Nie będzie już zaśmiecania kampanii graczy Total War: Warhammer 3 marnymi przedmiotami. Patch 6.2 to wielkie zmiany i dwie nowe jednostki
Studio Creative Assembly chce na stałe uporać się z problemem systemu przedmiotów w Total War: Warhammer 3. Aktualizacja 6.2 jest już dostępna.

Aktualizacja #2 (24 czerwca, godz. 12:40)
Update 6.2 otrzymał pierwszy ważny hotfix o numerze 6.2.1. Szczegóły łatki znajdziecie na forum gry.
Aktualizacja #1 (17 czerwca, godz. 12:25)
Aktualizacja 6.2 do Total War: Warhammer 3 jest już dostępna. Pełną listę zmian znajdziecie na oficjalnej stronie gry. Do pobrania jest 55 GB, ale według zapewnień studia Creative Assembly, po jej zainstalowaniu ogólny rozmiar gry będzie mniejszy niż wcześniej.
Oryginalna wiadomość (12 czerwca, godz. 14:55)
Patch 6.2 do gry Total War: Warhammer 3 ukaże się w przyszłym tygodniu, a wraz z nim nastąpi wyczyszczenie popularnej strategii ze „śmieciowych” przedmiotów przez podrasowanie i ograniczenie liczby tychże w jednej sesji.
Choć data premiery następnego dodatku do trzeciej części fantastycznej podserii cyklu Total War pozostaje nieznana, wiemy, że DLC trafi do gry tego lata. Jednakże kolejne nowości trafią do TW:WH3 już za tydzień, wraz z pełną listą zmian. O tych wcale nie pokrótce wspomnieli twórcy ze studia Creative Assembly w nowym wpisie opublikowanym na oficjalnym forum marki.
Niespójne przedmioty
William Hakestad, starszy projektant w CA, oznajmił, że jedną z najważniejszych nowości w wersji 6.2 będzie gruntowna przebudowa ponad 800 przedmiotów w Total War: Warhammer 3. Jak przyznał twórca, dotychczas „rzadkość” przedmiotu nie zawsze szła w parze z jego mocą – czasem korzystnie, częściej w rozczarowujący sposób.
Po części wynikało to z historii rozwoju nie gry, a całej serii. Dla przypomnienia: pełne doświadczenie Total War: Warhammer 3 obejmuje zawartość dwóch poprzednich odsłon. Także przedmiotów, z których wiele nie zostało „zaktualizowanych” z upływem lat.
Dodajmy, że zespół nie balansował „itemów” jako jednego systemu – raczej robił to w obrębie poszczególnych rozszerzeń rozgrywki. Efekt był taki, że system jako całość był wręcz kuriozalnie niespójny, ale próba uporządkowania każdego przedmiotu z osobna byłaby karkołomnym zadaniem (i syzyfową pracą, dopóki zespół nie zakończy rozwoju gry).
Mniej śmieci, więcej wartości
Aby rozwiązać ten problem, Creative Assembly oprze poziom rzadkości przedmiotu na istniejącym już systemie „unikalności”, tj. „budżecie” punktów wykorzystywanych przed dany obiekt. Gra weźmie pod uwagę nie tylko wartość bonusów, ale też dodatkowe efekty, na przykład „silne synergie” z innymi bonusami lub oddziaływanie na wszystkie oddziały w danej jednostce.
To nie tylko ma poprawić obecny balans przedmiotów, ale też dać twórcom podstawę do jego zachowania w przyszłości, wraz z dalszym rozwijaniem Warhammera 3. W parze z tym pójdzie zmniejszenie liczby wypadających „itemów”, by nie „zaśmiecały” ekwipunku (przy czym nie oznacza to ograniczenia strategii opartych na zdobywaniu jak największej liczby artefaktów). Do tego gra będzie pamiętała o już zdobytych przedmiotach, co ograniczy wypadanie ich duplikatów w jednej kampanii (chyba że, znów, gracz będzie chciał zdobyć więcej egzemplarzy tego samego skarbu).
Do tego deweloper wziął na warsztat system łączenia (czy też „fuzji”) przedmiotów, a patch 6.2 wprowadzi też zupełnie nowe skarby i dwie jednostki.