Znane z popularnej gry House Flipper polskie studio Frozen Way pracuje nad projektem Honeycomb, w którym wcielimy się w bioinżyniera próbującego przetrwać na obcej planecie.
Wydany w 2018 roku symulator inwestora-budowlańca House Flipper okazał się wielkim sukcesem, rozchodząc się w ponad 2,1 mln egzemplarzy. Teraz jego współautorzy, czyli ludzie z krakowskiego studia Frozen Way, pracują nad czymś mocno odmiennym. Następnym projektem zespołu jest Honeycomb, czyli survivalowy sandbox, pozwalający na wcielenie się w bioinżyniera. Produkcja zmierza na PC i na razie nie wiadomo, kiedy zadebiutuje na rynku.
Akcja osadzona będzie w dalekiej przyszłości, gdy ekologiczny stan Ziemi osiągnął dramatyczny poziom. Rządy państw rekrutują najzdolniejszych młodych naukowców i wysyłają ich z misją na obcą planetę, mając nadzieję, że znajdą tam ratunek dla kolebki ludzkości.
Zadaniem bioinżynieria będzie głównie badanie obcej fauny i flory, zbieranie próbek oraz przeprowadzanie eksperymentów. Otrzymamy do dyspozycji laboratorium pozwalające inicjować mutacje i tym samym tworzyć nowe surowce, zwierzęta i rośliny.
Podczas zabawy wydarzenia będziemy obserwowali z perspektywy pierwszoosobowej. Planeta szybko okaże się niebezpiecznym miejscem, gdzie łatwo będzie o śmierć bohatera przy kontaktach z lokalną fauną i florą. Zmierzymy się również z nieznanymi chorobami, wymagającymi własnoręcznego tworzenia nowych lekarstw.
W Honeycomb będziemy zakładali i rozbudowywali wiele baz w różnych miejscach planety. Nie zabraknie możliwości konstruowania urządzeń, w tym pojazdów, oraz ulepszania technologii. Rozgrywka ma być mocno sandboksowa, ale w grze pojawi się także główny wątek fabularny. Na obcej planecie ukryty bowiem będzie tajny klucz, zapewniający dostęp do wiedzy, która może uratować Ziemię.
38

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.