GRYOnline.pl 2025 AD - nowy rozdział, nowe wyzwania
GRYOnline.pl przeszło gruntowne zmiany – połączenie wszystkich serwisów tematycznych, nowe funkcje i ulepszony kontakt ze społecznością. Wprowadziliśmy nowy system ocen gier: recenzje, opinie redakcji oraz ekspertów i użytkowników liczą się do końcowej oceny gry. Przed nami kolejne nowości i poprawki.

To miał być zwykły komunikat o zmianach na stronie, ale uważam, że jesteśmy Wam winni wiele wyjaśnień. Wraz z naszym flagowym produktem, serwisem GRYOnline.pl, działamy na rynku już ćwierć wieku. Naszą największą bolączką na przestrzeni lat była tragiczna wręcz komunikacja na temat tego, co robimy oraz bardzo zdawkowy kontakt z naszą społecznością. Czas to zmienić.
Ponad rok temu wraz z Michałem Bobrowskim przejęliśmy dowodzenie w GRY-Online S.A. (obecnie Webedia Polska S.A.). Wiedzieliśmy, że firma znajduje się w trudnym położeniu i wyprowadzenie jej z dołka będzie wymagało wiele pracy i nerwów. Na przestrzeni ostatniego roku na GRYOnline.pl i w tvgry zaszło wiele kluczowych zmian, których celem było przeobrażenie rywalizujących ze sobą sekcji w jeden, znakomicie zgrany zespół. Inicjatywa związana z walką o prawa graczy jako konsumentów i niższe ceny gier na Steam, w którą zaangażowały się obie nasze redakcje, pokazała, że potrafimy się zmobilizować i działać wspólnie, wykorzystując mocne strony obu zespołów.
Równolegle rozpoczęliśmy prace programistyczne i projektowe związane z przerobieniem serwisu GRYOnline.pl i dostosowaniem go do bieżących wymagań oraz oczekiwań czytelników. Przy okazji, po latach, mogliśmy w końcu wprowadzić szereg funkcjonalności, których domagali się fani serwisu, a także sama redakcja.
Na forum pojawiła się więc możliwość odpowiedzi na pierwszy post, możecie też dowolnie zmieniać swoją ocenę gry w naszym serwisie, a w encyklopedii wróciła zaawansowana wyszukiwarka gier, która pozwala w dowolny sposób zawęzić zakres wyszukiwania tytułów. To oczywiście nie koniec. Przerobiliśmy wszystkie strony serwisu, mając na uwadze to, aby każdy z Was mógł bez większych problemów wybrać, czy chce przeglądać wszystkie publikowane artykuły i newsy, czy też ograniczyć to do tematów stricte o grach, filmach czy technologii. Przy okazji zdecydowaliśmy się skończyć z rozdrobnieniem naszych treści, a serwisy futurebeat.pl, filmomaniak.pl, cooldown.pl, tvgry.pl oraz darmowe.gry-online.pl zostały włączone w strukturę GRYOnline.pl.
Zmian jest naprawdę dużo – nie tylko wizualnych, ale przede wszystkim technologicznych, i nie sposób wymienić tutaj wszystkich. Skupię się więc na kluczowej kwestii w tym, pierwszym z kilku kroków wprowadzania zmian na GRYOnline.pl: ocenach gier.
Nowy system ocen gier
Projektując nowy system, chcieliśmy zaadresować następujące kwestie:
- Redakcja nie jest monolitem, ale zbiorem wielu osób, z których każda ma własną opinię i ocenę.
- Ocena recenzenta w dniu premiery nie odzwierciedla zdania każdego członka redakcji GRYOnline i tvgry.
- Oceny i opinie weteranów naszej społeczności nie są gorsze od zdania naszych recenzentów.
- Gry zmieniają się teraz z czasem bardziej niż kiedykolwiek i tytuł, który rok temu mógł osiągnąć 5/10, dziś może aspirować do solidnego 9/10.
Dlatego wprowadzamy następujący system – ocena, jaką zobaczycie pod recenzją w serwisie GRYOnline.pl, jest od teraz nazywana Oceną Recenzenta. W przypadku recenzji premierowych czy objętych embargiem to właśnie ta ocena jest wysyłana do serwisów Metacritic i Opencritic, ponieważ musimy trzymać się standardów branżowych. Nie ma ograniczeń co do liczby recenzji gry na daną platformę, tak jak miało to miejsce dotychczas, więc z czasem w grach takich jak No Man's Sky z pewnością zobaczycie więcej naszych recenzji.
Z kolei Oceną Serwisu GRYOnline.pl staje się ważona średnia arytmetyczna ocen z recenzji gry, ocen wystawionych przez naszych pracowników, a także ocen wybranych członków naszej społeczności. Wyróżniamy tutaj dwa przypadki: oceny tzw. Ekspertów, czyli naszych użytkowników, którzy na przestrzeni lat wykazali się takim profesjonalizmem i merytoryką, że każda ich ocena i recenzja są automatycznie brane pod uwagę przy wyliczaniu oceny gry; oraz wybrane z forum pojedyncze recenzje zwykłych użytkowników, które zostały uznane przez redakcję i moderację za ciekawe i wartościowe. Warto tutaj nadmienić, że oceny każdego pracownika firmy, jak i Eksperta, mają niemal taką samą wagę, co podkreśla, jakim zaufaniem obdarzamy naszych czytelników.
