Fabryki Toyoty stanęły, bo zabrakło miejsca na dysku

Na 28 liniach produkcyjnych w 14 fabrykach zatrzymała się produkcja samochodów z powodu braku miejsca na dysku. Z tak kuriozalnym i zarazem poważnym problemem borykała się jakiś czas temu Toyota.

futurebeat.pl

Wiktor Szczęsny

Komentarze

Fabryki Toyoty stanęły, bo zabrakło miejsca na dysku, źródło grafiki: Unsplash.
Fabryki Toyoty stanęły, bo zabrakło miejsca na dysku Źródło: Unsplash.

Toyota musiała wstrzymać produkcję w swoich 14 japońskich fabrykach. Czołowy producent samochodów poinformował, że 28 linii produkcyjnych zostało unieruchomionych przez problemy z serwerami, odpowiadającymi za obsługę zamówień. Kłopoty z nimi były z kolei konsekwencjami zbyt małej ilości wolnego miejsca na dysku. W efekcie spowodowało to awarię systemu zleceń produkcyjnych i zatrzymanie pracy.

Banalny błąd, wielki problem

W komunikacie przedstawicieli Toyoty można przeczytać, że informatyczne problemy fabryk nie były efektem działań hakerów. Pytanie o ingerencje cyberprzestępców w system marki jest uzasadnione. W lutym 2022 roku firma musiała zawiesić pracę kilkunastu zakładów z powodu ataków hakerskich. Tym razem jednak powód problemów jest bardziej prozaiczny.

Wedle komunikatu Toyoty, problemy z systemem pojawiły się 27 sierpnia. Wówczas rozpoczęły się prace konserwacyjne, w efekcie których zgromadzone na dysku dane zostały usunięte. Następnie pliki miały być przeorganizowane i uporządkowane, jednak niewystarczająca ilość miejsca na dysku doprowadziła do zawieszenia i awarii systemu. Taka sama sytuacja wydarzyła się w funkcji kopii zapasowych Toyoty. Serwis Reuters podał, powołując się na dwa anonimowe źródła, że do problemu doszło podczas aktualizacji systemu, służącego do zamawiania części.

Na szczęście dla Toyoty zastój fabryk nie trwał długo. 29 sierpnia firma przerzuciła dane na serwery o większej pojemności, co uwolniło zakłady. W efekcie już następnego dnia 1/3 produkcji została wznowiona.

Wnioski wyciągnięte

Wydarzenie to z pewnością działa negatywnie na opinie marki w świecie. Toyota jest aktualnie jednym z największych producentów samochodów na całym globie. Dodatkowo na wewnętrznym, japońskim rynku marka w 2023 roku odnotowuje wzrost o 29%, co jest najlepszym wynikiem od 2 lat. Firma szybko uporała się z problemem, wydała komunikat informacyjny, a także zapowiada poprawę. Toyota oświadczyła, że już wdrożyła środki zaradcze. Planuje również przeglądy swoich wewnętrznych procedur. Z kolei klientów firma przeprosiła za niedogodności.

Wiktor Szczęsny

Autor: Wiktor Szczęsny

Do zespołu GRYOnline.pl dołączył po nabraniu doświadczenia i obronie pracy licencjackiej na dziennikarskim kierunku studiów, zostając jednym z autorów wpisów w serwisie Cooldown.pl. Pierwsze teksty publikował na własnym fanpage'u jeszcze przed maturą. W wolnych chwilach chętnie ogrywa gry wyścigowe i bijatyki; bardzo często zagląda też do platformówek, zwłaszcza do Sonica. Miłośnik starych konsol, wśród których najbardziej ceni sobie Segę Mega Drive, przy której spędza wiele czasu. Nie jest mu obcy polski YouTube czy Twitch. Prócz gamingu, chętnie majsterkuje przy starych sprzętach audio Unitry. Interesuje się również francuską i japońską motoryzacją.

Recenzje RX 7700 XT i RX 7800 XT pokazują, że AMD w końcu rzuciło rękawicę Nvidii

Następny
Recenzje RX 7700 XT i RX 7800 XT pokazują, że AMD w końcu rzuciło rękawicę Nvidii

Starfield działa źle na Twoim komputerze? Todd Howard: „Być może będziesz musiał zrobić upgrade”

Poprzedni
Starfield działa źle na Twoim komputerze? Todd Howard: „Być może będziesz musiał zrobić upgrade”

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl