Już za kilka dni na tragach E3 firma Nintendo zaprezentuje następcę konsoli Wii, okreslaną w wielu branżowych serwisach jako Project Cafe. W zasadzie wszystko co do tej pory wiemy o kolejnej konsoli Wielkiego N można umieścić jeszcze w kategorii plotek, jednak jedna z tych plotek znalazła właśnie potwierdzenie. Wygląd kontrolera.
Tech
Maciej Myrcha
4 czerwca 2011 11:49
Czytaj Więcej
To to w kocu będzie konkurencja dla Xbox'a o PS3 ( chociaż mentalna, jak Wii ) czy drugi 3ds ?! :/
Nintendo znowu zmiecie Microsoft i dogorywające po atakach Sony! Nic tylko się cieszyć bo produkują oryginalny sprzęt i na prawdę świetne tytuły!
Żeby tylko cena tego kontrolera nie miała za zadanie konkurować z ceną kinecta bo będzie... drogo.
@babuniamegazorda giń trollu
Niby w jaki sposób zmiecie? Jedynym konkurentem dla X360 (i ogólnie konsol M$) jest PS3 (i ogólnie konsole Sony). I odwrotnie.
Wii jest kierowana do zupełnie innej grupy odbiorców niż konsole M$ i Sony.
Mowilem ze tak bedzie. Nie konkurowanie wydajnoscia sprzetu tylko gadzetami. procek, grafa i ram pewnie tylko troche lepsze od ps3/x360 za to pad handheld. Co kto lubi, ale ja tam wolalbym 8gb ramu i procek/k.grafiki dwa razy mocniejsza niz wszystko co jest na rynku. Patrzac po konfiguracji sprzetowej 3ds'a nie spodziewam sie rewelacji.
>DOGtagscollector @babuniamegazorda giń trollu
Czyżbym uraził Twojego e-penisa? Bardzo mi przykro lol
>Irek22 Niby w jaki sposób zmiecie? Jedynym konkurentem dla X360 (i ogólnie konsol M$) jest PS3 (i ogólnie konsole Sony). I odwrotnie. Wii jest kierowana do zupełnie innej grupy odbiorców niż konsole M$ i Sony.
A ja myślałem, że wszystkie kierowane są do graczy? No popatrz, Nintendo przecież robi konsole do gotowania obiadów a nie grania ;) Wii sprzedało się więcej niż X360 czy PS3, dużo więcej. I to właśnie dzięki innowacyjności. Kiedy M$ i Sony próbowało dogonić Nintendo swoim Kinnectem i PS Move, twórcy Mario są znowu kilka kroków na przód. I właśnie dlatego zamiatają. Bo to twórcy gier i technologii ubarwiającej zabawę z nimi a nie grafiki i mocy obliczeniowej.
what 6 cali? toż to będzie największy kontroler w dziejach...
Jak cos jest do wszystkiego to jest gowniane , mowie a padzie , , tak myslalem ze bedzie tez sluzyl jako preznosna konsola , i teraz wyobrazcie sobie jak to ma wygladac,
Jesli pad wedzie wygladal jak psp to , to bedzie niewygodne do grania na codzien , a jesli to bedzie standardowy pad + ekran w srodku to kto bedzie chcial nosic taka cegle
Kolejne kwestia to, ze beda musieli wlozyc dodatkowo procek i Hdd do pada, znajac nintedo to bedzie slabsze od psp1, bo wkoncu chca zarabiac, a sprzet ma kosztowac lacznie z konsola 1000 ,
poprostu znowu szuka naiwniakow , i napewno sie tacy znajda , ale nie tyle co przy wii , bo wii to bylo naprawde cos, ale i tak ludzie kupili i po tygodniu sie znudzilo
@babuniamegazorda [ gry online level: 3 - Pretorianin ]: sa rozne grupy graczy, do ktorych kierowane sa poszczegolne gry jak i cale platformy do gier. I akurat Nintendo nie celuje w te same grupy, co Sony i MS.
Natomiast bardzo mi sie podoba fakt, ze wprowadzaja oryginalne rozwiazania sprzetowe. Kamere w padzie mogliby sobie calkowicie darowac i odpuscic, bo tylko podniesie koszt, ale pad jako handheld? Ciekawe rozwiazanie.
>szachoboks i teraz wyobrazcie sobie jak to ma wygladac, Jesli pad wedzie wygladal jak psp to , to bedzie niewygodne do grania na codzien , a jesli to bedzie standardowy pad + ekran w srodku to kto bedzie chcial nosic taka cegle
Nintendo ma w tym już spore doświadczenie. Dawno dawno temu podłączałem swojego GBA do N64, można było używać go jako pada, a także łączył gry z obu konsol. Jeśli ten pomysł zostanie rozwinięty i dopracowany jak Nintendo ma w zwyczaju szykuje się rewelacyjna rewolucja!
>fsdfg Wprowadzać może wprowadzają, ale pomysł nie jest Nintendo.
Mówisz o tym badziewnym kalkulatorze do Dreamcasta?
@Drau: to, że Ninny nie celuje z Wii do tej samej grupy co reszta, jest wiadome od samego początku. Nie znaczy to też, że w przypadku nowej konsoli będą robić tak samo.
IMO teraz chcą właśnie odebrać część bardziej hardcore'owych graczy konkurencji. Dzięki wstecznej kompatybilności zachowają starą widownię, a dzięki mocy zachęcą nową.
Henrar [13]
Sama moc na nic się zda, jeżeli na Wii nadal będą królowały gry pokroju symbolicznego już Maria i Szybkiego Niebieskiego Jeża (nie wiem jak on się nazywa), tyle tylko że dzięki mocy z ładniejszą grafiką.
Zobaczymy jak się sprawa rozwinie, ale przypuszczenia, nadzieje i obietnice to jedno. Rzeczywistość drugie.
@Irek22: i dlatego trzeba czekać na E3. Może jednak więksi wydawcy (EA/UBI/Acti) się zainteresują Cafe.
Irek22--> Zerknij na tytuły ze SNESa, N64 i NGC. Te konsole technologicznie nie ustępowały konkurencji, a pod wieloma względami były nawet lepsze. Na tych konsolach wyszło większość multiplatformowych gier.
Wii stracił tytuły multiplatformowe, nie ze względu na casuali, ale ze względu na nietypowy hardware.
Wydajnościowo Wii wcale nie jest złe, ale ma udziwnioną architekturę. Z racji tego, że Wii nie posiada shaderów, tylko Texture Environment Unit, które w gruncie rzeczy pozwala na zrobienie dokładnie tego samego co shadery. Główny problem polegał na tym, że przeportowanie gry z PC/X360/PS3 na Wii wiąże się z przepisaniem silnika praktycznie od podstaw.
To co robili developerzy przez sporą część życia Wii, to wydawanie zwyczajnych portów z PS2. Dlatego tak naprawdę poza grami Nintendo niewiele tytułów miało ładną grafikę.
To co ostatecznie odcięło tytuły multiplatformowe od Wii, była rezygnacja Epic z przeportowania UE3. Prawda jest taka, że dało się to zrobić, ale późniejsze rozwijanie tej wersji wraz z wersjami na X360/PS3 byłoby bardzo czasochłonne.
Dobrym przykładem są tutaj gry z Sonicem. Starsze multiplatformowe odsłony wyglądają na Wii podobnie do wersji z PS2. Jedna najnowsza "Sonic Colors", która była tworzona tylko z myślą o Wii wygląda bardzo dobrze.
Nowa konsola Nintendo będzie w końcu obsługiwać powszechnie przyjęte standardy sprzętowe, dlatego o tytuły multiplatformowe nie ma co się martwić. Tym bardziej, że gracze z utęsknieniem oczekują kolejnej generacji, a konsola, na której nowe gry będą śmigać w 1080p i prawdziwych 60 fpsach, da im namiastkę tej kolejnej generacji.
@babuniamegazorda akurat Nintendo przegra w przypadku next-gen handheld i tutaj nawet fani Nintendo zaczynaja o tym mowic. 3DS to niewypal, juz PSP ma wiecej bajerek (nie mowie nawet o samej wydajnosci, bo to to zupelnie juz inna liga).
Rozumiem, ze jak sprzedaje sie 100 milionow Simsow, to znaczy ze konkuruja one z moim DemoN Soul, The Witcher i Silent Hill? OK! Twoj tok rozumowania jest godny twpojego fastnickowego trolla. Zawsze mnie zastanawia, jak cienka kupa trzeba byc w realu, aby zakladac fastnicki do trollowania.
likfidator - nie, nie da sie zrobic tego samego na Wii co na PS3/X360, chyba, ze mowisz o 1fps to tak, wtedy dowolna scenke 3D wygeneruje Ci nawet na atari w assemblerze - a ze 1 klatka, bedzie sie generowac 4 dni to juz mniejsza o to ; )
realsolo--> http://www.nintengen.com/2007/07/wii-has-more-power-than-you-think.html
Jak mówiłem, to nie wydajność była barierą, ale udziwniona architektura. Zresztą nie miałem zamiaru udowadniać, że Wii potrafi tyle co np. X360, bo oczywistym jest, że wydajnościowo X360 wygrywa pod każdym względem. Chodziło mi tylko o to, że brak tytułów multiplatformowych na Wii wynika z innej architektury konsoli, co nie będzie przeszkodą w kolejnej konsoli Nintendo.
Zauważ też, że urządzenia z iOS wspierają shadery i doczekały się m.in. własnej wersji UE3, choć do tej pory nie widziałem jeszcze gry na iOS, która wyglądałaby lepiej niż najładniejsze tytuły z Wii.
