Nintendo Switch - prawdopodobna specyfikacja sprzętowa konsoli

W sieci pojawiły się nowe przecieki, zawierające szczegółowe informacje na temat podzespołów w konsoli Nintendo Switch. Poznaliśmy dokładną specyfikację procesora, układu graficznego oraz pamięci urządzenia.

futurebeat.pl

Michał Kułakowski

Serwis Eurogamer dostarczył nam właśnie porcję nowych plotek na temat konsoli Nintendo Switch, które tym razem dotyczą konfiguracji sprzętowej urządzenia. Ostatnio o pogłoskach na ten temat pisaliśmy w czwartek, dowiedzieliśmy się wówczas w jakiej technologii miał zostać zbudowany procesor konsoli. Rewelacje Eurogamera potwierdzają i rozszerzają podane wówczas informacje. Według anonimowych źródeł, na które powołują się redaktorzy, Nintendo Switch oparte zostało na czterordzeniowym procesorze Nvidia Tegra ARM Cortex-A57, wykonanym w technologii 20nm (Maxwell), z zegarem taktowanym maksymalną prędkością 2Ghz. Konsolę wspierać ma dedykowany układ graficzny wyposażony 256 rdzeni CUDA. System będzie korzystał ze współdzielonej pamięci RAM o przepustowości 25,6 GB/s. Podstawowa wersja konsoli oferować ma 32 GB pamięci wewnętrznej, oferującej transfery na poziomie 40 MB/s. Dane będziemy mogli przesyłać przez porty USB, wspierające standard 2.0 oraz 3.0. 6,2-calowy ekran Switcha wykonano w technologii IPS. Oferuje on rozdzielczość 720p (1280 na 720 pikseli), a także panel dotykowy rejestrujący dziesięć różnych punktów nacisku. Wyjście HDMI zamontowane w stacji dokującej wysyłać będzie obraz w rozdzielczości 1080p (1920 na 1080 pikseli z szybkością 60 klatek na sekundę) oraz – co może zaskakiwać – także w 4K (3840 na 2160 pikseli z szybkością 30 klatek na sekundę).

Co ciekawe, Nintendo Switch ma potencjalnie funkcjonować w dwóch trybach – przenośnym i stacjonarnym. W tym drugim większą moc zapewni mu jego stacja dokująca. Nintendo zapewnia, że nie posiada ona żadnych dodatkowych podzespołów, ale zwyczajnie dostarcza więcej energii, a także według niektórych plotek chłodzenie pod postacią zamontowanego w podstawie wentylatora. W trybie przenośnym o ponad czterdzieści procent ograniczona jest wydajność układu graficznego, co pozwala oszczędzić baterię urządzenia, które nie jest obciążone dodatkową pracą związaną z upscalowaniem obrazu do wysokich rozdzielczości na ekranie telewizora. Warto jednak podkreślić, że wydajność procesora jak i pamięci pozostaje bez zmian, bez względu na to w jakich warunkach będziemy bawić się z konsolą.

To od deweloperów ma zależeć, czy gry w trybie stacjonarnym będą korzystać w pełni z mocy GPU, czy tylko z jego części, dostępnej w trybie przenośnym. Jeżeli twórcy wybiorą tą pierwszą możliwość, będą potencjalnie musieli przygotować dwie wersje gry, oferujące różny poziom detali oraz efektów graficznych. Rozróżnienie to może być problemem dla wielu studiów, zniechęcającym je do wprowadzenia dodatkowych fajerwerków wizualnych.

  1. Oficjalna strona internetowa konsoli Nintendo Switch
Podobało się?

4

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne
2016-12-19
23:24

zanonimizowany1203977 Chorąży

😉

No wlasnie, na co teraz tworzyc gre - na stacjonarke czy handhelda ? xD Nintendo na pewno zrobi swoje gry dobrze ale reszta deweloperow? Czy to im sie wogole bedzie oplacac? Duzo pytan na przyszlosc.

Komentarz: zanonimizowany1203977
2016-12-20
09:19

legolas93 Konsul

legolas93

Trzeba przeczekać. Nie wiadomo jak będzie z tym wsparciem. Konsolka mnie zaintrygowała muszę przyznać. Szczególnie ta jej opcja handheld.

Komentarz: legolas93
2016-12-20
21:54

YasonB Centurion

Hmm...coś nie za bardzo wierze, aby studia nagle zaczęły robić wersje gier jak za starych dobrych czasów, gdzie jak był tytuł, to od razu na wszystko od PC, Amigi, az po SNES, GB. I co tam jeszcze po drodze było. Teraz to raczej patent Nintendo może nie przekonac większych graczy na rynku do tworzenia gier na ich sprzęt,.

Komentarz: YasonB
2016-12-21
01:50

CzarnaKreda Generał

CzarnaKreda

Jestem ciekaw ile będzie trzymała bateria w trybie mobilnym i jak będzie wyglądało grzanie się tego tabletu oraz czy kontrolery będą przystosowane do większych dłoni.

Komentarz: CzarnaKreda

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl