Microsoft szykuje darmową wersję Xbox Cloud Gaming z reklamami. Firma jakoby testuje wewnętrznie usługę, która pozwoli graczom streamować wybrane tytuły bez subskrypcji Game Pass – w zamian za oglądanie reklam.
Jak informuje dziennikarz The Verge, Tom Warren, Microsoft miał rozpocząć wewnętrzne testy nowej odsłony usługi Xbox Cloud Gaming, która ma działać w modelu darmowym, finansowanym reklamami. Amerykański gigant pozwala obecnie pracownikom na granie w wybrane tytuły bez konieczności posiadania subskrypcji Game Pass.
Źródła zaznajomione z planami firmy twierdzą, że w tej wersji usługi gracze będą mogli streamować część posiadanych przez siebie gier cyfrowych, wybrane produkcje udostępniane w ramach weekendowych akcji Free Play Days, a także klasyczne tytuły z katalogu Xbox Retro Classics.
Jest jednak pewien haczyk. Zanim uruchomimy grę, trzeba będzie obejrzeć około dwóch minut reklam wideo. Microsoft testuje również limity czasowe – jedna sesja ma trwać maksymalnie godzinę, a łączny darmowy czas gry ma być ograniczony do pięciu godzin miesięcznie. Niewykluczone, że zasady te ulegną zmianie przed oficjalnym startem.
Darmowa wersja Xbox Cloud Gaming ma być dostępna na PC, konsolach Xbox, urządzeniach przenośnych oraz w przeglądarce internetowej. Microsoft planuje ponoć udostępnić ją w ramach publicznych beta-testów w najbliższych miesiącach, a później w pełnej wersji dla wszystkich zainteresowanych.
Przypomnijmy, że informacje o nowym modelu pojawiły się w tym samym tygodniu, w którym Microsoft ogłosił podwyżki cen Game Passa. Szczególnie dotkliwa okazała się zmiana dla abonentów Ultimate, którzy od teraz płacą aż o 50% więcej, choć w zamian otrzymali dostęp do streamingu w rozdzielczości 1440p i wyższym bitrate. Na nic jednak się to nie zdało, gdyż niezadowoleni z takiego kroku gracze zaczęli masowo rezygnować z subskrypcji.
Warto też dodać, że o pomyśle darmowej, reklamowej wersji Xbox Cloud Gaming mówiło się od dawna – pierwsze sygnały pojawiły się już prawie dwa lata temu (wówczas taką ideą podzielił się dyrektor finansowy Microsoft Gaming, Tim Stuart). Z kolei Jason Ronald, wiceprezes ds. rozwoju platformy Xbox, przyznał, że rozwiązanie to ma zwiększyć dostępność usługi i pozwolić dotrzeć do nowych regionów oraz graczy, dla których abonament był do tej pory zbyt drogi.
0

Autor: Kamil Kleszyk
Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.