Meta nie spersonalizuje Ci reklam bez Twojej zgody
Meta nie będzie mogła personalizować reklam bez zgody użytkownika na terenie Unii Europejskiej. Jak dotąd nie było to dobrowolne, więc sprawą zajął się Trybunał Sprawiedliwości UE.

Korzystając z aplikacji należących do Meta, czyli Facebooka, WhatsAppa oraz Instagrama, użytkownik był zobowiązany do wyrażenia zgody na wyświetlanie spersonalizowanych reklam. W związku z tym zainterweniował Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej. W orzeczeniu stwierdzono, że przedstawianie użytkownikom tego typu reklam nie jest uzasadnieniem wykorzystywania i gromadzenia ogromnej ilości danych o klientach bez ich zgody. Po tej zmianie platforma nie będzie mogła, bez akceptacji odbiorcy, zbierać o nim danych i wyświetlać mu konkretnych reklam.
Nie jest to pierwszy przypadek, kiedy Meta ma z tego tytułu problemy. Już wcześniej UE nałożyła karę na firmę w wysokości przeszło 390 milionów euro. Grzywna wynikała właśnie za wymuszanie „zgody na spersonalizowane reklamy”. Choć naruszono ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO), Meta odwołuje się od kary finansowej.
Takie działanie Unii Europejskiej ma zwiększyć prywatność użytkowników korzystających z platformy. Meta najprawdopodobniej będzie musiała poprosić i otrzymać zgodę, aby mogła dostarczać odpowiednie reklamy swoim odbiorcom. Nie jest to do końca jasne, w jaki sposób, urzędnicy będą monitorować oraz interpretować nowe przepisy w praktyce. Jedno jest prawdopodobne, a mianowicie to, że Meta w konsekwencji może odnotować gorsze wyniki finansowe. Miało już to miejsce gdy iOS 14 umożliwił blokowanie reklam w aplikacjach.
Na ten moment, rzecznik firmy przekazał, że obecnie trwa „ocena decyzji sądu” i większej ilości informacji należy spodziewać się w przyszłości.
Komentarze czytelników
keeper_4chan Generał

A zgodę wyrazisz w 10-stronicowym PP przy uruchomieniu aplikacji, której i tak 99% ludzi nie przeczyta.
Vextha Chorąży
Meta nie wyświetli Ci reklam, jeżeli nie korzystasz z ich usług.