Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 czerwca 2025, 08:42

autor: Kamil Kleszyk

Gracze nie mają żadnych wątpliwości: to jest największa wada realistycznego symulatora życia inZOI

Do sieci trafiły wyniki ankiety przeprowadzonej wśród graczy inZOI. Opinie społeczności rzucają światło na to, co w grze działa świetnie i co wymaga pilnej poprawy.

Źródło fot. Krafton.
i

Firma Krafton zorganizowała niedawno transmisję na żywo skierowaną do wybranych twórców treści. Wydarzenie poprowadził reżyser inZOI, Hyungjun „Kjun” Kim, który zaprezentował wyniki obszernej ankiety na temat odbioru gry przez społeczność, w której udział wzięło ponad 700 osób. Dzięki materiałom udostępnionym przez youtuberkę fantayzię, możemy dokładnie dowiedzieć się, co gracze naprawdę sądzą o tej produkcji.

Największe uznanie wśród respondentów zdobyły możliwości personalizacji postaci, które wskazało aż 43% ankietowanych. Na drugim miejscu uplasowała się oprawa graficzna, zdobywając 22% głosów. Co ciekawe, na trzeciej lokacie, z wynikiem 15%, znalazło się stwierdzenie, że inZOI stanowi realną konkurencję dla innych symulatorów życia – to wyraźny sygnał, że gra zdołała już zaznaczyć swoją obecność w tym gatunku.

Pochwały zebrały również tryb budowania, inspiracje zaczerpnięte z kultury Korei i innych krajów azjatyckich, możliwość prowadzenia samochodu, a także fakt, że każda z map jest otwartym światem.

Nie obyło się jednak bez poważnych zastrzeżeń. Najbardziej niepokojącym wnioskiem jest to, że aż 42% graczy uznało treści symulacyjne – czyli serce tej gry – za najsłabszy element inZOI. To jasny sygnał, że twórcy mają jeszcze wiele do poprawy w kwestii samego rdzenia rozgrywki.

Uwagę zwrócono również na nienaturalne interakcje między postaciami, które wskazało 11% uczestników ankiety. Krytyka dotyczyła także ograniczonej personalizacji w przypadku awatarów męskich i osób czarnoskórych, a także konserwatyzmu, objawiającego się m.in. brakiem możliwości posiadania dziecka poza małżeństwem (co zostało już poprawione w najnowszej aktualizacji) czy domyślną heteroseksualnością wszystkich postaci niezależnych. Do tego dochodzą problemy z optymalizacją oraz brak wielozadaniowości w grze.

Co ciekawe, najczęściej zgłaszaną potrzebą wśród społeczności jest dodanie większej liczby strojów i akcesoriów. Choć może się to wydawać zaskakujące, pokazuje to, że gracze chcą rozwinięcia tych elementów gry, które już teraz sprawiają im największą przyjemność. Dla porównania – poprawa interakcji w miejscu pracy zajęła dopiero trzecie miejsce wśród najbardziej pożądanych zmian.

Choć przed deweloperami jeszcze sporo wyzwań, transparentność i gotowość do wprowadzania nowości budzą nadzieję na dalszy rozwój inZOI w dobrym kierunku i umocnienie jego pozycji wśród symulatorów życia.

Kamil Kleszyk

Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

więcej