesieniu premiery Age of Respair na 2026 rok.
Jak można wyczytać w oficjalnym ogłoszeniu, głównym powodem takiego stanu rzeczy jest chęć wypuszczenia kompletnej, dokończonej produkcji, która będzie należycie dopracowana, zbalansowana i zoptymalizowana, a także będzie wyglądać jak najlepiej.
Jako że autorzy mają tylko jedną szansę, by dokonać tego wszystkiego, zdecydowali się dać sobie nieco więcej czasu. Jednocześnie twórcy przymierzają się do fazy zamkniętych testów Age of Respair (przeznaczonych dla „ograniczonej grupy graczy”), a także do wypuszczenia w świat wersji demo, która ma zawierać „wszystkie podstawowe funkcje”. Nie pozostaje więc nic innego, jak czekać na konkrety ze strony Respair Games.
0

Autor: Krystian Pieniążek
Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.