Nagrody GameSpot-u - pierwsze wyniki z kategorii Special Achievements
No ładnie. Psychonauts zdobyło nagrody w 3 kategoriach.
A na nagrodę dla "Najlepszej gry, w którą nikt nie grał" jutro też ma spore szansę :)
Najlepsza gra z trybem multiplayer: BATTLEFIELD 2 (PC)
i więcej słów nie potrzeba :)
Najlepsza oryginalna muzyka - powinien wygrać Fahrenheit, Psychonauts, albo Shadow of the Colossus.
Najlepsza (nowa) postać - obstawiałem Raza ;)
Najbardziej innowacyjna pozycja - hmmm, Fahrenheit?
Najbardziej oryginalny system rozgrywki - jw.
Reszta może być :)
Elum
Psychonauts zebrali by dopiero nagród jakby wyróżniać postacie drugoplanowe :)
Mój typ to oczywiście Dr. Loboto.
Aż nachodzi mnie ochota żeby zagrać jeszcze raz - jednego figmenta zabrakło :)
Tak czy inaczej myślę że spokojnie dzisiaj dołożą kolejną nagrodę a może pokuszą się o jeszcze jedną bo nie znam ich konkurentów platformówek a na XBoxa też zebrali wysokie oceny.
Bramkarz ---> Ja bym chciał Psychonauts zobaczyć przede wszystkim jako zwycięzcę w kategorii... Game of the Year (tak jak Grim Fandango siedem lat temu) ;)
Elum
Teraz najwyżej na Xboxa. Ale może deszcz nagród - w tym IMO tak istotnych jak "Najzabawniejsza gra" wg GS, pomoże w reanimacji tego tytułu.
Swoją drogą te liczby mnie zszokowały (Rysław może czuć się wybrańcem) - polecam artykuł o problemach z innowacyjnością w grach na GS, spora jego część jest poświęcona Psychonauts.
"It's the combination of giving a consumer something he wants and then letting him know that you're giving him something he wants," Pachter says. "And it's the latter more than the former. There are games like Psychonauts that are pretty innovative, but nobody knows it exists except the 50,000 hardcore guys that bought it."
According to the most recent NPD figures, Psychonauts has moved nearly 51,000 copies on the Xbox, not quite 23,000 on the PlayStation 2, and a little more than 12,000 on the PC.
Zgodnie z przewidywaniami Psychonauts zwyciężyło w kategorii "Best Game No One Played".
Bramkarz ---> Wyniki sprzedaży rzeczywiście kiepskie, ale nie AŻ TAK kiepskie jeśli weźmiemy pod uwagę, że dotyczą one wyłącznie Ameryki. Wiadomo nie od dziś, że Europa prędzej docenia oryginalność, kreatywność twórców gier (i nie tylko gier). Co oczywiście nie zmienia faktu, że Psychonauts i tak raczej już się nie zwróci (budżet gry wyniósł prawie 12 milionów zielonych).
No tak - sam sobie potem przypomniałem że gra została wydana również w Europie - ba przygotowano również lokalizację francuską i niemiecką na poziomie zbliżonym do oryginału (przynajmniej sądząc po zamieszczonych na stronie DF sampli).
Wracając jeszcze na chwilę do tego artykułu o (braku) innowacyjności. Bardzo spodobał mi się komentarz jednego z czytelników:
"If Psychonauts doesn't win GOTY, Gamespot will be the biggest hypocrite in the world after publishing this story."
Hue, hue :)