„Doskonale oddaje oryginalny klimat”. Fallout: Bakersfield zachwyca fanów postapokaliptycznej serii
Via Tenor
Gameplay serio nastawia pozytywnie a już większość mają ukończone. Z pewnością zagram jak wyjdzie.
O zakład, że zaraz nastąpi mnóstwo indie game w tej stylistyce byle zarobić parę groszy na fali popularności ?
Tak będzie, bo indie to w większości gry z kosza robione na kolanie, które naśladują inne, byle szybko zarobić. Wiadomo, znajdą się unikalne perełki, ale to rzadkość.
Wygląda serio fajnie. Myślałem, że to jakieś drewno, a tu proszę. No i klimat świetny.
Ja tak trochę nie rozumiem. Jest to mod do gry dooma czy fallouta 1?
Tak po prawdzie, to ani jedno, ani drugie :). Jest to projekt zbudowany pod GZDoom, który to jest w zasadzie odrębnym silnikiem gry, przeznaczonym dla projektów typu FPS, zachowującym pełną zgodność z assetami oryginalnego Dooma, ale oferującym też dodatkowe możliwości (np. pełne 3D i język skryprtowy). GZDoom to po prostu taki "FPS maker", bodaj najprostsze narzędzie, żeby stworzyć pierwszoosobową strzelankę.
Czyli w takim razie jest to po prostu odrębna i niezaleźna gra stworzona przez fanów przy skorzystaniu z narzędzia gzdoom dając fallouta w stylu dooma? Jeśli tak jest to rozumiem, dzięki za odpowiedź.
"To fanowska modyfikacja łącząca pierwszego Fallouta z klasycznym Doomem" wprowadzało w błąd i stąd było moje pytanie.
A w ogóle jest to legalne? W końcu fani zrobili fallouta, które do nich nie należy, a jak prawa autorskie? Chyba, że robienie gier z danego uniwersum na zupełnie innym silniku się nie liczy. Chociaż wydaje mi się, że ogólnie niedozwolone jest tworzenie gry na bazie uniwersum, które ktoś inny stworzył, po prostu ogólnie wykorzystywanie cudzych dzieł do stworzenia swojej gry zawierającej czyjeś rzeczy. Ale może to jest dozwolone jeśli autorzy nie czerpią z tego korzyści, nie wiem.
Ale skoro Bethesda nie załatwiła takich projektów jak Fallout: London, czyli zrobienie nowej gry na silniku starej, podobnie jak istnienie darmowego silnika GZDoom, bo przecież prawa do Dooma posiada obecnie też Bethesda to w tym wypadku jak widać można...
inb4 żądanie bethesdy do zaprzestania prac nad modem bo wykorzystuje ich IP.
Ja bym chętnie zagrał w F1 i F2 w takiej formie :). Remake w stylu F3 też bym przytulił, ale taki projekt na sprite'ach 2D najlepiej oddałby klimat klasycznych odsłon.
Wygląda jak na commodore ale nie ma widoku izometrycznego i niech tak zostanie, pozostaje tylko czekać rok 2027 zapowiada się ciekawie bo Wiedźmin 4 i teraz kolejny mod do Fallout.
Wygląda super, grafika fajna, muzyka fajna, jest coś w designie takiego falloutowego (i to właśnie głównie w stylu jedynki), no jedynie gatunek mi nie leży trochę, bo w Fallout tak naprawdę chodziło raczej o unikanie walki, pustkowia miały być opustoszałe, a tu faktycznie spawn jak w Doomie. Ale kierunek "artystyczny" na plus
Wygląda świetnie. Jeżeli też czekacie na ten projekt i chcecie zagrać w coś podobnego to polecam darmową serię Ashes 2063. Postapokaliptyczny FPS w klimacie starego Fallout i serii Metro z całą garścią nawiązań do kina lat 80.