Młodzi kupują „stare” telefony; Nokia ma powody do zadowolenia
Nokia może pochwalić się wyjątkowo dobrą sprzedażą klasycznych telefonów. Wszystko to za sprawą trendu szerzącego się wśród młodych ludzi ze Stanów Zjednoczonych.

Klasyczne telefony komórkowe zdają się powracać do łask. Obecnie Nokia w samych Stanach Zjednoczonych sprzedaje miesięcznie tysiące tego typu sprzętów. Wszystko to za sprawą nowego trendu, który narodził się wśród młodych konsumentów.
Jak donosi The Wall Street Journal, ludzie zaliczani do Pokolenia Z (czyli urodzeni między 1995 a 2012 rokiem), coraz chętniej sięgają po klasyczne telefony komórkowe.
- Głównym powodem, dla którego młodzi decydują się na tego typu sprzęt, to zminimalizowanie liczby powiadomień. Modele te nie posiadają bowiem dostępu do aplikacji społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram. Oferują one jedynie podstawowe funkcje takie jak obsługa połączeń.
- Dzięki temu ludzie nie są rozpraszani przez nadmiar powiadomień i mogą skupić się na wykonywanych czynnościach.
- Często zdarza się również, że klasyczne telefony są drugim modelem posiadanym przez daną osobę i są używane tylko w konkretnych sytuacjach.
Co jednak najciekawsze, duża grupa osób z Pokolenia Z sięga po bardzo drogie, flagowe modele smartfonów. Widać więc, że młode społeczeństwo jest silnie spolaryzowane. Oczywiście informacje te dotyczą osób ze Stanów Zjednoczonych i na ten moment ciężko określić, jak ten trend funkcjonuje w Europie.