Grand Theft Auto: San Andreas - nowa aktualizacja zmasakrowała wersję gry na Steam

Studio Rockstar urządziło swoim fanom paskudną niespodziankę, wypuszczając na Steam aktualizację pecetowej wersji Grand Theft Auto: San Andreas. Patch usuwa część utworów muzycznych, wyłącza opcje korzystania z wysokich rozdzielczości oraz psuje kompatybilność z zapisanymi stanami gry i niektórymi modami.

Adrian Werner

Ludzie ze studia Rockstar się nie popisali. - Grand Theft Auto: San Andreas - nowa aktualizacja zmasakrowała wersję gry na Steam - wiadomość - 2014-11-09
Ludzie ze studia Rockstar się nie popisali.

Przyzwyczailiśmy się do tego, że aktualizację ulepszają gry i rozbudowują ich zawartość. Niestety, nie zawsze tak jest, o czym boleśnie przypomniało graczom studio Rockstar. Wypuszczona w ramach usługi Steam łatka do pecetowej wersji Grand Theft Auto: San Andreas nie tylko zubożyła ten tytuł o pewne elementy, ale również wprowadziła masę nowych problemów i niedoskonałości technicznych, a jej jedynym plusem jest zaimplementowanie pełnej obsługi pada z Xboksa 360.

Aktualizacja usunęła z gry kilkanaście utworów muzycznych. Wynika to z faktu, że wygasły już umowy licencyjne na te piosenki, ale dla użytkowników ta informacja będzie raczej marnym pocieszeniem. Mimo to, ten ubytek można jeszcze jakoś od biedy zrozumieć, czego nie da się powiedzieć o innych zmianach. Przede wszystkim wyrzucono wsparcie dla rozdzielczości 16:9, w tym najpopularniejszego 1920x1080. Obecnie najwyższą możliwą do wybrania wartością jest 1680x1050. Ponadto wybranie limitu wyświetlanych klatek na sekundę zamyka silnik na 25 FPS-ach. Łatka psuje także kompatybilność z zapisanymi wcześniej stanami gry, jak również wieloma popularnymi modami. Co gorsza, aktualizacji jest dosyć trudno uniknąć, a osoby, które nie miały zainstalowanej wcześniejszej wersji kompletnie pozbawione zostały wyboru i mogą obecnie pobrać tylko nową, uboższą edycję. Oczywiście, dotyczy to jedynie graczy posiadających wersję na Steam. Właściciele wydań pudełkowych nie mają się czego obawiać.

Jak zwykle w takich sytuacjach bywa, na pomoc ruszyli fani. Jeden z nich, korzystający z ksywki Silent, szybko wypuścił nową wersję swojej nieoficjalnej łatki SilentPatch. Jej zainstalowanie m.in. przywraca wysokie rozdzielczości, pozwala grać w stałych 30 klatkach na sekundę, usuwa niektóre błędy i zapewnia kompatybilność ze starymi zapisami stanu gry. Projekt odwala więc kawał dobrej roboty, ale trudno nie mieć żalu, że to społeczność musi sprzątać po ludziach ze studia Rockstar.

  1. Grand Theft Auto: San Andreas na Steam
Grand Theft Auto: San Andreas

Grand Theft Auto: San Andreas

PC PlayStation Xbox Mobile
po premierze

Data wydania: 25 października 2004

Informacje o Grze
8.7

GRYOnline

8.9

Gracze

9.2

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

9

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2014-11-11
14:55

KochamKonsole Generał

KochamKonsole

Yyy wydaje mi się, że mnie z kimś pomyliłeś. W którym miejscu ja się mylę?

Komentarz: KochamKonsole
2014-11-11
14:58

madmec Generał

madmec

Re 10

Komentarz: madmec
2014-11-12
21:31

zanonimizowany992044 Legionista

Wielcy wszechwiedzący konsolowcy się znaleźli. Wrzucacie wszystkich PC'towców do jednego worka. Piszecie że R* nas wychujało. Ooo, nie tylko ich. Was też i to bardziej wychujało bo zrobili wersję "HD" na konsolki. Ale nikt tego nie pamięta, nie? Najlepiej jest zrobić hejt na PC'ty. Macie jeszcze ścisk dupy że PC'towcy muszą mieć dużo klatek na sekundę. Mogą mieć i mają bo ich stać, ludzkie oko rejestruje maks 60 kl/s. Ale klatki dają przewagę, np. w cs:go jak masz 120fps to jest o te dziesiętne sekundy szybszy reload. Ale skąd możecie wiedzieć skoro macie tylko 30fps? Hmm? Jestem neutralny w stosunku Konsole i PC, ale tutaj musiałem napisać bo wasze hamstwo jest na prawdę dziecinne i mocno wkurza.

Komentarz: zanonimizowany992044
2015-03-17
00:17

asasin24 Pretorianin

Rockstar jest po prostu żałosny. Żeby coś takiego zrobić z najlepszą grą. To ich głupie GTA V nie umywa się do kultowego San Andreas. Online jest słabe, a w samej grze wciąga jedynie kampania, później zwyczajnie nie ma co robić, fizyka jazdy jest godna PS1

Komentarz: asasin24

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl