Metaverse będzie sporo wymagać od hardware'u. Intel wykonuje krok w kierunku tej technologii i zapowiada możliwość współdzielenia mocy obliczeniowej pomiędzy urządzeniami, także konkurencyjnych firm.
Podczas poniedziałkowej konferencji Intel ujawnił parę szczegółów na temat sprzętowej strony wprowadzenia metaverse. Wirtualne światy tzw. Internetu 2.0 mogą wymagać od hardware więcej, niż nam się wydaje. Aby temu sprostać, urządzenia będą mogły skorzystać z mocy obliczeniowej pobliskich procesorów, także tych wyprodukowanych przez konkurencję.
Raja M. Koduri (Rajabali Makaradhwaja Koduri), główny architekt i starszy wiceprezes działu architektury, grafiki i oprogramowania firmy Intel, twierdzi, że firma pracuje nad oprogramowaniem, które będzie mogło rozdzielić zadania pomiędzy urządzenia w lokalnej sieci. Stanie się tak w przypadku, gdy pojawi się potrzeba większej mocy obliczeniowej, niż komputer mogłby zapewnić, a obecne w sieci inne sprzęty nie wykonują istotnej pracy. Przy tym nie ma mieć znaczenia producent procesora lub układu graficznego. Nawet jednostki konkurencji zostaną „zatrudnione”.
Sposób, w jaki projektujemy wszystkie warstwy, jest taki, że będzie działać z każdym sprzętem, tak długo jak spełniają one branżowe standardy specyfikacji. Będzie dużo open sourcingu we wszystkim, co tworzymy.
– Raja Koduri
Być może, sądząc z tego fragmentu, taka funkcja będzie dotyczyć nie tylko metaverse, ale też ogólnie pojętego grania i innych komputerowych aktywności. Ciekawe, jaki wpływ na to będzie miała szybkość łącza, jakie oprogramowanie będą obsługiwać procesory Intela i w końcu – jakie rodzaje urządzeń obejmie „kolektywizacja”. Lokalne rozproszenie mocy obliczeniowej może nieco zmienić sposób, w jaki korzystamy z komputerów.
Być może nowe oprogramowanie firmy Intel to wyraz braku wiary w szybkie zakończenie problemów z dostępnością półprzewodników?
Intel zamierza rozbudować swoją sieć fabryk i dywersyfikować sieć dostaw:
Sprawdź ceny procesorów Intela
Więcej:„Intel miał misję żeby nas zabić” według Jensan Huanga; teraz zbuduje dla NVIDII 2 mikroprocesory
10

Autor: Arkadiusz Strzała
Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.