Za kilka godzin na PC zadebiutuje Sovereign Syndicate, czyli steampunkowe RPG zainspirowane kultowym Disco Elysium.
W 2019 roku Disco Elysium zwaliło z nóg fanów gier RPG. Od razu wiadomo było, że produkcja stanie się inspiracją dla wielu deweloperów tworzących w tym gatunku. Dzisiaj zadebiutuje jeden z pierwszych tego owoców w postaci Sovereign Syndicate.
Sovereign Syndicate to RPG osadzone uniwersum łączącym elementy steampunka i fantasy. Podczas projektowania rozgrywki autorzy mocno inspirowali się Disco Elysium dorzucając do tego garść pomysłów z serii Baldur’s Gate. Gra kładzie duży nacisk na swobodę akcji i nieliniową fabułę, a postacie w świecie. Nie znajdziecie tutaj klasycznego systemu walki. Zamiast tego potyczki mają postać serii wyborów i ich konsekwencji ukazywanych za pomocą komiksowych paneli. Ponadto aspekty naszej postaci, takie jak jej płeć, rasa, wygląd czy wcześniejsze decyzje, wpływają na interakcje z wszystkimi NPC-ami.
W sieci zdążyło już pojawić się kilka recenzji. W chwili pisania tej wiadomości gra posiada średnią ocen na poziomie 78% według serwisu Metacritic. Poniżej przytaczamy przykładowe noty.
Gra wyraźnie spodobała się recenzentom. Większość z nich chwali świat i fabułę (choć pojawiają się głosy, że jej ostatni akt jest rozczarowujący, a historia kończy się zbyt nagle), jak również mechanizmy rozgrywki, w których walka odgrywa rolę trzeciorzędną. Wyjątkiem jest nasz redaktor, który wystawił tytułowi notę 5.5/10, krytykując zbyt proste mechanizmy oraz to, że wybory, choć liczne, tak naprawdę nie mają większego wpływu na opowieść,
Na koniec warto przytoczyć wymagania sprzętowe
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
GRYOnline
Gracze
Steam
6

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.