Miała być nostalgia, jest frustracja. Oblivion Remastered na konsolach z poważnymi problemami technicznymi
Odświeżony Oblivion to prawdziwa uczta dla oczu dzięki Unreal Engine 5. Konsolowy sprzęt niestety nie ma łatwo z tą grą, występują spadki fps, a nawet krytyczne błędy.

Odświeżona wersja gry The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered zbiera dość dobre recenzje, jeśli chodzi o oprawę graficzną. Miło jest znów zobaczyć świat Tamriel, tym razem działający na silniku Unreal Engine 5. Twórcy gry zaprojektowali praktycznie wszystko na nowo, pozostawiając znane nam elementy fabuły. Technicznie jednak jak się okazuje nie jest tak różowo. Na konsolach tytuł ma spore problemy z utrzymaniem stabilnych klatek na sekundę, zdarzają się nawet błędy krytyczne.
Odświeżony Oblivion ma problemy
Zremasterowany Oblivion trafił oprócz PC także na konsole PS5 i PS5 Pro, oraz na Xbox Series X|S. Na wszystkich platformach wygląda świetnie, lecz jakość działania na części z nich pozostawia trochę do życzenia. Gracze na Xboksach i PlayStation raportują wiele problemów z tą grą, począwszy do chwilowych spadków fps (co objawia się zakłóceniami w płynności, szarpaniem), po nawet okazyjne „wyloty” do menu.

Eksperci z Digital Foundry przeanalizowali The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered pod kątem działania na konsolach. Nietrudno było zarejestrować drobne spowolnienia podczas rozgrywki, zarówno w trybie Performance (60 fps), jak i w Quality (30 fps). Gra ma większe problemy z utrzymaniem tych 60 klatek na sekundę, więc szarpanie występuje tu częściej, ale nawet w trybie wysokiej jakości ilość osiąganych fps nie jest stabilna.

Co ciekawe, na podobnym poziomie tytuł działa na Xbox Series X, jak i na PS5 Pro, natomiast wyraźnie odstaje standardowe PS5. Najgorszy jednak jest fakt, że wraz z upływem czasu, Oblivion działa coraz gorzej. Po uruchomieniu i wczytaniu zapisu, rozgrywka jest płynniejsza niż po kilkunastu lub kilkudziesięciu minutach rozgrywki. Zmusza to graczy do restartowania tytułu co jakiś czas, jeśli chcą oni uniknąć dalszych spadków fps i błędów.

Nawet tak potężna konsola jak PS5 Pro nie radzi sobie w pełni z grą, co sugeruje, że źródło tych problemów może znajdować się w kodzie produkcji. Fani serii Elder Scrolls Bethesdy mówią jednak, że nie są zaskoczeni, podobne zjawiska można było obserwować w oryginalnym Oblivionie. Wiele z tych przypadłości nie zostało rozwiązanych do dziś. Być może kolejne patche poprawią sytuację, miejmy nadzieję, że twórcy spełnią pokładane w nich nadzieje.