Długo nie trzeba było czekać na odpowiedź z Microsoftu dotyczącą ewentualnych gier na X360 wyposażonego w zewnętrzny czytnik HD DVD. John Porcaro z marketingowej ekipy giganta z Redmond napisał w swoim blogu, że nie ma planów wypuszczania gier na tym typie nośnika. Potwierdził w ten sposób to, co Microsoft twierdził już przy pierwszych prezentacjach nowego napędu.
Tech
Artur Falkowski
18 sierpnia 2006 08:34
Czytaj Więcej
'Nextgen' ; ). Ciekawe ile czasu jeszcze gry nie beda wieksze niz pojemnosc dvd - rok, dwa lata?
Chocby na ps2 - forbidden siren 2 (dwuwarstwowa dvd), xenosaga 2 (2x dvd, wychodzi 3 czesc, pewnie tez bedzie 2x dvd choc moge sie mylic), mgs3:sub + dodatki (3x dvd), nowa onimusha (2xdvd), grandia 3.
Jak widac juz na taka zdziadziala (hue, hue) konsole jak ps2 jest sporo gier wiekszych niz 4.7 gb.
z drugiej strony Oblivion jest na jednej DVD... Kwestia umiejetnosci programistow i tyle.
Spokojnie na dvd9 mozna upakowac bardzo, bardzo bardzo duzo danych. Tylko trzeba chciec i umiec. Ale co Ty biedny glupku zekke mozesz wiedziec... hue hue hue
TzymischePL glupek to jest ty i to na maxa jakbys nie wiedzial na pc jest kompresja danych ( tomb raider 2-3 giga na dvd po instalacji 8 giga na hd ) a na konsolach nie ma kompresji dlatego oblivion jest na 1 dvd na x360 jest na plycie DVDR-DL
grubas22 ===> znaczy twierdzisz ze sie na jednej plycie nie zmiescil? :]
Gratuluje uzywania mozgu. :]
@grubas22
a co Tszymisie napisał? ze Oblivion jest na DVD9... nie ma to jak umiejetnosc czytania ze zrozumieniem, powodzenia na maturze :P
Jeżeli gra dochodzi do granicy pojemności płyty- to kiepsko, bo
1. Być może trzeba przyciąć jakość dźwięku, dialogów itp
2. Być może trzeba zastosować mniej szczegółowe tekstury i modele
3. Być może użyć kompresji i marnować zasoby procesora do dekodowania w locie
4. Nie można optymalnie rozłożyć danych na nośniku - GTA:SA zajmuje na PS2 z 5 giga, i to nie dlatego, że tyle danych jest potrzebnych, ale sporo plików umieszczonych jest w różnych miejscach płyty żeby ułatwić streaming.
Co tu kryć, jeżeli godzina sekwencji HD zajmuje 13 GB, to DVD za rok-dwa może być za małe dla ambitniejszych gier....
albz74 ===> Rok, dwa w informatyce to sa wieki. Dopisanie i sciagniecie nowych algorytmow kompresji/dekompresji nie bedzie zadnym problemem - jesli to bedzie konieczne. W tej chwili DVD9 spokojnie wystarcza i bedzie jeszcze przez jakis czas wystarczalo. Pozniej albo ludzie sie zaopatrza w napedy hd, albo sie kupi ps3 albo dopisza kilka linijek kodu albo znajdzie sie inne rozwiazanie. Zreszta za rok, dwa :) nikt juz nie bedzie pamietal tych deklaracji :)
TzymischePL - no tak, ale procesor X360 w tym czasie nie nabierze czarodziejskiej mocy i dekodowanie kompresowanych plików będzie kosztowało tyle samo ....
Co tu kryć, jeżeli godzina sekwencji HD zajmuje 13 GB, to DVD za rok-dwa może być za małe dla ambitniejszych gier....
Słyszałeś o nowych kodekach? vc-1,mpeg4 które są używane w hddvd,nowym xboxksie?
Udzielasz się na forum hdtvpolska,zabierasz głos w dyskusji o br broniąc tego formatu,ps3 a tutaj nagle wyjeżdzasz z takim tekstem.
albz74 ===> I tu jest + zamknietej architektury konsol rzecz wlasnie w tym, ze procesor sie nie zmienia. Wszedzie bedzie taki sam. Wiec napisanie alogrytmu ktory wlasnie z niego wycisnie bardzo duzo bez ogromnych strat wydajnosci. Bo doskonale znasz procesor, jego budowe, sposob komunikacji z pamieciami etc.etc. Nie trzeba przygotowywac wariantu dla X do N-tej konfiguracji.
Oczywiscie nie mowie ze tak bedzie. Ale powinno bo to naturalna droga...
od razu mi sie przypomina dyskusja "a poco DVD, w końcu wszystko sie mieści na CD !" taaak...
pablo_rajski_bicz - w swojej zaciętości, aby mnie pognębić a co ! - nie zauważyłeś tego co napisałem - użycie nowych kodeków KOSZTUJE zasoby procesora. Nikt nie mówi że nie są wydajne jeżeli chodzi o kompresję. Tylko że konsumują spore (sprawdź sobie byle jaki materiał HD w x264) ilości czasu procesora, który mógłby w tym czasie zajmować się AI, obsługą fizyki itp.
Pomijając to że wmvhd jest natywnym kodekiem xboxksa i ma on swoje wsparcie w hardwarze konsoli,
Obydwa formaty chodzą bez zająknięcia,
AMD 1533mhz
256ram
Bez wspomagaczy,codec packów itp.
wmvhd 720p ->
Resolution: 1280x720p
Video: MPEG-2 TS, 20.150Mbs, High-Profile
Audio: Dolby Digital 5.1, AC3 448Kbps
Run Time: 37 sec.
Size: 71.6 MB
---->
Czy ta różnica (kodek vs kodek) jest wielka?
I konsumuje spore zasoby procesora?
pablo_rajski_bicz-> no i co z tego? gta:sa ledwo co sie zmiescila na 5gb a wcale nie miala prerenderow. ciekawe jak w zaledwie 3 gb zmiesci sie kilkakrotnie lepsze tekstury, modele itd. :) a co do obliviona to on sie zmiescil bo sklada sie z tych samych klockow, niemal kazde mieszkanie w danym miescie wygalda tak samo itd. zreszta proponuje sprawdzic ile taki oblivion sie laduje (z dyskiem i bez dysku) a pozniej sie wypowiadac :)a kompresje mozna zastosowac podczas filmikow ale nie podczas gry.
Deadeye ===> O rany, to wyjdzie na 2 dvd... .W czym problem?
kompresje mozna zastosowac zawsze i wszedzie. A kto jak kto, Microsoft ma w tym wielkie doswiadczenie (vide kompresja NTFS).
A ha i nie mow mi o zonglowaniu plytami :P gralem na Amidze 500 z 1mb ram w Police Quest 3 :) nic mnie juz w zyciu nie zdziwi :)
Ciekaw jestem kiedy zaczną żałować swoich słów wszyscy którzy twierdzili że Blu-ray to zbędny i drogi dodatek, zapewne w momencie gdy obok (!) konsoli będą musieli postawić czytnik HD-DVD.
n2n - musieli? a kto ci każe? przecież hddvd to tylko dodatek dla kinomanów umożliwiający oglądanie filmów na tychże nośnikach. Nie widzę żadnego przymusu płacenia za coś, czego nie użyjesz.
TzymischePL...
O rany, to wyjdzie na 2 dvd... .W czym problem?
pograj sobie w gta5 na 2 dvd to zobaczysz w czym problem :)
kompresje mozna zastosowac zawsze i wszedzie
zawsze i wszedzie mozna marnowac moc sprzetu :) zobacz sobie jaki wplyw na wydajnosc ma kompresja NTSF
a to jak bylo na amidze - porownywac do gorszych to nie sztuka ;]
Vistorante -> poczekamy, zobaczymy :)