Wgląd we wszystko, co opisałem, jest dostępny na większości stron serwisu poświęconych grom. Pod każdym materiałem na naszej stronie (czy to news, publicystyka, plik etc.) znajduje się specjalny obiekt gry z przyciskiem oceny.
Po kliknięciu na niego otworzy się panel ocen, w którym zobaczycie opisaną powyżej Ocenę GRYOnline.pl, a także Ocenę Graczy (czyli średnią ze wszystkich ocen naszych czytelników, w tym Krytyków i zwykłych użytkowników), Ocenę Steam oraz Ocenę OpenCritic.
Ten hub zawiera również zbiór i linki do wszystkich recenzji i ocen składowych recenzentów, redaktorów i Krytyków, specjalne podsumowanie w punktach wszystkich recenzji ze Steam oraz linki do wybranych publikacji zebranych w serwisie OpenCritic. Wszystko to zostało zebrane w jednym miejscu, aby każda osoba zainteresowana danym tytułem mogła sprawdzić i zdobyć rzetelną wiedzę na jego temat.
Ważną zmianą jest również to, że od teraz oceniać gry można tylko będąc zalogowanym użytkownikiem. Chcemy, aby oceny były jak najbardziej wiarygodne i miarodajne.
Co dalej?
Czy to wszystko? Oczywiście, że nie. Czy wszystko, co zrobiliśmy, jest finalne i jesteśmy z tego w 100% zadowoleni? Też nie. Przed nami sporo pracy. To, co oferujemy Wam dziś, nie jest idealne, pewne rozwiązania na stronie są wynikiem kompromisu związanego z brakiem czasu i próbą ogarnięcia ogromnego długu technologicznego, jaki mamy, ale nie poprzestajemy na tym i przez kolejne miesiące będziemy pracować nad kolejnymi poprawkami i nowymi funkcjonalnościami.
Pierwsza w kolejce jest strefa Premium, która jeszcze w tym roku przejdzie totalne przeobrażenie, tak aby odpowiadała potrzebom dnia dzisiejszego. Następne są trzy kompletnie nowe funkcjonalności, o których nie chcemy jeszcze nic zdradzać, poza tym, że znacznie wzbogacą one doświadczenie osób korzystających z serwisu. Na koniec zajmiemy się forum i profilami użytkowników. Tutaj mówimy o napisaniu wszystkiego praktycznie od nowa, implementacji osiągnięć, nowego systemu odznak oraz licznych funkcjonalności związanych z embedowaniem filmów z różnych serwisów, całych galerii zdjęć i innych. Wszystko to zajmie nam około 9-12 miesięcy. I hope :D
Tymczasem wracam do poprawiania błędów i pozdrawiam wszystkich.
Więcej:Roblox królem polskiego gamingu? 4,72 mln Polaków odwiedziło tę platformę w zeszłym miesiącu
Komentarze czytelników
Sebo1020 Senator

O widzę kolejna zmian szaty graficznej na golu, choć powiem szacun za podjęte decyzję odnośnie pewnych decyzji, zwłaszcza że pierwszy z nią kontakt wygląda tak jakby strona nie załadowała się do końca.....hahah, ale już na poważnie, fajnie by było gdybyście jednak zmienili wielkość grafik, bo moim zdaniem są proporcjonalnie za duże do tekstów, na monitorze np. 2k jest to mało czytelne, zmniejszanie strony zmniejsza nie tylko grafiki, ale także tekst, który potem jest mało czytelny, na duży plus oczywiście szacun za zmianę systemu oceniana gier, co do reszty zapewne będzie tak jak zwykle, człowiek ponarzeka, ale po pewnym czasie przyzwyczai się na, tyle że już nie będzie pamiętał starej szaty
Ali Wlaborg Konsul
byłem o krok od zwału jak połączyłem neta z fona, myślałem ze chrome jakimś cudem potraktował ze mój komp jest fonem, potem znalazłem ten news XD
Ali Wlaborg Konsul
mi tam troszkę to wygląda ok, ale widać ze coś co było w jednej ramce teraz jest rozciągnięte po pół paska, ktoś wspominał ze w FHD lepiej się to czyta w 67%, mi przychodzi 90% i mam łącznie pół monitora puste
Kriszo Generał
Serio ktoś to zatwierdził? Zmarnowane tyle miejsca. Czy to może tylko u mnie tak się wyświetla? I niech nikt nie tłumaczy, że dzisiaj głównie strony przegląda się na telefonach. Poprzednia wersja GOL-a dobrze wyglądała tu i tu. Po zmianach efekt jest taki, że na telefonach jakość przeglądania jest podobna, za to na kompach jest tragiczna.
Ali Wlaborg Konsul
dla mnie tak samo, mocno kojarzy się z wersją mobilną, nie podoba mi się środkowanie newsów, sam układ może być, ale serio trochę trudno się chodzi, moze przyzwyczajenie coś pomoże?