Do strategii Total War: Warhammer 3 trafiła olbrzymia aktualizacja 6.1. Jedna frakcja doczekała się szczególnie gruntownych zmian

Strategia Total War: Warhammer 3 wzbogaciła się o wielką aktualizację 6.1. Studio Creative Assembly dodało do rozgrywki nową zawartość, a także wprowadziło liczne zmiany.

Maciej Gaffke

Do strategii Total War: Warhammer 3 trafiła olbrzymia aktualizacja 6.1. Jedna frakcja doczekała się szczególnie gruntownych zmian, źródło grafiki: Creative Assembly.
Do strategii Total War: Warhammer 3 trafiła olbrzymia aktualizacja 6.1. Jedna frakcja doczekała się szczególnie gruntownych zmian Źródło: Creative Assembly.

Studio Creative Assembly przygotowało olbrzymi patch dla graczy Total War: Warhammer III. Do produkcji trafiła nowa zawartość oraz masa przeróżnych zmian i poprawek m.in. w balansie czy rozgrywce. Aktualizacja spowodowała także błąd, który zdenerwował część społeczności.

Przez łątkę 6.1 niektórym fanom korzystającym z modów w kampanii zawiesiła się gra. Twórcy zapewnili, że już pracują nad odpowiednim hotfixem, który usunie ten problem.

Patch 6.1 do Total War: Warhammer 3 już dostępny

Poniżej znajdziecie jedynie kilka istotnych zmian wprowadzonych do Total War: Warhammer III w aktualizacji 6.1. Pozostałą część długich notatek deweloperów sprawdzicie na oficjalnej stronie studia.

  1. Wprowadzono dwie nowe jednostki: dla Kataju oraz Królestw Ogrów. Pierwsza z nich to Grenadierzy Nan-Gau, a druga – Gnoblarscy Miotacze.
  2. Zmieniono system magii Kairosa. Wprowadzono opcję dowolnego gromadzenia wiedzy o zaklęciach, która jest dostępna we Fragmentach magii na panelu ze szczegółami postaci.
  3. Zmodyfikowano drzewko umiejętności dla Kairosa Tkacza Przeznaczenia, a Herald z Tzeentch i Najwyższy Pan zmiany otrzymali nowe unikatowe zdolności.
  4. Usunięto wymagania do odblokowania Borisa Ursusa. Wszyscy gracze mogą od razu korzystać z tej postaci.
  5. Zniknęła funkcja Wspierającej rasy. W przypadku wszystkich frakcji Kislevu zastąpił ją system Court and Orthodoxy. Podobnie uczyniono z Kontrolą, która ustąpiła nowej funkcji Oddania.
  6. Matka Ostankya może teraz usuwać plagi oraz teleportować się do Plesku (wschodniego regionu Kislevu).
  7. W Kataju pojawił się nowy obóz ogrów. Rozbili go najemnicy z plemienia Stoneshatter.
  8. Twórcy nieco zmienili też interfejs. Teraz gracze mogą lepiej widzieć ikony umiejętności.
  9. Poprawiono balans ras, więc lekko zmieniły się zadawane przez nie obrażenia w trakcie bitwy.
  10. Nie zabrakło również licznych poprawek usprawniających wydajność, rozgrywkę, animacje czy dźwięk.

Jednocześnie autorzy gry wymienili kilka problemów, nad których rozwiązaniem nadal trwają prace. Należy do nich chociażby dalsze wyświetlanie usuniętej funkcji Kontrola czy brak dostępności Inwokacji w fortach i bramach po załadowaniu zapisu.

  1. Recenzja gry Total War: Warhammer 3 – wojna się nie zmienia
Total War: Warhammer III

Total War: Warhammer III

PC
po premierze

Data wydania: 17 lutego 2022

Informacje o Grze
8.7

GRYOnline

8.0

Gracze

6.9

Steam

8.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

3

Maciej Gaffke

Autor: Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2025-03-27
07:15

Gimemoa Pretorianin

Gimemoa

Tak na szybko w kwestii tego co zobaczyłem i jak wrażenia ogrywając pierwsze 30 tur jako Katarzynka:
1. Całkowicie zmienione drzewko technologii. Do tego same technologie opracowują się naprawdę szybko w porównaniu do innych ras (około 2/3 tury na jedną).
2. Ten system rywalizacji z Konstantynem został zamieniony na zdobywanie punktów z budynków związanych z Lodowym Dworem lub Wielką Cerkwią. Premie są naprawdę potężne, podzielone na te od Cerkwi i Dworu. Natomiast ich zdobywanie na samym początku gry jest naprawdę dłuuuuuugie (do zdobycia punktu ulepszeń potrzeba 100 punktów danej "frakcji", na turę zdobywasz około 3/4, na zakup ulepszenia potrzeba minimum dwóch). I każdy punkt na ulepszenia wiąże się ze zdobyciem poziomu danej frakcji, jeśli różnica między nimi jest zbyt duża dostajesz kary.
3. Z punktem drugim związane są dwa nowe rozwinięcia budynków związanych ze wspomnianymi frakcjami dające inny bonusy. Do tego lekko pozmieniano niektóre bonusy budynków.
4. Mam wrażenie, że jest trudniej na początku niż było kiedyś. Po części wiążę się to z jednym z ostatnio dodanych lordów Khorne'a (chyba Arbaala), który robi w tamtych okolicach co chce. No i nie ukrywajmy, początkowe jednostki Kislevu zawsze były gównem.

Komentarz: Gimemoa
2025-03-27
16:36

michalcie Chorąży

Widać że osoba pisząca newsa nie gra w Warhammera 3 i nawet nie zadała sobie trudu by sprawdzić zmiany. Funkcja "Wspierającej rasy" w oryginale to "Supporter race" czyli "Wyścig popleczników".

Komentarz: michalcie

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl