Fortnite - start czwartego sezonu i aktualizacja 4.0
Doczekaliśmy się kolejnej dużej aktualizacji gier Fortnite i Fortnite: Battle Royale. Wprowadzano m.in. nowy wątek fabularny w kampanii Ratowanie Świata oraz rozpoczęto czwarty sezon zmagań.
Kamil Zwijacz

- nowy wątek fabularny w kampanii Ratowanie Świata;
- zmieniona mapa z odłamkami komety w trybie battle royale;
- poprawiona wydajność;
- nowinki związane z interfejsem, postaciami i broniami.
Studio Epic Games rozpoczęło czwarty sezon i udostępniło aktualizację 4.0 dla Fortnite: Battle Royale i podstawowego Fortnite’a. Atrakcji jest całkiem sporo – o wszystkich przeczytacie na oficjalnej stronie. My skupimy się na najważniejszych rzeczach.
Jeżeli chodzi o tryb battle royale, to pierwszą nowinką jest zaktualizowana mapa, w którą uderzyły odłamki komety. W kraterach można znaleźć świecące kamienie zmniejszające grawitację, a co za tym idzie, dające nowe możliwości podczas rozgrywki. Kolejną ciekawą nowością jest niszczenie budowli na mapie startowej. Od teraz da się rozwalić wszystko, oprócz busa. Deweloperzy zmienili również priorytet strzałów w głowę. Jeżeli dobrze wycelujecie, ale w locie pocisk trafi np. w dłoń postaci, to przebije ją i zaliczycie headshota (większe obrażenia niż przy normalnym trafieniu). Z kolei strzały w głowę oddane od dołu, ale zablokowane przez inne części ciała, zadają normalne obrażenia.
Epic Games zatroszczyło się również o kolejną poprawę wydajności gry. „Poważne” usprawnienie tego elementu powinniście odnotować m.in. gdy na ekranie widać kilku graczy naraz. Produkcja nie powinna się już zbyt często zacinać podczas porządkowania obiektów i dużej aktywności budowlanej. Dodatkowo na konsolach skrócono czasy ładowania i zredukowano zacinanie.
Fortnite: Battle Royal doczekało się również zmian w interfejsie, np. w szafce da się zaznaczać ulubione przedmioty kosmetyczne i skorzystać z opcji wyboru losowego elementu. Do tego dochodzą oczywiście poprawki rozmaitych błędów i inne mniejsze usprawnienia oraz nowy karnet bojowy, oferujący sto poziomów nagród (elementy kosmetyczne, emotki i graffiti).

W przypadku Ratowania Świata dodano wątek fabularny „Hit Ekranu”. W pierwszej części otrzymaliśmy pięć zadań i jedną misję na mapie. Historia opowiada o zniknięciu Ray, którą musimy odnaleźć. Ponadto od teraz łupy wypadają czasami z pustaków – mowa o materiałach budowlanych, składnikach i amunicji. Pojawiły się też nowe przedmioty – skrytki. Podzielono je na dwa rodzaje – ze schematami (zawierają po jednym schemacie broni białej lub dystansowej) i materiałami do ewolucji (elementy burzowe). Pojawiają się one po walkach z minibossami, a ich ilość i jakość uzależniona jest od poziomu trudności misji.
Kolejne nowości związane są chociażby z ocaleńcami, którym zwiększono ilość zdrowia o 40%, dzięki czemu mamy więcej czasu na ich ratowanie. Zmian doczekał się również Teleporter – zwiększono jego podstawowy zasięg i zlikwidowano czas odnowienia po aktywacji. Pojawiły się również zmiany wśród bohaterów, w tym nowe klasy, dodano zestaw broni wojskowych (Szept kaliber .45 i pistolet automatyczny Widmo) i wiele innych elementów. Jak widać, do roboty i testowania jest mnóstwo rzeczy.

GRYOnline
Gracze
OpenCritic
Komentarze czytelników
zanonimizowany1225531 Generał
@mgsv4000
no nvm koleszko morze masz racje i to nie dla ciebie.
zanonimizowany1191507 Legend
W gimbie się jarają bo za darmo i matka nie musi dawać na pubga
Kowalus20 Generał

Ja tam kolokwialnie powiem, ze klade smierdziela na ubogie battle royal. Gral w dniu premiery w PvE spedzilemm mase rzeczy, wtedy, jeszcze nie nadazali z dodawaniem kontentu, wiec sie znudzilo, teraz czasem wracam i fajnie sie w to gra, jest masa wszystkiego, tylko trzeba miec sporo czasu na farme. Sam battle royal jest plytki, dlatego nim nawet glowy sobie nie zawracam. Aczkolwiek PUBG moim zdaniem fajniejszy pomimo optymalizacji, swojego czasu braku vaultingu i innych glitchy, problemow.
yasiu Legend

Oj tak, mnie PvP w ogóle nie kręci, ale PvE ciągle cisnę - bywa, że wracam po dwóch tygodniach przerwy i wsiąkam na tydzień, trzaskam misję za misją :D