Sposób implementacji systemu DRM Denuvo w Dying Light 2 już zaczyna powodować problemy dla niektórych graczy. Narzekają oni na opóźnienia w ładowaniu gry oraz fakt, że w streamingowej usłudze GeForce Now produkcję da się uruchomić tylko pięć razy dziennie.
Przedwczorajsza premiera Dying Light 2 stała się wielkim sukcesem na Steamie, ale nie znaczy to, że wersja pecetowa pozbawiona jest problemów. Jednym z nich okazała się zbyt restrykcyjna implementacja antypirackiego systemu Denuvo, na co narzeka część graczy (m.in. w wątku w serwisie Reddit).
W grach korzystających z Denuvo przy pierwszym uruchomieniu konieczne jest połączenie z serwerami systemu DRM w celu potwierdzenia autentyczności gry. Gdy tak się stanie, klucz z certyfikatem zostaje dodany do naszych danych na Steamie.
Klucz nie jest przyznawany na stałe i co pewien czas zachodzi konieczność jego odnowienia, ale najczęściej nie dzieje się to często. W przypadku Dying Light 2 jest jednak inaczej, proces trzeba ponawiać po każdym restarcie komputera.
Denuvo w Dying Light 2 pozwala na pięć takich aktywacji dziennie. Może to wydawać się dużą liczbą, ale problem tkwi w tym, że każda generacja klucza opóźnia uruchamianie gry.

Sposób wykorzystania Denuvo w Dying Light 2 na zwykłych PC jest irytujący, ale jeszcze bardziej problematyczny staje się dla osób bawiących się za pośrednictwem streamingowej usługi GeForce Now. W niej bowiem każde uruchomienie gry traktowane jest jako restart. Innymi słowy – bawiąc się w chmurze, możemy włączyć tę produkcję tylko pięć razy dziennie
Gracze już zaczęli donosić o takich problemach. Trudno się dziwić ich frustracji, gdyż nie do zaakceptowania jest sytuacja, w której gracz kupuje pełną wersję gry, a potem nie może uzyskać do niej dostępu tylko dlatego, że system DRM jest zbyt agresywny.
Na forum na Steamie część graczy narzeka też na inne problemy z grą. Na ich PC po uruchomieniu Dying Light 2 nie jest ładowane menu i zamiast tego produkcja zatrzymuje się na czarnym ekranie. Możliwe, że powoduje to błąd przy pobieraniu pierwszego patcha.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
112

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.