Meta tworzy przy pomocy AI nowe, skuteczniejsze reklamy
Meta zamierza wprowadzić nowe reklamy generowane przez algorytmy sztucznej inteligencji dzięki aplikacji AI Sandbox. W założeniach, ma to pomóc bardziej dopasować je do odbiorcy.

Niesamowity rozwój generatorów obrazów oraz tekstów opartych o sztuczną inteligencję, skłania niektóre firmy do pracy nad ich własną wersją. Dobrym tego przykładem jest aplikacja AI Sandbox przygotowana przez firmę Meta, która łączy wspomniane wcześniej programy. W założeniach ma ona pomóc w tworzeniu skuteczniejszych reklam.

Aplikacja AI Sandbox wykorzystuje generator tekstu oparty na sztucznej inteligencji, który tworzy dla reklamodawcy kilka rożnych wersji tekstu. Następnie użytkownicy mają możliwość dopasowania stworzonych wypowiedzi do konkretnej grupy odbiorców. Dodatkowo Meta zaimplementowała w swojej aplikacji generator obrazów, który umożliwia tworzenie tła reklam na podstawie tekstu.
Oprócz wspomnianych wcześniej funkcji AI Sandobox oferuje także możliwość automatycznego wykadrowania obrazu. Dzięki niej klienci Mety nie będą musieli się przejmować, w jakim miejscu na stronie pojawi się ich reklama. Według zapewnień firmy opisywane rozwiązania pomogą reklamodawcom lepiej dopasować swoją ofertę.
Obecnie prowadzone są zamknięte testy wspomnianej usługi. Jednak już w lipcu aplikacja ma zostać udostępniona dla większej grupy reklamodawców.