W usługach App Store i Google Play zadebiutowała gra Dragon Quest II, czyli konwersja klasycznego japońskiego RPG-a firmy Enix.

Firma Square Enix kontynuuje przenoszenie gier z serii Dragon Quest na urządzenia mobilne. Otrzymaliśmy już konwersje „ósemki” oraz premierowej odsłony cyklu, a teraz przyszła kolej na Dragon Quest II: Luminaries of the Legendary Line.
Produkcja dostępna jest w cenie 15 złotych i należy do kategorii premium, co oznacza, że za tę sumę otrzymacie pełną grę, pozbawioną jakichkolwiek mikropłatności.
Akcja Dragon Quest II rozpoczyna się sto lat po wydarzeniach z pierwszej częsci. Potomkowie Bohatera Alegardu utworzyli trzy potężne królestwa i przed kolejne pokolenia cieszyli się pokojem i dobrobytem. Ta sielanka dobiega jednak końca, gdy upadły kapłan Hargon otwiera portal między światem śmiertelników a wymiarem demonów, który pozwala hordom zła na rozpoczęcie inwazji. Gracze wcielają się w młodego księcia imieniem Midenhall, mającego w sobie krew legendarnego wojownika Erdricka. Będzie on musiał odnaleźć dwóch innych spadkobierców heroicznych linii krwi, gdyż tylko ich połączone moce zdołają powstrzymać Hargona.
Gra była jednym z pierwszych japońskich RPG-ów z prawdziwie otwartym światem, pozwalającym na dużą swobodę w wyborze misji. Dzisiaj coś takiego jest już standardem, ale rozmiary krainy i ilość zadań wciąż robią spore wrażenie. Eksplorację ułatwia wyposażenie gracza w łódź, która pozwala na szybkie podróże na długie dystanse. Dragon Quest II wprowadza wiele ulepszeń w porównaniu z pierwszą częścią. Możemy kontrolować więcej niż jednego bohatera, a turowe bitwy toczone są z dużymi grupami wrogów, zamiast tylko z jednym. Ponadto znacząco rozszerzono listę dostępnych przedmiotów i zaklęć oraz zwiększono opcje rozwoju bohaterów.
W porównaniu z 8-bitowym pierwowzorem mobilna wersja gry oferuje znacznie ulepszoną grafikę oraz interfejs. Ponadto produkcja została przeorientowana na tryb pionowy, dzięki czemu całość można wygodnie kontrolować tylko jedną ręką.
Data wydania: 8 października 2014
Gracze
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.