Duże zwolnienia w Artificer, polskim studiu mającym na koncie strategię Showgunners

Firma Devolver Digital zdecydowała się przeprowadzić duże zwolnienia w polskim studiu Artificer, znanym z Showgunners.

Adrian Werner

Komentarze

Duże zwolnienia w Artificer, polskim studiu mającym na koncie strategię Showgunners, źródło grafiki: Devolver.
Duże zwolnienia w Artificer, polskim studiu mającym na koncie strategię Showgunners Źródło: Devolver.

Styczeń upłynął pod znakiem masowych zwolnień w branży gier. Nie ominęły one także polskich zespołów – jedną z najnowszych ofiar tego trendu stało się warszawskie studio Artificer, znane z zeszłorocznego Showgunners.

  1. Będąca właścicielem Artificera firma Devolver Digital zdecydowała o zwolnieniu ok. 25 osób. To połowa całej załogi, a co gorsza nie jest to wcale koniec redukcji. Za kilka miesięcy, po tym jak zespół ukończy prace nad swoją nową grą, z pracą ma się pożegnać dodatkowych 10-12 deweloperów.
  2. Ostatecznie więc w studiu Artificer pracować będzie jedynie około 1/4 dotychczasowego składu. Trudno sobie wyobrazić, aby tak mocno odchudzony zespół był w stanie potem łatwo rozpocząć produkcję kolejnej gry na poziomie porównywalnym z dotychczasowym dorobkiem studia.

Przypomnijmy, że w 2019 roku firma Good Shepherd Games wykupiła większościowy udział w studiu Artificer w 2019 roku. Ten wydawca sam został dwa lata później przejęty przez firmę Devolver Digital, pod skrzydła której w ten sposób trafił również polski zespół.

W zeszłym roku Artificer wypuścił swój debiutancki projekt zatytułowany Showgunners. Jest to turowa strategia, co nikogo nie zdziwiło, gdyż studio założyli byli pracownicy firmy CreativeForge games, którzy wcześniej pracowali nad Phantom Doctrine oraz Hard West. Showgunners zostało przyjęte ciepło – na Steamie ma 93-procent pozytywnych recenzji. Produkcja najpewniej nie okazała się jednak dużym sukcesem kasowym – jej rekord aktywności wynosi raptem 533 osoby bawiące się rownocześnie.

  1. Zamiast XCOM-a 3 otrzymałem tę polską grę i w ogóle mi to nie przeszkadza
6.7

Gracze

7.7

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

3

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Dungeons & Dragons nie jest na sprzedaż. Hasbro komentuje plotki o ofercie Tencent

Następny
Dungeons & Dragons nie jest na sprzedaż. Hasbro komentuje plotki o ofercie Tencent

Kurt Russell nie chciał zagrać Solid Snake’a w Metal Gear Solid. Teraz aktor zdradził powód swej decyzji

Poprzedni
Kurt Russell nie chciał zagrać Solid Snake’a w Metal Gear Solid. Teraz aktor zdradził powód swej decyzji

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl