Microsoft znowu chce podbić rynek mobilny, ale tym razem inaczej
Sklep z grami Microsoftu na urządzeniach mobilnych z systemem Google i Apple – oto nowy plan giganta z Redmond na zdobycie rynku urządzeń przenośnych.

Microsoft chce uruchomić własny sklep z aplikacjami na platformy mobilne, podobny do Google Play i AppStore – informuje serwis ArsTechnica. Pomóc w tej inicjatywie ma nowe prawo, które ma wejść w życie w 2024 roku, a także zakup Activision Blizzard. Data uruchomienia sklepu nie jest znana, ale raczej nie stanie się to szybko.
Mobilny sklep Microsoftu
Aplikacja przeznaczona na urządzenia mobilne wykorzystywać ma usługi Xbox i Game Pass, więc zapewne stanowić będzie platformę skierowaną głównie do graczy. Póki co, Google i Apple nie podchodzą zbyt entuzjastycznie do kwestii uruchamiania na swoich platformach sklepów innych firm. Zmienić to ma ustawa EU Digital Markets Act, która ma wejść w życie w marcu 2024 roku.
Chcemy być w stanie zaoferować Xboxa i treści zarówno od nas, jak i naszych partnerów zewnętrznych na każdym ekranie, na którym ktoś chciałby grać" – Phil Spencer, szef Microsoft Gaming
Zadaniem nowego prawa jest uwolnienie rynku mobilnych usług także dla firm trzecich oraz ustanowienie Google i Apple „strażnikami” pilnującymi przestrzegania jej zaleceń. Microsoft obecnie nie może uruchomić swojego sklepu na platformie Apple. Polityka Appstore nie pozwala na oferowanie większej liczby osobnych aplikacji w ramach jednego programu. Każda z gier Xbox musiała by być osobną aplikacją. Problemem może też być sposób dystrybucji gier Microsoftu oparty na chmurze.

Do tej pory jest to realizowane poprzez przeglądarkę, ale umówmy się, że nie jest to optymalne rozwiązanie. Phil Spencer mówi o smartfonach jako o jednym z największych obecnie medium dla graczy. Stąd zachodzi potrzeba regulacji tego rynku i walki ze swego rodzaju „duopolem”, jak Spencer określa obecne zasady platform Google i Apple.
Może Cię zainteresować:
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
Komentarze czytelników
wielka_pyta Centurion
Microsoft cięcia mógłby zrobić w dziale marketingu, bo ten ogłasza coś, czego in the end nie ma i nie będzie.
Dwa przyklady: ogłaszają połączenie z Activision Blizzard tak jakby to już się stało, mijają dwa lata i nie ma żadnego połączenia. Po co o tym tak napierd.lać w mediach?
Drugi, w październiku ogłosili, że domowili się z Meta i już zaraz, za chwilę będzie gamepass Xboxa na okularach Quest 2 i Pro.
Minęło pół roku i nic nie ma. Znów po co pierd.lic o czymś czego nie ma?
Teraz ogłaszają swój sklep, a jeszcze nawet nie mają zgody Googla czy Apple by tam wejść. Znowu, po co?
Pomijam już temat zapowiadania gier widmo (Fable?), wcześniej rok Xboxa czy Miło na kinect dla Xbox 360.
Dział marketingu jest albo kłamcą, albo tak niekompeteni, że lepiej byłoby dla wszystkich jakby ten dział zamknęli i zastąpili go korespondentem, który ogłasza tylko coś co już jest.