Społeczność shootera liczy na to, że Valve zlituje się nad graczami i wprowadzi opcję, która mogłaby oszczędzić ich wzrok.
Już niedługo zostaną otworzone serwery beta dla CS2. Z racji że oficjalnej premiery możemy spodziewać się dopiero na jesień, gra niewątpliwie doczeka się jeszcze kilku poprawek. Na niektóre z nich gracze czekają bezskutecznie już od kilku lat. Czy Valve zmieniłoby zdanie w obliczu rosnącej konkurencji?
Użytkownik ConfusedIlluminati rozpoczął dyskusję na redditowym forum następującymi słowami: „Czy już opanowaliście tę technologię?”. Gracz CS-a odnosi się do efektu granatów błyskowo-hukowych (tzw. flashbangi), który jest oślepiający w zbyt dosłownym tego słowa znaczeniu.
Granaty te mają za zadanie ogłuszyć wrogi awatar, a co za tym idzie – utrudnić sterowanie przeciwnikowi. Na chwilę obecną gra przedstawia ich efekt za sprawą białego ekranu, który stał się obiektem zarówno memów, jak i frustracji społeczności.
ConfusedIlluminati sugeruje rozwiązanie problemu w postaci dodania możliwości zmiany koloru flashbangu z białego na czarny. Właśnie taka opcja została wprowadzona w innym wieloosobowym shooterze, jakim jest BattleBit. Fakt, że mniejsze studio szybciej posłuchało graczy niezbyt dobrze wróży reputacji Valve.
[BattleBit] jest stworzony przez wielką firmę, Valve to tylko małe studio indie zarabiające zaledwie kilka miliardów dolarów.
- MechaFlippin
CS2 jest tak cholernie jasne, że wasze oczy powinny być odporne na jakikolwiek efekt flashbangu.
- BinderZ87
Chociaż większość komentujących zgadza się ze zbyt jasnym efektem granatu, nie wszyscy popierają zmianę koloru na czerń. Użytkownik JrSe7en podsumowuje sprawę prostym stwierdzeniem: „Flashbang ma oślepiać, a nie wywoływać panikę jak przy wywaleniu z gry”. Poniższy komentarz jeszcze lepiej obrazuje kolorystyczną problematykę.
Nie hejtujcie mnie, ale czy zmiana na czerń nie zapewniłaby przewagi przeciwnikowi? Nasze oczy przyzwyczajają się do bieli, a następnie wracają do normy, kiedy flashbang minie. Czy zmiana efektu na czarny, który przechodzi w kontrast nie byłaby pomocna? Owszem, wciąż byłoby to ogłuszenie, ale nie jasnym światłem, które czyni flashbang efektywnym.
- rell7thirty
Niektórzy fani CS-a przedstawiają alternatywne sugestie, takie jak chociażby wykorzystanie istniejących już efektów lub zmianę koloru na neutralną szarość. Zważywszy jednak na fakt, że społeczność już od kilku lat czeka na wprowadzenie poprawek flashbangu w życie, ciężko jest spodziewać się po Valve jakiejkolwiek reakcji w tej sprawie.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
1

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.