Netflix zyskał 7 mln subskrybentów, ale spodziewa się spadku przez walkę z dzieleniem kont

Serial Wednesday najwyraźniej znacząco podbił wyniki sprzedażowe Netfliksa, jednakże planowane zmiany dotyczące współdzielenia kont mogą odwrócić dobrą passę.

filmomaniak.pl

Karolina Myślińska

Netflix zyskał 7 mln subskrybentów, ale spodziewa się spadku przez walkę z dzieleniem kont, źródło grafiki: Unsplash, Thibault Penin.
Netflix zyskał 7 mln subskrybentów, ale spodziewa się spadku przez walkę z dzieleniem kont Źródło: Unsplash, Thibault Penin.

Netflix pochwalił się niedawno zaskakująco dobrymi wynikami sprzedażowymi dotyczącymi ostatniego kwartału 2022 roku. Jak podaje portal Variety, na przestrzeni trzech ostatnich miesięcy platforma zyskała ponad 7,5 miliona nowych subskrybentów, przewyższając przewidywania o 2 miliony. Netflix zakończył więc zeszły rok z wynikiem ponad 230 milionów subskrybentów na całym świecie, co stanowi czteroprocentowy wzrost względem 2021 roku.

Przyczyn tak wysokich zysków można upatrywać między innymi w ogromnym sukcesie Wednesday. Serial Tima Burtona zadebiutował we wspomnianym czwartym kwartale i przez wiele tygodni okupował wysokie miejsca w cotygodniowych rankingach Top 10. Oprócz tego na wspomniany przedział czasowy przypadło też wprowadzenie w 12 krajach tańszej wersji abonamentu zawierającej reklamy.

Owa alternatywna opcja subskrypcji wciąż jest czymś nowym i stanowi swego rodzaju eksperyment, jednakże Netflix nie zwalnia tempa i w 2023 roku planuje wprowadzić kolejne zmiany na platformie. O prawdopodobnie najbardziej kontrowersyjnej z nich pisaliśmy między innymi w grudniu. Chodzi oczywiście o walkę z nagminnym współdzieleniem kont, które stanowiło utrapienie Netfliksa od dłuższego czasu.

Greg Peters, jeden z dyrektorów głównych korporacji, nazywa planowaną zmianę „delikatną sugestią” skierowaną do dotychczasowych odbiorców. Docelowo nowa polityka ma zniechęcić użytkowników do dalszego nadużywania opcji współdzielenia konta i zmotywować do płacenia większych kwot. Zarząd Netfliksa jest świadomy, że zmiana może spotkać się z negatywnym odbiorem, jednakże rok 2023 ma być czasem maksymalizacji zysków, nawet kosztem spadku liczby subskrybentów.

Oprócz wspomnianej krucjaty, planowane jest również większe skupienie na materiałach dotyczących sportu. Netflix w grudniu ubiegłego roku nawiązał współpracę z Nike, czego efektem są serie fitnessu dostępne na platformie. Ted Sarandos, drugi dyrektor główny, powiedział na łamach Variety: „Czy ludzie chcą korzystać z Netfliksa w celu zadbania o kondycję? Jeśli tak, chcielibyśmy dalej to umożliwiać”.

Czy myślicie, że wspomniane plany zarządu platformy na 2023 rok przyniosą oczekiwany wzrost zysków?

Podobało się?

6

Karolina Myślińska

Autor: Karolina Myślińska

Medio- i groznawczyni z wykształcenia. Na łamach GRYOnline.pl pisze głównie o wydarzeniach ze świata filmów, seriali czy gier. Pasjonuje ją szeroko pojęta popkultura, w szczególności muzyka i kino, choć ostatecznie to grom wideo poświęciła swoją akademicką karierę. Jest wielką fanką Pokémonów, co udowadnia znajomością każdego z 905 stworków i nałogowym graniem w Pokémon GO. Od zawsze miała wiele do powiedzenia o konsumowanych przez siebie tekstach kultury i pewnego dnia postanowiła zrobić z tego użytek, próbując sił w dziennikarstwie. Ponadto interesuje się anime, sztuką i digital paintingiem, a wolne chwile spędza na rysowaniu. Jeśli w Twojej okolicy jest jakiś festiwal muzyki lub fantastyki, to prawdopodobnie ją na nim spotkasz. Możliwe nawet, że w roli wolontariusza.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum inne

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl