futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 31 sierpnia 2020, 12:03

Facebook pozywa sprzedawcę fałszywych lajków na Instagramie

Facebook podjął kroki prawne przeciwko deweloperowi sprzedającemu lajki na Instagramie.

Facebook pozywa sprzedawcę fałszywych lajków na Instagramie - ilustracja #1
Nie opłaca się oszukiwać w internecie. Źródło – NewsLanded.

Facebook jako właściciel wielu serwisów nie ma lekko z oszustami. Nie dość, że w największym serwisie społecznościowym świata walczy z ludźmi szerzącymi fake newsy, to musi także zwracać uwagę na prawdziwość „lajków” na Instagramie. Właśnie do sądu trafił pozew, w którym firma marka Zuckerberga oskarża Nikolaja Holpera, właściciela strony Nakrutka, o działania sprzeczne z regulaminem serwisu.

Facebook opublikował oświadczenie, w którym przeczytać możemy, że mężczyzna „używał sieci botów oraz zautomatyzowanego oprogramowania do dystrybucji fałszywych polubień, komentarzy, wyświetleń i obserwujących na Instagramie”.

Nie jest to pierwszy przypadek, w którym Amerykanie pozywają kogoś za naruszanie warunków korzystania z serwisu. Wcześniej podobne działania zostały podjęte m.in. przeciwko hiszpańskiwmu deweloperowi sprzedającemu „lajki”, czy firmie z Nowej Zelandii działającej na zasadzie wyłudzania zaangażowania na Instagramie.

Poza wyżej wymienionymi przypadkami, Facebook podjął kroki prawne także przeciwko MobiBurn, deweloperowi, który używał złośliwego oprogramowania do zbierania prywatnych informacji o użytkownikach serwisu. Już wczesniej pojawiały się doniesienia o „wątpliwej reputacji” aplikacji, która gromadziła stanowczo zbyt dużo danych. Przedstawiciele firmy Marka Zuckerberga w tym samym oświadczeniu, które dotyczyło sprawy Nakrutki, powiedzieli, że deweloper MobiBurn nie potrafił w pełni współpracować podczas weryfikacji jego działalności, czego następstwem jest skierowanie sprawy do sądu.

Można nie lubić giganta social mediów, ale w dobie, gdy praktycznie każdy z nas ma konto w jednym z wyżej wymienionych serwisów, kluczowa jest ochrona naszych, już i tak publicznie udostępnionych danych. Ponadto profile, które zbudowano na sztucznych „lajkach” czy „followach” zmniejszają wiarygodność serwisów, w ramach których działają.

Mikołaj Łaszkiewicz

Mikołaj Łaszkiewicz

W GRYOnline.pl pracuje od maja 2020 roku. Najpierw był newsmanem w dziale technologii, z czasem zaczął udzielać się w grach i publicystyce, a także redagować oraz nadzorować działanie newsroomu technologicznego. Obecnie jest redaktorem naczelnym serwisu Futurebeat.pl. Wcześniej swoimi przemyśleniami na temat gier wideo dzielił się m.in. na różnych grupach tematycznych. Z wykształcenia prawnik. Gra na wszystkim i we wszystko, co widać czasem w recenzjach. Jego ulubioną konsolą jest Nintendo 3DS, co roku gra w nową część serii FIFA i stara się poszerzać gamingowe horyzonty. Uwielbia szeroko pojęty sprzęt komputerowy i rozkręca wszystko, co wpadnie mu w ręce.

więcej