Dreamfall Chapters - zapis prezentacji z imprezy Rezzed
W sieci pojawił się zapis prezentacji gry Dreamfall Chapters, która zorganizowana została w miniony weekend w trakcie imprezy Rezzed. Pokazano podczas niej obszerne fragmenty rozgrywki.
W miniony weekend odbyła sie poświęcona grom pecetowym i niezależnym impreza Rezzed. Jedną z pokazywanych na niej produkcji było Dreamfall Chapters. Niewielka ekipa ze studia Red Thread Games, w tym główny projektant Ragnar Tornquist, poprowadziła trwającą prawie czterdzieści minut demonstrację, której zapis trafił właśnie do sieci.
- Dreamfall Chapters – strona oficjalna gry
- Zapowiedź Dreamfall Chapters – Najdłuższą Podróż wznowimy w 2014 roku
Premiera Dreamfall Chapters zapowiadana jest dopiero na listopad przyszłego roku, więc pokazywana na Rezzed wersja była bardzo wczesna. Mimo to projekt już teraz prezentuje się imponująco. Poza ładnymi widokami zademonstrowano system wyborów i konsekwencji, który wymusi na nas ciężkie decyzje mające skutki dla dalszego rozwoju fabuły. Co ciekawe, w grze pojawią się statystyki wskazujące jaka część graczy wybrała daną opcję. Funkcję tę będzie można wyłączyć.

Ragnar Tornquist uczestniczył również na Rezzed w wielu ciekawych panelach dyskusyjnych. Twórca negatywnie zareagował na niedawny komentarz George’a Lucasa. Ojciec Gwiezdnych Wojen stwierdził bowiem, że gry wciąż nie doczekały się produkcji takiej jak filmowy Titanic, który nie tylko opowiadał pełną emocji historię, ale również okazał się wielkim sukcesem finansowym. Według Lucasa w momencie, gdy gracz chwyta za pada, coś się wyłącza w jego sercu i zaczyna traktować wydarzenia na ekranie niczym sport, a nie prawdziwą historię. Według Tornquista gry takie jak chociażby tegoroczny The Last of Us zadają kłam tym twierdzeniom. W najnowszej produkcji studia Naughty Dog interaktywność nie przeszkadza bowiem w wytworzeniu więzi emocjonalnej z postaciami oraz w wywołaniu u gracza wrażenia desperacji.
Warto na koniec wspomnieć, że w panelu poświęconym nowym modelom biznesowym Ragnar Tornquist wyraził się ciepło o Kickstarterze, za pomocą którego zebrano środki na produkcję Dreamfall Chapters. Twórca stwierdził, że wciąż lubi wysokobudżetowe tytuły, ale jednocześnie uważa, że inicjatywy crowdfundingowe wprowadzają do branży bardzo potrzebną jej różnorodność.
Więcej:Draugen – data premiery i zwiastun nowej gry twórców Dreamfall Chapters

GRYOnline
Gracze
Steam
- Ragnar Tornquist
- Rezzed
- Red Thread Games
- PC
Komentarze czytelników
Matekso Generał

bardzo fajny event i ciekawy kawałek gry, niedopracowany co prawda w tekstury, ale czasu jeszcze mają. A dwa to chyba Watch Dogs zawyżył poprzeczkę w przedstawieniu metropolii, i każda inna gra jest, będzie uboższa pod tym względem
zanonimizowany801172 Pretorianin
az z checia sobie przypomne 2 poprzednie odslony
zanonimizowany269815 Konsul
Ekstra seria, Arkadia i Stark, tego się nie da zapomnieć;d
yadin Legend

Trzecia odsłona cyklu przygodówek zapoczątkowanego w 1999 roku grą Dreamfall: The Longest Journey (polski tytuł: Najdłuższa podróż). Produkcją Dreamfall: Chapters zajęło się studio Red Thread Games, pod kierunkiem Ragnara Tornquista. Fabuła gry przedstawia dalsze losy młodej dziewczyny – Zoe Castillo – która dzięki niecodziennym zdolnościom potrafi podróżować pomiędzy trzema światami: magiczną Arcadią, technologicznym Starkiem oraz tajemniczym Storytime'em. Jak przystało na przygodówkę w tradycyjnym wydaniu, rozgrywka skupiona została na takich elementach jak gromadzenie przedmiotów, prowadzenie rozmów z bohaterami niezależnymi i rozwiązywanie zagadek. Mimo relatywnie niewielkiego budżetu produkcji, twórcy Dreamfall: Chapters postarali się o atrakcyjną oprawę audiowizualną generowaną w oparciu o popularny silnik Unity Engine.