Do strategii Total War: Warhammer 3 trafiła olbrzymia aktualizacja 6.1. Jedna frakcja doczekała się szczególnie gruntownych zmian
Strategia Total War: Warhammer 3 wzbogaciła się o wielką aktualizację 6.1. Studio Creative Assembly dodało do rozgrywki nową zawartość, a także wprowadziło liczne zmiany.

Studio Creative Assembly przygotowało olbrzymi patch dla graczy Total War: Warhammer III. Do produkcji trafiła nowa zawartość oraz masa przeróżnych zmian i poprawek m.in. w balansie czy rozgrywce. Aktualizacja spowodowała także błąd, który zdenerwował część społeczności.
Przez łątkę 6.1 niektórym fanom korzystającym z modów w kampanii zawiesiła się gra. Twórcy zapewnili, że już pracują nad odpowiednim hotfixem, który usunie ten problem.
Patch 6.1 do Total War: Warhammer 3 już dostępny
Poniżej znajdziecie jedynie kilka istotnych zmian wprowadzonych do Total War: Warhammer III w aktualizacji 6.1. Pozostałą część długich notatek deweloperów sprawdzicie na oficjalnej stronie studia.
- Wprowadzono dwie nowe jednostki: dla Kataju oraz Królestw Ogrów. Pierwsza z nich to Grenadierzy Nan-Gau, a druga – Gnoblarscy Miotacze.
- Zmieniono system magii Kairosa. Wprowadzono opcję dowolnego gromadzenia wiedzy o zaklęciach, która jest dostępna we Fragmentach magii na panelu ze szczegółami postaci.
- Zmodyfikowano drzewko umiejętności dla Kairosa Tkacza Przeznaczenia, a Herald z Tzeentch i Najwyższy Pan zmiany otrzymali nowe unikatowe zdolności.
- Usunięto wymagania do odblokowania Borisa Ursusa. Wszyscy gracze mogą od razu korzystać z tej postaci.
- Zniknęła funkcja Wspierającej rasy. W przypadku wszystkich frakcji Kislevu zastąpił ją system Court and Orthodoxy. Podobnie uczyniono z Kontrolą, która ustąpiła nowej funkcji Oddania.
- Matka Ostankya może teraz usuwać plagi oraz teleportować się do Plesku (wschodniego regionu Kislevu).
- W Kataju pojawił się nowy obóz ogrów. Rozbili go najemnicy z plemienia Stoneshatter.
- Twórcy nieco zmienili też interfejs. Teraz gracze mogą lepiej widzieć ikony umiejętności.
- Poprawiono balans ras, więc lekko zmieniły się zadawane przez nie obrażenia w trakcie bitwy.
- Nie zabrakło również licznych poprawek usprawniających wydajność, rozgrywkę, animacje czy dźwięk.
Jednocześnie autorzy gry wymienili kilka problemów, nad których rozwiązaniem nadal trwają prace. Należy do nich chociażby dalsze wyświetlanie usuniętej funkcji Kontrola czy brak dostępności Inwokacji w fortach i bramach po załadowaniu zapisu.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Creative Assembly
- patche i aktualizacje
- Total War (marka)
- strategie turowe
- Warhammer Fantasy
- PC
Komentarze czytelników
Gimemoa Pretorianin

Tak na szybko w kwestii tego co zobaczyłem i jak wrażenia ogrywając pierwsze 30 tur jako Katarzynka:
1. Całkowicie zmienione drzewko technologii. Do tego same technologie opracowują się naprawdę szybko w porównaniu do innych ras (około 2/3 tury na jedną).
2. Ten system rywalizacji z Konstantynem został zamieniony na zdobywanie punktów z budynków związanych z Lodowym Dworem lub Wielką Cerkwią. Premie są naprawdę potężne, podzielone na te od Cerkwi i Dworu. Natomiast ich zdobywanie na samym początku gry jest naprawdę dłuuuuuugie (do zdobycia punktu ulepszeń potrzeba 100 punktów danej "frakcji", na turę zdobywasz około 3/4, na zakup ulepszenia potrzeba minimum dwóch). I każdy punkt na ulepszenia wiąże się ze zdobyciem poziomu danej frakcji, jeśli różnica między nimi jest zbyt duża dostajesz kary.
3. Z punktem drugim związane są dwa nowe rozwinięcia budynków związanych ze wspomnianymi frakcjami dające inny bonusy. Do tego lekko pozmieniano niektóre bonusy budynków.
4. Mam wrażenie, że jest trudniej na początku niż było kiedyś. Po części wiążę się to z jednym z ostatnio dodanych lordów Khorne'a (chyba Arbaala), który robi w tamtych okolicach co chce. No i nie ukrywajmy, początkowe jednostki Kislevu zawsze były gównem.
michalcie Chorąży
Widać że osoba pisząca newsa nie gra w Warhammera 3 i nawet nie zadała sobie trudu by sprawdzić zmiany. Funkcja "Wspierającej rasy" w oryginale to "Supporter race" czyli "Wyścig popleczników".