Gry będą działać szybciej na starych komputerach dzięki FSR 2.1
Technologia AMD FSR, rywal DLSS Nvidii, właśnie doczekała się aktualizacji. W wersji 2.1 znajdziemy kilka poprawek i lepszą jakość obrazu.

Źródło fot. powyżej: AMD / YouTube
- Technologia AMD FSR 2 otrzymała aktualizację do wersji 2.1.
Technologia AMD, która pozwala uzyskać więcej fps-ów lub grać w nowe gry na starszym sprzęcie, właśnie doczekała się aktualizacji. Poprawki w FidelityFX Super Resolution 2.1 adresują przede wszystkim problem ghostingu, poprawiają wydajność i ogólną jakość obrazu.
FSR w wersji 2.1 jest jeszcze lepsze
- Poprawiona finalna jakość obrazu poprzez podniesienie niektórych obliczeń z połowicznej do pełnej precyzji.
- Ulepszone wektorowanie i dodanie logiki dysokluzji. Ma to na celu zmniejszenie występowania zjawiska ghostingu.
- Aktualizacja obsługi maski reaktywnej także adresuje problem ghostingu, w tym przypadku występujący podczas renderowania przezroczystych obszarów.
- Poprawa obszarów mask transparentnych w zakresie ghostingu występującego na elementach geometrii z wektorami ruchu.
Gracze korzystający z FSR 2.1 powinni zauważyć poprawę obrazu głównie w obszarach występowania efektów cząsteczkowych, dymów itp. Wraz ze zmianami kodu zaktualizowano wtyczki dla najpopularniejszych silników, w tym w szczególności Unreal Engine.
Może Cię zainteresować:
- AMD potwierdza datę premiery nowych Ryzenów
- AMD prezentuje procesory Ryzen 7000 Raphael, znamy specyfikację i ceny
Technologia AMD FidelityFX Super Resolution 2.1 skaluje obraz z mniejszych rozdzielczości i pozwala na uruchomienie gry na sprzęcie, który ledwo spełnia wymagania minimalne (a czasem nawet umożliwia uruchomienie gry na sprzęcie jeszcze słabszym). Właścicielom mocniejszych maszyn pozwoli uzyskać więcej klatek na sekundę przy słabo zauważalnym pogorszeniu jakości obrazu. Skorzystać z jej dobrodziejstwa mogą posiadacze kart graficznych z generacji Radeon 6000 i Radeon 7000, oraz niektórych produktów konkurencji (GeForce GTX 1000 i 1600, RTX 2000 oraz RTX 3000). Pełną listę kompatybilnych urządzeń znajdziecie tutaj.
Komentarze czytelników
mirko81 Legend

Istotna uwaga to taka że te wymagania odnośnie FSR są ZALECANE. Technologia pomaga także posiadaczom kart starszych amd/nvidia np RX580/ GTX970
Crod4312 Legend

Faktycznie ten mod podmienia DLSS na FSR i różnica jest widoczna. Brak mydła na dalszym planie i mniej pikselozy. Wzrost klatek to tak w granicach 5-10 i zanotowałem mniej spadków płynności. Teraz gra trzyma te 40-45 klatek.
Jeśli ktoś ma sprzęt sprzed paru lat i zależy mu na każdej klatce to jest to gra warta świeczki tylko właśnie musi to być dobrze zaimplementowane i w wersji 2.0 albo wyższej bo 1.0 nie nadaje się do niczego.
Little Joe Generał

Pograłem trochę z włączoną tą funkcją i wyłączyłem to. Nie jest źle, ale jest to zdecydowanie dla kogoś kto ma mało fpsów w grach, jak jest "zapas" to nie warto wg mnie.
mirko81 Legend

widać dość wyraźnie że tu FSR pogarsza ostrość obrazu