Indiana Jones potrafi zachwycić widokami, ale nawet RTX 4090 ma problemy z utrzymaniem 30 FPS przy najwyższych ustawieniach
Indiana Jones and the Great Circle momentami potrafi robić wrażenie, jeśli chodzi o warstwę graficzną. Lecz nawet najmocniejsze karty graficzne mają problem z zapewnieniem więcej niż 30 FPS przy natywnym 4K i wysokich ustawieniach graficznych.

Indiana Jones and the Great Circle zostało całkiem ciepło przyjęte przez media branżowe. W serwisie Metacritic gra może pochwalić się obecnie średnią ocen na poziomie 87/100 (na podstawie 56 recenzji). Jedną z największych zalet tego tytułu jest jego atrakcyjna oprawa graficzna. Problem jednak w tym, że w parze z pięknymi widokami idą wysokie wymagania sprzętowe. Niedogodność może stanowić chociażby wymóg posiadania karty RTX obsługującej ray tracing. Lecz nawet jeśli posiadacie naprawdę potężny komputer, nie ma pewności, czy gra będzie działała w 100% płynnie przy najwyższej możliwej jakości obrazu.
Mało optymistyczne benchmarki
Jak pokazuje jeden benchmarków opublikowanych w serwisie YouTube, na karcie GeForce RTX 4080, która miała premierę na początku tego roku, gra ma spore problemy z utrzymaniem stabilnych 60 klatek, gdy wybrane są rozdzielczość 4K i maksymalne ustawienia graficzne. A trzeba zaznaczyć, że na filmie przygotowanym przez prowadzącego kanał Tyrian produkcja została uruchomiona ze wsparciem technologii DLSS (ustawienie zbalansowane), która w teorii powinna podnosić wydajność.
Mało optymistyczne są również wnioski płynące z filmu wrzuconego na kanał Mostly Positive Reviews. Jak możemy na nim zobaczyć, Indiana Jones and the Great Circle nie utrzymuje stałych 30 FPS-ów bez DLSS, jeśli włączona jest natywna rozdzielczość 4K, wysokie ustawienia graficzne i pełny path tracing na GeForce RTX 4090, który należy do grona najbardziej wydajnych kart gamingowych na świecie.
Jeśli zatem chcecie jak najbardziej płynnego obrazu przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej szczegółowości otoczenia, musicie pójść na pewne kompromisy. Najbardziej oczywiste jest zmniejszenie rozdzielczości na 1440p i ustawienie path tracingu na niższy poziom. Można się też pobawić innymi suwakami, w czym z pewnością pomoże powyższy materiał z kanału Mostly Positive Reviews.
Kiepska optymalizacja czy za słabe komputery?
Czym wytłumaczyć takie problemy z płynnym działaniem Indiana Jones and the Great Circle? Oczywiście można to zrzucić na karb kiepskiej optymalizacji. Niewykluczone jednak, że współczesne konfiguracje komputerów zwyczajnie nie są gotowe na takie poziomy szczegółowości. Czas pokaże, czy na kolejnych generacjach GPU najnowsza produkcja studia MachineGames będzie w stanie rozwinąć skrzydła.
Więcej:Ubisoft ostrzegał, że w końcu wyłączy krytykowane demo Anno 117, a teraz podał ostateczny termin
Komentarze czytelników
zanonimizowany1404295 Centurion
Vramu za malo i ponad 60% róznicy między 4080S, a 4090.
wombatc Junior
7900GRE 7500F 32gb ramu i śmiga 70-80fps w 4k wszystko ultra z RT tylko bez PT i chui
Slasher11 Legend

Większe szanse na przekazanie do muzeum jako eksponat
ODIN85 Senator

Wina Nvidi. Normalnie 5090 w październiku miał być.
Lukaszo8822 Junior
Co za malo inteligentny pseudo redatorek pisal te bzdury... 4080 16 gb ramu i7 13700k na fulla pelne 100 klatek z dlss pod 200 w 2k bo to max mojego monitora...