Facebook pozywa sprzedawcę fałszywych lajków na Instagramie

Facebook podjął kroki prawne przeciwko deweloperowi sprzedającemu lajki na Instagramie.

futurebeat.pl

Mikołaj Łaszkiewicz

Facebook pozywa sprzedawcę fałszywych lajków na Instagramie.
Facebook pozywa sprzedawcę fałszywych lajków na Instagramie.
Facebook pozywa sprzedawcę fałszywych lajków na Instagramie - ilustracja #1
Nie opłaca się oszukiwać w internecie. Źródło – NewsLanded.

Facebook jako właściciel wielu serwisów nie ma lekko z oszustami. Nie dość, że w największym serwisie społecznościowym świata walczy z ludźmi szerzącymi fake newsy, to musi także zwracać uwagę na prawdziwość „lajków” na Instagramie. Właśnie do sądu trafił pozew, w którym firma marka Zuckerberga oskarża Nikolaja Holpera, właściciela strony Nakrutka, o działania sprzeczne z regulaminem serwisu.

Facebook opublikował oświadczenie, w którym przeczytać możemy, że mężczyzna „używał sieci botów oraz zautomatyzowanego oprogramowania do dystrybucji fałszywych polubień, komentarzy, wyświetleń i obserwujących na Instagramie”.

Nie jest to pierwszy przypadek, w którym Amerykanie pozywają kogoś za naruszanie warunków korzystania z serwisu. Wcześniej podobne działania zostały podjęte m.in. przeciwko hiszpańskiwmu deweloperowi sprzedającemu „lajki”, czy firmie z Nowej Zelandii działającej na zasadzie wyłudzania zaangażowania na Instagramie.

Poza wyżej wymienionymi przypadkami, Facebook podjął kroki prawne także przeciwko MobiBurn, deweloperowi, który używał złośliwego oprogramowania do zbierania prywatnych informacji o użytkownikach serwisu. Już wczesniej pojawiały się doniesienia o „wątpliwej reputacji” aplikacji, która gromadziła stanowczo zbyt dużo danych. Przedstawiciele firmy Marka Zuckerberga w tym samym oświadczeniu, które dotyczyło sprawy Nakrutki, powiedzieli, że deweloper MobiBurn nie potrafił w pełni współpracować podczas weryfikacji jego działalności, czego następstwem jest skierowanie sprawy do sądu.

Można nie lubić giganta social mediów, ale w dobie, gdy praktycznie każdy z nas ma konto w jednym z wyżej wymienionych serwisów, kluczowa jest ochrona naszych, już i tak publicznie udostępnionych danych. Ponadto profile, które zbudowano na sztucznych „lajkach” czy „followach” zmniejszają wiarygodność serwisów, w ramach których działają.

Podobało się?

31

Mikołaj Łaszkiewicz

Autor: Mikołaj Łaszkiewicz

W GRYOnline.pl pracuje od maja 2020 roku. Najpierw był newsmanem w dziale technologii, z czasem zaczął udzielać się w grach i publicystyce, a także redagować oraz nadzorować działanie newsroomu technologicznego. Wcześniej swoimi przemyśleniami na temat gier wideo dzielił się m.in. na różnych grupach tematycznych. Z wykształcenia prawnik. Gra na wszystkim i we wszystko, co widać czasem w recenzjach. Jego ulubioną konsolą jest Nintendo 3DS, co roku gra w nową część serii FIFA i stara się poszerzać gamingowe horyzonty. Uwielbia szeroko pojęty sprzęt komputerowy i rozkręca wszystko, co wpadnie mu w ręce.

Ghostrunner – zwiastun i gameplay polskiej gry

Następny
Ghostrunner – zwiastun i gameplay polskiej gry

Bitwa przeglądarek na przestrzeni lat – zobacz wideo

Poprzedni
Bitwa przeglądarek na przestrzeni lat – zobacz wideo

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl