Gracze nie mają żadnych wątpliwości: to jest największa wada realistycznego symulatora życia inZOI
Do sieci trafiły wyniki ankiety przeprowadzonej wśród graczy inZOI. Opinie społeczności rzucają światło na to, co w grze działa świetnie i co wymaga pilnej poprawy.

Firma Krafton zorganizowała niedawno transmisję na żywo skierowaną do wybranych twórców treści. Wydarzenie poprowadził reżyser inZOI, Hyungjun „Kjun” Kim, który zaprezentował wyniki obszernej ankiety na temat odbioru gry przez społeczność, w której udział wzięło ponad 700 osób. Dzięki materiałom udostępnionym przez youtuberkę fantayzię, możemy dokładnie dowiedzieć się, co gracze naprawdę sądzą o tej produkcji.
Największe uznanie wśród respondentów zdobyły możliwości personalizacji postaci, które wskazało aż 43% ankietowanych. Na drugim miejscu uplasowała się oprawa graficzna, zdobywając 22% głosów. Co ciekawe, na trzeciej lokacie, z wynikiem 15%, znalazło się stwierdzenie, że inZOI stanowi realną konkurencję dla innych symulatorów życia – to wyraźny sygnał, że gra zdołała już zaznaczyć swoją obecność w tym gatunku.
Pochwały zebrały również tryb budowania, inspiracje zaczerpnięte z kultury Korei i innych krajów azjatyckich, możliwość prowadzenia samochodu, a także fakt, że każda z map jest otwartym światem.
Nie obyło się jednak bez poważnych zastrzeżeń. Najbardziej niepokojącym wnioskiem jest to, że aż 42% graczy uznało treści symulacyjne – czyli serce tej gry – za najsłabszy element inZOI. To jasny sygnał, że twórcy mają jeszcze wiele do poprawy w kwestii samego rdzenia rozgrywki.
Uwagę zwrócono również na nienaturalne interakcje między postaciami, które wskazało 11% uczestników ankiety. Krytyka dotyczyła także ograniczonej personalizacji w przypadku awatarów męskich i osób czarnoskórych, a także konserwatyzmu, objawiającego się m.in. brakiem możliwości posiadania dziecka poza małżeństwem (co zostało już poprawione w najnowszej aktualizacji) czy domyślną heteroseksualnością wszystkich postaci niezależnych. Do tego dochodzą problemy z optymalizacją oraz brak wielozadaniowości w grze.
Co ciekawe, najczęściej zgłaszaną potrzebą wśród społeczności jest dodanie większej liczby strojów i akcesoriów. Choć może się to wydawać zaskakujące, pokazuje to, że gracze chcą rozwinięcia tych elementów gry, które już teraz sprawiają im największą przyjemność. Dla porównania – poprawa interakcji w miejscu pracy zajęła dopiero trzecie miejsce wśród najbardziej pożądanych zmian.
Choć przed deweloperami jeszcze sporo wyzwań, transparentność i gotowość do wprowadzania nowości budzą nadzieję na dalszy rozwój inZOI w dobrym kierunku i umocnienie jego pozycji wśród symulatorów życia.