Kick może podbierać Twitchowi streamerów, ale serwis Amazona i tak rośnie
Przez ostatnie kilka miesięcy Kick stara się zdobyć pozycję lidera na rynku serwisów streamingowych. Twitch wciąż jednak niweluje wszelkie próby podejmowane przez konkurencyjną platformę.
Rywalizacja o topową pozycję na streamingowym podium pomiędzy Twitchem a Kickiem wciąż trwa. W ciągu ostatnich kilku miesięcy po sieci krążyły informacje o tym, że konkurent platformy należącej do Amazona podpisuje kolejne kontrakty z topowymi streamerami.
Wzbudziło to nawet podejrzenia, że Twitch może stracić czołową pozycję na rynku. Statystyki wskazują jednak, że choć Kick ma mniejszą listę ograniczeń i lepsze warunki podziału zysków dla streamerów, internauci wciąż częściej wybierają Twitcha.
Twitch utrzymuje się na szczycie
W czerwcu kilku wiodących streamerów podpisało umowę z Kickiem, w tym tak znane osobistości, jak xQC oraz Amouranth. Chociaż zawarli oni nowe kontrakty, to nadal kontynuowali streamowanie również na Twitchu. Mimo to, wydawało się, że platforma Amazona traci swoje gwiazdy i może to zaszkodzić jej statusowi. Jednak dynamiczny wzrost oglądalności wskazuje na to, że jest zupełnie odwrotnie.
Jak podaje StreamElements, w czerwcu Twitch świętował wzrost dziennej liczby widzów. W pierwszym miesiącu lata serwis uzyskał o 18 milionów godzin oglądania więcej niż w maju.
Jak wyjaśnia Gil Hirsch, dyrektor generalny StreamElements, chociaż Twitch nie posiada stabilnych statystyk oglądalności z ostatnich kilku miesięcy, warto zwracać uwagę na dzienny przyrost widzów.
Od marca liczba godzin oglądanych każdego dnia stale rosła, malując optymistyczny obraz (…).
- Gil Hirsch
Przyczyną wzrostu statystyk może być premiera Diablo 4, które znalazło się na szczycie listy najczęściej oglądanych gier. Liczba godzin spędzonych na streamach z tej gry przekroczyła w czerwcu 156 milionów.
Największym zwycięzcą na Twitchu w czerwcu było Diablo IV. Oprócz tego, że była to najlepsza gra miesiąca, miała ona również największy jak dotąd tydzień debiutu w tym roku.
- Gil Hirsch
Oprócz Diablo 4, w czerwcu na Twitchu dobrze radził sobie również Street Fighter 6, co mogło przyciągnąć nowych użytkowników. Mimo że gra nie znalazła się na pierwszym miejscu, trafiła do pierwszej dziesiątki najczęściej oglądanych – 35 mln. godzin.
Czy Twitch utrzyma taką dynamikę?
Wydaje się, że po premierze Diablo 4 i gwałtownym wzroście oglądalności na początku lata, platforma może powrócić do swojej poprzedniej niestabilności. Jak jednak zauważyła w lipcu platforma StreamCharts, statystyki oglądalności nadal rosną.
Powodem może być nie tylko Diablo 4, ale także turniej bokserski La Velada Del Ano 3, który odbył się 1 lipca. Transmisja ustanowiła nowy rekord z 3,4 milionami widzów w czasie rzeczywistym.
Na razie nie wiadomo jak zareaguje na to Kick i czy zostaną podjęte jakieś działania ze strony konkurencyjnej platformy. W tym momencie Twitch pozostaje liderem.

