Fani RPG-ów mogą już ogrywać grę For the King II. Nawet masa problemów, z którymi boryka się produkcja, nie zraziła fanów do tłumnego uczestnictwa w zabawie.
Twórcy For The King 2 postanowili podziękować społeczności za wsparcie. Z pomocą graczy wprowadzono już do gry wiele rozmaitych poprawek – opisanych szerzej w podlinkowanej wiadomości na Steamie (łącznie wydano już sześć hotfixów, w tym jeden słusznych rozmiarów) – a kolejne są w drodze. Najnowsze recenzje użytkowników wskazują, że liczba błędów spada, co dobrze rokuje na przyszłość RPG-a.
W 2018 roku na rynku zadebiutowała gra For the King. Opracowana przez studio IronOak Games hybryda gier strategicznych, jRPG-ów i roguelike'ów spotkała się z dużym zainteresowaniem. Nic więc dziwnego, że wieść o kontynuacji fani przyjęli z niemałą ekscytacją.
Skalę ich oczekiwań doskonale odzwierciedlają wykresy popularności, jakimi For the King II może pochwalić się na Steamie. Debiutująca 2 listopada produkcja w najgorętszym momencie dnia premiery zdążyła zgromadzić aż 21 415 graczy równocześnie.
Jeśli wziąć pod uwagę popularność gry, IronOak Games może mówić o sporym sukcesie. Niestety pochyliwszy się nad samym odbiorem tytułu przez społeczność, sprawa nie wygląda już tak różowo.
W chwili pisania tej wiadomości, For the King II na Steamie oceniło 814 użytkowników, z których tylko 55% wypowiada się o grze pozytywnie.
Czym produkcja zapracowała sobie na negatywny odbiór? Analizując komentarze graczy, dowiadujemy się, że najnowszy RPG IronOak Games cierpi z uwagi na ogromną liczbę błędów, które skutecznie odbierają im radość z zabawy.
Aby zobrazować skalę problemu, wystarczy przytoczyć opinię jednego z graczy, który stwierdził, że For the King II jest „najbardziej zabugowaną produkcją”, jaką dane mu było ogrywać w swoim życiu. Oto kilka przykładowych komentarzy:
Z niecierpliwością czekam na możliwość zagrania, gdy twórcy w końcu to naprawią. Do tej pory miałem jedną awarię i jedno zawieszenie, które wymagało ode mnie całkowitego restartu w ciągu pierwszych 30 minut – arbenzlola.
Jak dotąd dwukrotnie utknęliśmy z innym graczem, który nie był w stanie poruszać się po świecie, zanim jeszcze stoczyliśmy 3 walki, co w zasadzie spowodowało jego zablokowanie. Następnie gra zawiesiła się podczas próby zgłoszenia raportu błędu – Pakje boter!
Być może świetna gra, ale z powodu braku dopracowania i zbyt dużej liczby błędów zabawa nie jest obecnie zbyt przyjemna – LaurenzSmash.
Oprócz samych usterek fani krytykują niemal każdy element gry – począwszy od topornego interfejsu, przez zmienioną względem „jedynki” rozgrywkę (np. wprowadzono bardzo wymagające ograniczenia czasowe w poszczególnych zadaniach), a kończąc na braku balansu.
W morzu negatywnych opinii udało nam się wyłowić kilka pozytywnych komentarzy, w których gracze chwalą m.in. ładną grafikę. Na „kciuk w górę” zasługuje także ciekawa fabuła i „świeże podejście do walki” – chodzi o wprowadzenie do gry siatki walki, pozwalającej pozycjonować jednostki i lepiej wykorzystywać ich silne strony.
Podsumowując, mimo wspomnianej krytyki, gracze w większości wierzą, że deweloperom z IronOak uda się poprawić newralgiczne elementy, przez co For the King II stanie się produkcją godną pochwały.
Warto na koniec wspomnieć, że For the King II oferuje język polski (napisy).
Do 9 listopada na Steamie obowiązuje promocja, w trakcie której możecie zakupić grę za 85,49 zł. Po tym czasie produkcja wróci do swojej standardowej ceny wynoszącej 94,99 zł.
Gracze
OpenCritic
8

Autor: Kamil Kleszyk
Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.