Zarówno iOS jak i Wii, potrafią wyświetlić sprzętowo każdy efekt znany z X360/PS3, jedyna różnica jest taka, że nie mogą wyświetlić ich wszystkich jednocześnie, a na nieszczęście Wii musi mieć te efekty napisane w zupełnie inny sposób.
Motion Blur, Depth of Field, dynamiczne cienie, bloom/HDR, bump mapping, normal mapping itd... te wszystkie efekty są obecne w niektórych grach na Wii, co pokazuje ile ten sprzęt naprawdę potrafi.
Nintendo i inni developerzy też się nie wysilali. Zrobienie gry casual to ułamek kosztów gry AAA, a zyski porównywalne, jeśli nie wyższe. Teraz na szczęście rynek nasycił się już tymi produktami, a Kinect i MOVE są poważną konkurencją dla Wii.
Dlatego wszystko na to wskazuje, że następca Wii, będzie skierowany do wszystkich grających osób, bo na rynku sprzętu coraz ciaśniej szczególnie, że Apple i Android coraz śmielej na niego wchodzą.
Wszystko ladnie pieknie, ale nie kazdego bawia gry dla dzieci albo otylych ludzikow:) W gry nastawione na grywalnosc tłukłem latami na amidze, teraz licze na doznania wizualne, mozliwie najwiekszy realizm i ciekawe fabuły - swiat idzie do przodu, era kiepskiego 3D juz minela. Enta gra z mariem i zbieranie gwiazdeczek w Polsce sie nie przyjał i juz nie przymie. Nie ma co dostawac wzwodow ze pozamiata X360/PS3, bo pod wzgledem sprzedanych egzemnplazy? Tak jak juz ktos nie raz zauwazyl, odbiorca inny, rownie dobrze mozna by z X360 i PS3 porownywac jakis odkurzacz.
@babuniamegazorda szkoda że mamusia nie odetnie ci internetu pokrzywdzona dziewczynko
Jezeli krazaca po necie specyfikacja sie potwierdzi, to nastepca Wii bedzie znacznie mocniejszy od Xbox360 i PS3, ale od topowych pecetow i tak bedzie w tyle.
Czterordzeniowy procesor IBM 3.5 Ghz
Grafika AMD RV770 766Mhz
512 MB XDR 2 DRAM + 1024 MB GDDR5 + 16 MB eDRAM
Dysk twardy 250/320GB i naped Blu-ray
Taka specyfikacja moze sprawic, ze multiplatformowe gry, ktore na Xboxie i PS3 beda ledwo chodzic w 720p lub nawet Sub HD, to na nowej konsoli Wii moga dzialac w pelnym 1080p.
Jak na dzisiejsze czasy, takie podzespoly moze nie robia wrazenia, ale w polaczeniu ze znacznie lepsza optymalizacja gier na konsole, niz jest to w przypadku PC, to na Wii 2 bedzie mozna uzyskac ciekawe efekty.
Chriso25 [ gry online level: 45 - Generał ] moze i bedzie mozna uzyskac lepsze efekty tylko co z tego? Calkiem fajne gry dla bardziej hardcorowych graczy sie nie przyjely, a formula mario ta sama od lat, nei wiem do czego mieliby wykorzystać graficzne wodotryski.
babuniamegazorda
Jakim kalkulatorze, Sega prezentowała już na początku tamtego roku ten pomysł, wielofunkcyjny pad z kilku calowym ekranem.
a moim zdaniem, jeżeli nowa konsola nintendo dostanie więcej gier multiplatformowych to namiesza trochę sony i ms, dodaj do tego rzeszę fanów mario, konga, metroida itd chcących zobaczyć swoich ulubieńców w hd i nintendo nie będzie stratne. I nie obchodzi mnie, że w polsce "hardcore'owcy" będą narzekać, że konsola jest dla dzieci
a tak swoją drogą, zawsze zastanawiam się, czy ludzie jadący po flagowych produkcjach N grali w ogóle jakąkolwiek z nich...
@ElNinho [ gry online level: 84 - STROH 80 ]: jedna kukulka wiosny nie czyni :) choc gra wyglada niesamowicie dobrze, jak na Wii i pokazuje, ze Wii ma troche mocy pod maska. Szkoda, ze jest tak malo developerow, ktorzy to wykorzystuja.
Drau - no właśnie, konsola ma potencjał, jak to Red Steel 2 pokazuje, ale jak ktoś już wspomniał deweloperzy poszli na łatwiznę - po co tworzyć wymagającą grę skoro mniejszym kosztem i wysiłkiem można zrobić coś, na czym zarobi się podobnie
smutne :(
mam nadzieję, że Wii 2 będzie nieco bardziej hardkorowa